Humble Bundle öppnar Humble Store med spel för välgörenhet

Permalänk
Melding Plague

Humble Bundle öppnar Humble Store med spel för välgörenhet

Välgörenhetsprojektet Humble Bundle öppnar en egen butik med spel till lågpris, där 10 procent av intäkterna går till hjälpverksamhet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Entusiast

Det är sådant här som gör att man älskar att vara PC-gamer

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Redan handlat Orcs Must Die 2

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Snyggt! Sparat för framtiden

Permalänk
Medlem

Oooh, Rogue Legacy för under 50:-, kanske dags att slå till.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd

Bra med välgörenhet.

Men tråkigt med spel som har DRM och som endast är för Windows.

Permalänk
Medlem

Mycket kul att se! Får hålla noga koll på detta. Hoppas bara att mitt Paypal fungera igen, klantarna 'bannade' det på grund av för många köp...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

EVERYDAY IS STEAM SALE

Skrivet av Atlas Tasume:

Mycket kul att se! Får hålla noga koll på detta. Hoppas bara att mitt Paypal fungera igen, klantarna 'bannade' det på grund av för många köp...

Du menar spending limits? xD är inte den runt 500k /år om du är verified?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

10% var inte speciellt mycket. Missförstå mig inte. Allt är givetvis bättre än inget men det är långt ifrån de 90% som gick till välgörenheten som standard enligt de tidigare erbjudandena.

Det känns som om de anspelar på sin goda renommé för att nu lansera en främst vinstdrivande tjänst som låter schystare än vad den egentligen är...

Permalänk
Medlem

Och där var Rogue Legacy inhandlat.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Bra med välgörenhet.

Men tråkigt med spel som har DRM och som endast är för Windows.

Nu hade ju iaf hälften stöd för linux och hälften var DRm fria vilket vår anses som väldigt hög andel idag. Så humble bundle gör det iaf bra tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

EVERYDAY IS STEAM SALE

Du menar spending limits? xD är inte den runt 500k /år om du är verified?

Nej, jag köpte 6 koder av en Weekly Bundle (För SupCom + FA), och då plötsligt bannades min PayPal utan förvarning, och dom i supporten påstår att dom inte "kan" lyfta den, och hänvisar till andra (Otänkbara) betal-medel.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

känns som att dom 10% är där för att få dom att se bra ut. Missförstå mig rätt, alla pengar till välgörenhet är bra men allt för många utnyttjar välgörenhet till ens egen fördel. Sorgligt.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

10% var inte speciellt mycket. Missförstå mig inte. Allt är givetvis bättre än inget men det är långt ifrån de 90% som gick till välgörenheten som standard enligt de tidigare erbjudandena.

Det känns som om de anspelar på sin goda renommé för att nu lansera en främst vinstdrivande tjänst som låter schystare än vad den egentligen är...

Håller med! Lite synd, en stor anledning till att jag köpte massor från Humble var för just den stora välgörenheten.
Nu känns det som att detta blir lite åt Greenman / Steam etc då de sätter egen vinning i främsta rummet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

känns som att dom 10% är där för att få dom att se bra ut. Missförstå mig rätt, alla pengar till välgörenhet är bra men allt för många utnyttjar välgörenhet till ens egen fördel. Sorgligt.

Jag skulle gissa att de här utgivarna har gått med på rabatter medan utgivarna i bundle och weekly bundle skänker bort sina spel (sen får de ju tillbaka en del om folk väljer det, men ingen garantisumma).

Eller så är de bara giriga... fan vet jag.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chibariku:

Nu hade ju iaf hälften stöd för linux och hälften var DRm fria vilket vår anses som väldigt hög andel idag. Så humble bundle gör det iaf bra tycker jag.

Beror väl på vad man jämför med.
Tidigare så har alla titlar I Humble Indie Bundle varit DRM-fria och cross-platform.
Så det får ju anses som väldigt lågt i förhållande med var ribban brukar ligga på vad gäller Humble Indie Bundle...

Permalänk
Medlem

Får se hur länge Gabe börjar gråta ut om det här, får ju inte finnas någon konkurrens till Steam!

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

10% var inte speciellt mycket. Missförstå mig inte. Allt är givetvis bättre än inget men det är långt ifrån de 90% som gick till välgörenheten som standard enligt de tidigare erbjudandena.

Det känns som om de anspelar på sin goda renommé för att nu lansera en främst vinstdrivande tjänst som låter schystare än vad den egentligen är...

Nja jag tror inte att dom tjänar så mycket på det ändå. Säg ett spel som normalt kostar 400kr, 75% rabatt - 100kr. 10% till välgörenhent, så är det 90kr kvar, och lite vill spelutgivaren nog också ha. Tror nog att Steam och Green Man tjänar en del mer!

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Humble bundle gillar jag för det är så äckligt billigt. 7:- för ett antal spel är ju värt det om man så bara lirar ett enda av de.

Själv gav jag alltid så lite jag kunde. Antingen 1$ eller några cent över gränsen för att få alla spel.

Tror dock jag väntar till humble bundles och Steamsales istället för detta.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Humble bundle gillar jag för det är så äckligt billigt. 7:- för ett antal spel är ju värt det om man så bara lirar ett enda av de.

Själv gav jag alltid så lite jag kunde. Antingen 1$ eller några cent över gränsen för att få alla spel.

Tror dock jag väntar till humble bundles och Steamsales istället för detta.

Skönt med ärliga människor. "Gav så lite jag kunde".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Humble bundle gillar jag för det är så äckligt billigt. 7:- för ett antal spel är ju värt det om man så bara lirar ett enda av de.

Själv gav jag alltid så lite jag kunde. Antingen 1$ eller några cent över gränsen för att få alla spel.

Tror dock jag väntar till humble bundles och Steamsales istället för detta.

Att det är billigt är ju ett plus men det bästa är att man ofta blir ett gäng som köper samma spel så brukar det oftast finnas ett eller ett par man kan spela tillsammans.

Jag betalade alltid precis över gränsen för att få de två sista spelen (brukar väl bli runt 6$) och valde att ge 90% till tillverkarna och 10% till humble.

Skrivet av biorrith:

Nja jag tror inte att dom tjänar så mycket på det ändå. Säg ett spel som normalt kostar 400kr, 75% rabatt - 100kr. 10% till välgörenhent, så är det 90kr kvar, och lite vill spelutgivaren nog också ha. Tror nog att Steam och Green Man tjänar en del mer!

Ja fast grejen är väl att man med rabatten ska få spel sålda som knappt någon köper längre.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Yay Euro Truck sim 2 nu

Visa signatur

livscoach & tänkare

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Nej, jag köpte 6 koder av en Weekly Bundle (För SupCom + FA), och då plötsligt bannades min PayPal utan förvarning, och dom i supporten påstår att dom inte "kan" lyfta den, och hänvisar till andra (Otänkbara) betal-medel.

gör nytt konto

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Har helt och hållet missat det här med Humble Bundle överhuvud taget. Hur fungerar det där med paketet? I skrivande stund är det ju WB Games bundle som gäller. Hur mycket behöver man betala för att få tillgång till alla spel i paketet?
Ser att man får extra spel om man betalar över average, men vad är kostnaden?

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk

Går ju emot deras slogan lite när dom plockar ut mer själva än vad dom donerar till välgörenhet må jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Har helt och hållet missat det här med Humble Bundle överhuvud taget. Hur fungerar det där med paketet? I skrivande stund är det ju WB Games bundle som gäller. Hur mycket behöver man betala för att få tillgång till alla spel i paketet?
Ser att man får extra spel om man betalar över average, men vad är kostnaden?

$4.62 är average, så ja betala 4.63 så får du alla spelen! Sen kan du betala minst $1 för dom spelen till höger

Permalänk
Medlem

Det känns som att de går mer och mer ifrån vad som från början var syftet med sidan, tyvärr :/

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Entusiast

Så många bra spel som jag vill ha. Lite ledsen över att jag inte har pengar att lägga på spel just nu och när jag väl skaffar mig ett jobb kommer jag inte ha så mycket tid till att spela. Har dessutom redan en liten hög spel från diverse Humble Bundle som jag vill spela igenom också.

Dumma Humble Bundle, ni är elaka mot min plånbok

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Nu blev jag glad. Surfade in och hittade Dungeon Defenders, ett spel som såväl jag som min man lagt över 300 timmar var på. Sonen tycker mycket om spelet och vi hade tänkt köpa det till honom nu till helgen så att kunna köpa spel + 22 dlc för 26 svenska kronor var ju inget vi tackade nej till!

Jag har köpt de flesta Humble Bundle, älskar konceptet att betala det man vill och kan. Då de drog igång gick vi på soc och kunde ändå få kul spel för mindre än vad en kopp kaffe kostar. Nu har vi båda bra jobb och kan betala betydligt mer då det är bundles med utvecklare vi gillar och vill stödja!

Visa signatur

iMac, inget monster på något sätt så spec överflödigt!