PS4 förhandsbeställning

Permalänk
Avstängd

PS4 förhandsbeställning

Snabb fråga från en som aldrig har förhandsbeställt något tidigare. Om jag förhandsbeställer PS4 nu, kommer pengarna dras från kontot nu eller när konsollen skickas? Eller beror det på butik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Snabb fråga från en som aldrig har förhandsbeställt något tidigare. Om jag förhandsbeställer PS4 nu, kommer pengarna dras från kontot nu eller när konsollen skickas? Eller beror det på butik?

Brukar vara några dagar innan det skickas.

När jag förbokade BF4 så drog de pengarna typ den 25-26 något och spelet släpptes 31.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Brukar normalt vara i samband med att det skickas men det kan variera från olika butiker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FBGKimpan:

Brukar vara några dagar innan det skickas.

När jag förbokade BF4 så drog de pengarna typ den 25-26 något och spelet släpptes 31.

Skrivet av Viceroy:

Brukar normalt vara i samband med att det skickas men det kan variera från olika butiker.

Vet ni några butiker som drar pengarna när själva konsollen skickas?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mars SSX:

Snabb fråga från en som aldrig har förhandsbeställt något tidigare. Om jag förhandsbeställer PS4 nu, kommer pengarna dras från kontot nu eller när konsollen skickas? Eller beror det på butik?

Det beror ju på hur du väljer att betala. Betalar du med kort tror jag pengarna dras direkt. Så har det varit närj jag har förhandsbokat grejer förr. Denna gången med PS4 valde jag faktura då jag bokade så tidigt. Man vill ju inte ligga ut med pengarna ett halvår innan. Så som svar på din andra fråga: Välj faktura istället

Permalänk

Fråga webhallen när pengarna dras. Maila dom eller fråga i deras tråd är på forumet bara.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon172162:

Det beror ju på hur du väljer att betala. Betalar du med kort tror jag pengarna dras direkt. Så har det varit närj jag har förhandsbokat grejer förr. Denna gången med PS4 valde jag faktura då jag bokade så tidigt. Man vill ju inte ligga ut med pengarna ett halvår innan. Så som svar på din andra fråga: Välj faktura istället

Sant det. Beställde nyss hos Webhallen och använde möjligheten att betala i Februari.

Permalänk
Medlem

Undrar om inte Webhallen drar pengarna direkt. Många utlänska siter kan man välja om det skall dras direkt eller om det skall dras när det skickas.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Undrar om inte Webhallen drar pengarna direkt. Många utlänska siter kan man välja om det skall dras direkt eller om det skall dras när det skickas.

Webhallen drar pengarna när produkten släpps.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Varför inte bara köra på postförskott? då betalar du när du hämtar ut konsolen från posten (ica, coop ect.. det som är ditt postombud).

Permalänk

Kör på faktura, smidigast och enklast
PS! Du ska ha tur om du ska hitta någon butik online som fortfarande tar emot bokningar, tror det är rätt knökfullt på just förbokningar på PS4.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB