Permalänk
Medlem

H100i @ 2300 rpm konstant -

Halloj SweC!

Har haft lite strul med min H100i kylare ett bra tag nu, allt från att LED:en inte registrerar färg ändringar i LINK till att kylaren är i konstant hög rpm.

Setup:
Gigabyte G1.Sniper M5 - mATX
Intel i7 4770k @ 4,6ghz
GTX Titan @ 1123mhz
Corsair TX850
Corsair Vengance 16Gb @ 1866mhz
Corsair GTX Neutron 240gb
Intel SSD 80gb - Win8.1 på den
Seagate 1tb+4tb HDDs

Har försökt att uppdatera H100i:ns firmware utan resultat. Får bara 'ERROR while loading firmware.'
Har prövat olika versioner av Corsiar LINK, både ettan och tvåan, samt olika firmware versioner till H100i:n (1.0.5/1.0.7).
Har ingen aning om vad jag ska göra nu, därav att jag vänder mig hit.

Så där ser det ut i HWMonitor, notera lägsta/högsta RPM på FANIN0 2311/2343rpm, wth..?

Permalänk
Medlem

Min har av oförklarliga skäl ibland ställt om sig till vattentemp istället för CPU temp. Vilket betyder att den går på minimum. Du kanske har tvärtom att du ställer efter vattentemp och den gått över till CPU? Värt en koll iaf...

Permalänk
Medlem

Ursäkta, men hur kollar man det? Jag har si så där noll koll i kylardjungeln.

Permalänk
Medlem

Antar att de är pumpen som körs i 2300rpm.. De gör min också hela tiden.. Och den är så tyst så den överröstas av fläktar i 800-1400rpm som jag kör radiatorfläktarna i..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Jaså..! Det är pumpen, men självklart. Sicket hopplöst pucko man är. Men vad är bäst då, ska man köra fläktarna var för sig in i moderkortet eller ska man låta H100i:n sköta det där. Känns oavsett som att CPU-fläkarna går i högvarv.

Permalänk
Medlem

Link2 i sig är säkert bra, men jag har haft problem med att mitt buggar och vågar inte lita på det längre. Måste kolla så allt står rätt till varje gång jag startar datorn. Så jag kommer koppla dem med splitter till CPU fan å styra genom bios istället. Men strular det inte är ju link överskådligt och bra!