Fredagspanelen 67: AMD Radeon R9 290, Nvidia Geforce GTX 780 Ti och Battlefield 4

Permalänk
Medlem

Är nog inga problem med drivrutiner längre. Åtminstone inte om man kör med en GPU. Sist jag hade problem med AMD och drivrutiner var med spelet Rage år 2011. Då var det flimrande texturer. Fortfarande inte spelat det spelet.

Att det dyker upp många beta versioner beror på tweaks åt dom nya korten. Verkar vara mycket med fläktkurvor och sånt.

Skulle dessutom vänta på tredjepartskylare till AMD korten eller om man inte orkar det köpa ett 780 istället. Drivrutiner är det i alla fall inget fel på längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael07:

Julmust såklart!!

Ah! Du tänkte steget längre!

Visa signatur

| 4770K @stock | Corsair 2x8GB @1600MHz | Gigabyte 680 OC | Corsair 850W TX | Gigabyte GA-Z87X-UD3H | Samsung 830 120GB | WD 1TB 5200RPM | WD 500GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem
Skrivet av konsum:

Något jag dock undrar är; "vågar" man köpa ett R9 290x eller R9 290 (som jag är mer sugen på), eller är det bättre att hålla sig till Nvidia just nu? Och då tänker jag bl.a. på drivrutinerna som mest verkar finnas i beta just nu. Detta hade jag gärna sett att man pratat lite mer kring i avsnittet

Om du bryr dig om ljudnivå så bör du köra på Nvidia i dagsläget då partnertillverkares eftermarknadskort lär dröja till slutet av december, men om du sitter med isolerade hörlurar som många gamers gör så är det extremt mycket prestanda för pengarna. Och jag tror att "Beta" innebär att de bara gör mycket små förändringar vid varje släpp, inte att det skulle vara något expriment med risk för instabilitet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av konsum:

Något jag dock undrar är; "vågar" man köpa ett R9 290x eller R9 290 (som jag är mer sugen på), eller är det bättre att hålla sig till Nvidia just nu? Och då tänker jag bl.a. på drivrutinerna som mest verkar finnas i beta just nu. Detta hade jag gärna sett att man pratat lite mer kring i avsnittet

Klart man vågar. Det är inga direkt stora problem med AMDs drivrutiner i dagsläget, och det finns säkert optimeringar att hämta i framtiden. Men vänta till julhandeln eller mellandagsrean så kommer du nog kunna göra ett rätt så bra klipp.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Skrivet av RzrTrek:

Sålde just min själ till EA DICE genom att köpa Battlefield 4 (inkl. China Rising) för 321,75 kr. :cry:

jag köpte mitt Battlefield 4 (inkl. China Rising) för 296kr

Visa signatur

Intel core i7 4770k 4.4ghz|Msi 780 Lightning bios (skyn3t)|Msi Mpower Z87|16Gb,kingston hyperX predator,2400 MhZ| windows 8.1 Pro|H100 crosshair|Cooler Master HAF X|Antec High Current Gamer 900W 80+Bronze|smartPhone Lg g2 32Gb
Headset| logitech g430

Permalänk
Skrivet av Herr Nordman:

jag köpte mitt Battlefield 4 (inkl. China Rising) för 296kr

Jag förbokade BF4 digital deluxe edition för 700:-. Det visade sig att i detta fenomenala pris ingick INTE premium membership. Det kostar ytterligare 500:-.
1200:- för ett spel. Bra där EA! Som tur fick jag tag på en nyckel för "bara" 380:-. Fråga mig inte varför jag är så dum i huvudet och betalar dessa summor. Jag ångrar mig bittert i efterhand iaf.

Permalänk
Medlem

Tycker det är för lite ironi

Permalänk
Medlem

Ännu en gång en bra fredagspanel !
Är det bara jag som tycker att det otroligt ledsamt att negativiteten och fanboyismen på forumet är så extrem att det inte räcker att moderatorerna jobbar på som bara fan utan att det måste tas upp i fredagspanelen ? Jag tycker bannemig att det är hemskt att folk är så jäkla ivriga att ha rätt och att bevisa andra fel när det dom flesta ''diskussionerna'' är kring saker som finns i artikeln det bråkas över. Blir extremt trött på folk som inte läser på men ändå är experter på allt. Hoppas detta tar slut snart när grafikkorts kriget lägger sig lite, usch !

Permalänk
Medlem

Bra jobbat! Fredagspanelen var bra som vanligt! Jag uppskattar allt ni alltid säger/skriver! Nu ska vi mata trollen

Permalänk
Medlem

39m in, vem fan har en plasma TV?

Ja den var bra grabbar och ganska kul, jag håller med er där samt vill ha det bästa jag kan få och fortfarande hålla mig inom en begränsad budget. Entusiaster med krav som gillar det fantastiska varma mjuka flytet du får med en mid/high level Panna plasma samt svärtan kan ju inte ens top Samsung led slå än idag så marknaden finns helt klart och speciellt då bland bild entusiaster. Strömförbrukning är inte hellere ett gigantiskt argument längre då mycket hänt på senare år där så det är tråkiga nyheter och gärna sett Panasonic fortsätta och ge oss ett val?

Vet att många uppskattar lcd/led men för är det lite blä!

Permalänk
Medlem

Jag känner med dig Emil, jag köpte Risk (brädspelet) från England via royal mail. De tappade bort det på exakt samma sätt som ditt, "ligger på en terminal" men finns inte..

Permalänk
Medlem

Haha min flickvän gillade spela sp i BF3 får väl se om hon vill göra det i BF4 kommer väl tycka det är ännu bättre Hon gillar inte bra sp titlar typ bioshock x)

Permalänk
Skrivet av Marcuswb:

720p är det verkligen inget fel. Hade gärna annars vart väldigt trevligt ifall SweC kunde byta till en kompetent videoplattform, typ Vimeo -- grymt mycket bättre bit-rate, underbar HD-spelare och det bästa av allt; den kör INTE flash! (HTML5<3)

Har nämnt det här tidigare, men inget har hänt

www.youtube.com/html5 -> "Request the HTML5 player" -> YouTube-videos spelas upp genom en HTML5-spelare!

Permalänk

Ni måste ju visa klippet med Jakob och gejsrarna... låter ju klockrent ju!

Permalänk
Medlem

Det är inte bara Siege of Shanghai som spelet krashar på...för mig krashar det ännu oftare på Dawnbreaker faktiskt. Rätt drygt. Men aja, det fixas väl förr eller senare. Ibland kan jag lira en hel match, ibland krash efter några sekunder. Ser fram emot mer information och tester av 290 och 290x med andra kylare. Tror jag kommer införskaffa ett utav dem i början av nästa år någon gång faktiskt.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Vågar man lita på att Panasonics utlåtande inte bara var ett PR-trick?! Det är nu andra gången de går ut och säger att de ska sluta tillverka plasmor. Gissar att försäljningen gick rätt bra efter förra utlåtandet med tanke på att de gör de bästa tv-apparaterna på marknaden. Förvisso slutade Pioneer när det gick som bäst för dem...
Personligen vet jag inte vad jag ska ta mig till. Årets panasonic-plasmor är inte intressanta pga högre inputlag i jämförelse med modellerna året innan. Har nu en 40" LCD och skulle verkligen behöva uppgradera. Men betalar inte gärna mer än 6000:- som förra årets bang-for-the-buck-modell kostade.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

jag måste gör ett inlägg om, det med Quiet Mode å uber mod. så svårt kan det inte va och veta vilken läge kortet ligger i när man får det ju. efter som bara kolla på fläkten va man kan skruva upp den till. för att uber mod kan ju gå fullt ut. så svårt är det inte att se de då ju.

Visa signatur

Chassi: In Win Gnone, GPU1: Gainward RTX 3080 GS Gpu 2: gigabyte 1080 ti OC HDD/SDD: Samsung 970 EVO Plus 2TB, samsung evo 1tb, samsung 970 pro 512gb, 5st 2TB, optisk läsare: Asus Blue ray brunner Ram: Team Group 64GB CL16 3200hz, Moderkort: ASUS ROG Crosshair VIII Extreme, CPU: AMD Ryzen 9 5950X, CPU Kylare: ek-aio elite 360 d-rgb, PSU: silverstone 1500w 80c guld ( Im Music Producer. Vibrations Is God Sound )

Permalänk
Skrivet av Brallan_86:

jag måste gör ett inlägg om, det med Quiet Mode å uber mod. så svårt kan det inte va och veta vilken läge kortet ligger i när man får det ju. efter som bara kolla på fläkten va man kan skruva upp den till. för att uber mod kan ju gå fullt ut. så svårt är det inte att se de då ju.

Nope, pyntar man >4000 för ett grafikkort så vet man vad det handlar om.

Bästa fredagspanelen jag sett!! Så nöjd att slippa kallsnacket i början!! O sen flöt det bara på!

Permalänk
Medlem

Hahaha.. "Bättre prestande i Call of Duty: Ghosts."
"ALLA BRYR SIG!"

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

60m är lagom. Kul med kallprat. Gillar de här privata grejerna såsom "Framtiden" ^^

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]