Fabrikationsfel på Corsair H60, H100i och H80i ?

Permalänk
Medlem

Fabrikationsfel på Corsair H60, H100i och H80i ?

Tja.

Idag så fick jag ett meddelande från Inet ang. en order som jag väntar på. Tydligen så är det fabrikationsfel på senaste leveransen av Corsair H60, H100i och
H80i.

Är det någon som vet vad det är för ett fabrikationsfel? Kunde ej hitta någon information via Google.

Permalänk

Kan väl vara pumpen som bråkar igen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smygbas:

Kan väl vara pumpen som bråkar igen...

Ok. Inte första gången då alltså?
Är nybörjare när det gäller slutna vätskekylningsprodukter. Så man blir ju lätt lite nyfiken.

Permalänk

Nix. Googla på h60 pump noise, så kan du se. Ska låta som en kaffebryggare ungefär. Hade själv en h60 innan, men den var det inga problem med, men om man kollar på youtube så kan dom låta ordentligt om det är fel.

Permalänk
Medlem

min backplate satt inte fast när man skulle montera dit den. Den glappade alltså mellan plate och chassi. Men det löste sig med brickor mellan plate och chassi. Det borde vara fel från tillverkaren.... Eller så är jag helt kass

Edit,fick hem min h60 i tisdags

Permalänk
Medlem

Köpte en h80i. Pumpen lät utta helvete. Och gängorna i radiatorn gick sönder utan att man drog åt hårt. Klickade till och sen så for skruven bara runt. Skickade in den och fick en ny. Hade i åtanke att man skulle vara försiktig med att skruva åt skruvarna då jag fick den nya. Men då jag började skruva åt lugnt så klickade det till. Så 3 av 4 skruvar satt lösa.kollade upp på internet och det verkar inte bara vara jag som har haft problem med det. Ska även lägga till att det glappa mellan backplate och kylarblocket på båda h80i. Prövade installera h80i på 2 moderkort men det glappade på båda. Men det löstes med att man tog nå brickor mellan backplate och moderkort. Sänktes 10 grader då jag satte ditt nå brickor. Slängde ut den ur datorn och kommer aldrig mer köpa ett slutet vattensystem av corsair.

Visa signatur

Chassi:CaseLabs Mercury S8 | Mb:Asus Prime X299-A | Cpu:i7 7800x | Vattenkylning:720+240+120 rad D5+D5 x-top | Gpu:Evga 980 TI SLI | Ram:Corsair vengeance 32GB | Psu:Corsair Ax860 | SSD:Samsung 1TB+256GB+128GB |

Permalänk
Medlem

Plockade ihop en ny dator i helgen med en H60 V2 kylare jag beställt från inet förra veckan och den låter något fruktansvärt högt jämfört med övriga systemet..

Verkar som gängorna i radiatorn gått sönder för mig också btw.. ändå är jag alltid väldigt försiktig med att dra åt nya prylar.

Mycket bra kvalité detta..

Permalänk
Medlem

Man får vad man betalar för. Jag ångrar att jag inte köpte ett dyrare kit från en annan tillverkare. Min brummar också så in i helvetes mycket. Vibrerar i chassit.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iksu:

min backplate satt inte fast när man skulle montera dit den. Den glappade alltså mellan plate och chassi. Men det löste sig med brickor mellan plate och chassi. Det borde vara fel från tillverkaren.... Eller så är jag helt kass

Edit,fick hem min h60 i tisdags

Jag hade samma problem, men visade sig att den fixerades när man monterade allt

Permalänk
Medlem

corsair får bara sämre och sämre kvalitet på skiten dom kastar ut, iaf vad gäller deras slutna vätskekylare.

installera en H80i åt en polare och den glappa nå fruktansvärt men enligt corsair så ska det inte göra nått vilket får mig å tro att dom inte har den blekaste aning om vad dom snackar om.

Mitt förtroende för deras produkter har dock sedan länge vart borta då det nu förtiden enbart verkar vara massproducerat skit som får deras logga på sig.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iksu:

min backplate satt inte fast när man skulle montera dit den. Den glappade alltså mellan plate och chassi. Men det löste sig med brickor mellan plate och chassi. Det borde vara fel från tillverkaren.... Eller så är jag helt kass

Edit,fick hem min h60 i tisdags

Det gjorde min H80i med men när man väl skruvar fast pumpen så dras allt åt så att glappet försvinner. Det oroade mig med först.