Playstation 4 och Xbox One "för begränsade" för Oculus Rift

Permalänk
Skrivet av SebboD:

Nya konsolerna ÄR för klena, klarar inte ens BF4 i 1080p@60 fps.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo det gör dem. Men DICE väljer att prioritera vissa grafiska inställningar över 1080p@60fps. De klarar inte Ultra i 1080p@60fps.
PS3 klarade spel (få men de fanns) i 1080p@60fps. Stora problemet med konsoler är att man inte få välja själv vad som ska prioriteras. Jag hade i många fall gärna sänkt annat för att få 1080p@60fps istället för bling bling. Men det är en ekonom på en kontor någonstans som väljer vad som troligen säljer bäst bland majoriteten.
Majoriteten är då de som aldrig sätter sin fot på ett spelforum eller teknikforum.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Nya konsolerna ÄR för klena, klarar inte ens BF4 i 1080p@60 fps.

Skickades från m.sweclockers.com

Nja återigen, de klarar inte att köra BF4 i 1080p@60Hz i de grafikinställningar som valts, det skulle säkerligen gå att skala ner så pass att det gick men då på bekostnad av estetiken i spelet. Tänk att man tar bort alla texturer, inte snyggt men sannolikt betydligt högre FPS. (förutsatt att inte CPU är flaskhals..)

Min poäng med det hela var inte att PS4 och XB1 skulle klara av att visa BF4 i sin fulla prakt utan som även andra i tråden tagit upp få spel anpassade till vad hårdvaran faktiskt klarar av att visa i tillräcklig upplösning och frekvens. Ta valfritt Nintendospel med Mii-karaktärer, de kan inte vara så krävande rent hårdvarumässigt men skulle nog ändå vara ganska roliga att ha Occulus till (nu sa ingen någonting om Nintendo i nyheten, man kan ju alltid hoppas (dock nämdes de troligen inte för att Wii U är ännu svagare och hårt låst, kanske inte ens har hårdvara kapabel att skicka ut 120Hz-signal?)).

Så, det jag tänker i första hand, om det inte rör sig om en blockering från något företags sida, är att det mer kan röra sig om anslutningarna än CPU+GPU som ställer till det. Android-enheter som väntas få stöd kommer ju i betydligt större utsträckning kunna anpassas till nya anslutningskrav än PS4 och XB1 om det inte kommer i den obligatoriska slim-varianten.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Sony har ju redan en färdig VR produkt på marknaden, HMZ T2/T3, är det den dom filar vidare på eller?

Har du provat dem?
Tunga, sitter skitdåligt med låg upplösning och allmänt kassa med tanke på vad de kostar....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Sony har ju något VR headset till PS4 på gång.

Lärde du dig det genom att läsa artikeln eller? Se min sign.

Skrivet av SiRai:

Nån av er som läst artikeln ens?

Sweclockers borde kanske bara skriva enbart headlines, verkar vara det enda som folk läser ändå.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker det låter helt galet att android skulle ha tillräckligt med kraft för att kunna driva Oculus Rift medans PS4 eller Xbox One inte skulle ha det???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Är det bara jag som tycker det låter helt galet att android skulle ha tillräckligt med kraft för att kunna driva Oculus Rift medans PS4 eller Xbox One inte skulle ha det???

''Den största orsaken sägs vara den snabba teknikutvecklingen inom området.'' Detta kanske förklarar en del.

Visa signatur

<i7-8700K CPU><Crucial 2x8GB DDR4 3000MHz><ZOTAC GAMING GeForce RTX 3080 Ti Trinity OC><Fractal Design Celsius S24 240mm><Fractal Design Define R6 Black>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Är det bara jag som tycker det låter helt galet att android skulle ha tillräckligt med kraft för att kunna driva Oculus Rift medans PS4 eller Xbox One inte skulle ha det???

Nog snarare så att om Xbone och PS4 ska kunna mata ut 1080p/60FPS till Riften (FPS skall inte droppa under 60 fps om du inte vill må illa) måste spelen som stödjer detta se betydligt fulare ut än övriga, vilket nog inte folk skulle gilla.

På Android är det ingen som förväntar sig att spelen ska ligga på en viss grafisk nivå då det finns en enorm bredd.

Skrivet av linkon18:

''Den största orsaken sägs vara den snabba teknikutvecklingen inom området.'' Detta kanske förklarar en del.

Ja det lär inte dröja så länge innan de senaste telefonerna överstiger Xbone/PS4 i kraft.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MugiMugi:

Med tanken på att OC kommer stödja Android mobiler så vet jag inte riktigt vad detta uttalandet grundades i början på? I ena fallet är prestanda viktigt tydligen men annars inte så.

Jag tror snarare att de blivit nekade från både Microsoft och Sony att få sälja sin produkt till dom och tja måste börja skiva något om det. Sedan har det ryktas väldigt länge på liknande teknik från Sony, samt de har redan ett par gamla patent i området, tvivlar på att de vill släppa in konkurrenter i sådana fall.

Om du läser artikeln igen så handlar det inte om prestanda utan prestandautveckling. De vill fortsätta utveckla sin produkt vilket inte går på konsoler då det inte kommer hända ett piss på den marknaden på fem år nu.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Kul att ingen verkar ha läst artikeln. Vadå prestanda? Det har inget med det att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

omöjligt är det självklart inte.. men varför släppa OR till konsoller om man inte kan komma åt AAA titlarna? känns en aning onödigt, samt om dom väl skulle komma åt AAA titlarna så kommer ingen ändå inte vilja spela dom med OR då grafiken kommer vara hemsk jämfört med utan..

För att du vill inte spela AAA titlarna på OR som de är utförda!

Ta och testa OR så får du se att det är en del saker spelutvecklarna måste tänka på designmässigt för att det skall kännas bra på OR.
Ett par exempel, spelarens höjd från marken betyder OERHÖRT mycket om det skiljer sig mer än 20-30cm, att banornas detaljer så som dörrar/portar och väggar&tak samt prylar som vapen måste ha rätt, verklig och skalenlig höjd/bredd etc. annars kommer det att kännas off. Testa att gå på syltor så känner du liknande "förvirring i skallen".
Helt enkelt att felaktig designade detaljer som inte möjligtvis syns på vanliga skärmen kommer att synas och upplevas på OR och det kommer att störa.
Gäller även de spel där spelaren springer (går/joggar) omkring med en normalfart på 40-60km/h med en acceleration som motsvarar en sportbil med 800 hästars styrka!
Det känns riktigt overkligt och kan framhäva stora "uncanny valley" upplevelser. (googla ifall du ej känner till uncanny valley)
Men den viktigaste detaljen av allt, speciellt med "fartfyllda" spel, är åksjukan. Åksjukan måste spelmakarna designa emot. Detta är ex. fördröjningen mellan huvudrörelse och uppdatering på skärmen, helt enkelt upplevelsen med respons av kroppsrörelse. Bara några få millisekunder latens kommer att orsaka åksjuka, yrsel och ev. spya över tangentbordet

Helt enkelt att många (inte alla) spel kan inte portars rakt upp och ner till OR, men visst är vissa typer eller genre mer vänligare out of the box än andra.

Sen ÄR 1080p förra konsolernas främsta egenskap, alltså "previous gen" medan 4K enligt mig borde vara "next gen". Detta poängterar jag eftersom Oculus kommer att skina när upplösningen är 4K.

(yes I own one of these awesome devkits)

Permalänk
Medlem
Skrivet av linkon18:

''Den största orsaken sägs vara den snabba teknikutvecklingen inom området.'' Detta kanske förklarar en del.

Nej det gör det inte.

Inte ens inom 8 års tid (tills nästa konsol generation) är det sannolikt att vi kommer se android telefoner som är i närheten av lika kraftiga grafikmässigt som PS4 och Xbox one är.

Bevis: Hur många android telefoner är idag kraftigare grafikmässigt än förra generationens konsoler? (Xbox 360 och PS3).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Nej det gör det inte.

Inte ens inom 8 års tid (tills nästa konsol generation) är det sannolikt att vi kommer se android telefoner som är i närheten av lika kraftiga grafikmässigt som PS4 och Xbox one är.

Bevis: Hur många android telefoner är idag kraftigare grafikmässigt än förra generationens konsoler? (Xbox 360 och PS3).

Knappast med tanke på att teknikutvecklingen är exponentiell.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

som jag förstått det så är OR precis som en vanlig 120hz skärm med stöd för 3d, dvs för att få 60fps så måste maskinen orka mata ut 2st 60fps signaler (en till varje skärm) vilket resulterar i att det kräver en hel del prestanda beroende på typ av grafik som ska matas ut..

OR kör med enbart en videoström. (Det du ser på alla youtube videor är exakt vad som skickas till riften), sedan skärmas allting av och rätas ut av linserna.
Devkitet kör med 60hz med.

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Nej det gör det inte.

Inte ens inom 8 års tid (tills nästa konsol generation) är det sannolikt att vi kommer se android telefoner som är i närheten av lika kraftiga grafikmässigt som PS4 och Xbox one är.

Bevis: Hur många android telefoner är idag kraftigare grafikmässigt än förra generationens konsoler? (Xbox 360 och PS3).

Android existerade knappt förrän sent 2010, alternativt 2011. Sedan dess har enheterna utvecklats enormt. Min HTC Desire, som släpptes tidigt 2010, kan knappt köra Quake i över 20 fps. Jämför detta med t.ex. Nvidia Shield. Detta är hur långt Android har kommit på 2-3 år. Om 8 år så kommer PS4 och Xbone vara långt, långt bakom kraften i mobila enheter.

Visa signatur

Driver sajten Komponentkoll. PMa mig gärna om du har feedback!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Knappast med tanke på att teknikutvecklingen är exponentiell.

Det är dock inte batteriutvecklingen vilket idag är vad som håller tillbaka grafiken i telefoner såsom android.

Det går säkert göra telefoner med kraftigare grafikkretsar men är totalt ointressant pga klena batterin.

En smartphone har idag cirka 8Wh kapacitet.
Ett highend grafikkort drar ca 200 Watt = går att driva i 2.4 minuter med ditt telefon batteri.

En konsol drar cirka 100 Watt = 4.8 minuter drift tid.

Skrivet av yottabyte:

Om 8 år så kommer PS4 och Xbone vara långt, långt bakom kraften i mobila enheter.

Du vet inte vad du pratar om. Om 8 år kommer Android och andra mobila enheter vara begränsade av i princip samma klena batterier som de är idag (se uträkning ovan).

Skrivet av yottabyte:

Android existerade knappt förrän sent 2010, alternativt 2011.

"Initially developed by Android, Inc., which Google backed financially and later bought in 2005"
"Android was unveiled in 2007"
"The first Android-powered phone was sold in October 2008"

Kretsarna i dagens telefoner drar runt 1-2 Watt, tror ni verkligen på er själva när ni hävdar att kretsen kommer bli mer än 50-100 gånger kraftigare på 8år?

Inte ens enligt moorse lag är detta ens i närheten av möjligt (dubbel prestanda på 24mån = 16 gånger på 8 år).

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Hulle:

Knappast med tanke på att teknikutvecklingen är exponentiell.

/hulle.

Vad det gäller prestanda har man börjat slå i en rad barriärer så det skalar inte alls som det gjorde under många årtionden innan. Jämför t.ex. teoretisk prestanda på PS, PS2, PS3 och PS4.

För PS -> PS2 -> PS3 ökade både CPU och GPU-prestanda i runda slängar med en tiopotens för varje generation. Mellan PS3 -> PS4 har man ökat CPU-prestanda med 2-3x (för flyttal är det 1x, men det är mindre viktigt) och för GPUn har man ökat prestanda ungefär 5x.

På mobilerna kommer man inte heller kunna skala exponentiellt, framförallt inte då man redan har problem med att bandbred mot RAM är en flaskhals och man kan inte öka effekten.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Skrivet av SolidReactor:

Tänk dig att du är en älv eller dvärg! Asfräcka möjligheter att verkligen uppleva rasers för och nackdelar

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 C3 @ 3,7 GHz | Corsair 2x2 GB DDR3 1333MHz / 7-7-7-21 / 1.5V
Gigabyte GA-770TA-UD3 (rev. 1.0) | Intel X25-V G2 40GB
PowerColor ATI Radeon HD5850 | WD Caviar Green 1,5 TB 5400 RPM | WD Caviar Black 1 TB 7200 RPM | 2x Samsung F2 1,5 TB 5400 RPM Raid0 | OCZ ModXStream Pro - 600 Watt
Allt är inslängt i en svart låda som heter Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Vad det gäller prestanda har man börjat slå i en rad barriärer så det skalar inte alls som det gjorde under många årtionden innan. Jämför t.ex. teoretisk prestanda på PS, PS2, PS3 och PS4.

För PS -> PS2 -> PS3 ökade både CPU och GPU-prestanda i runda slängar med en tiopotens för varje generation. Mellan PS3 -> PS4 har man ökat CPU-prestanda med 2-3x (för flyttal är det 1x, men det är mindre viktigt) och för GPUn har man ökat prestanda ungefär 5x.

På mobilerna kommer man inte heller kunna skala exponentiellt, framförallt inte då man redan har problem med att bandbred mot RAM är en flaskhals och man kan inte öka effekten.

Att PS4 inte är så mycket bättre än PS3 har ju iofs mycket att göra med att Sony inte ville släppa ytterligare en konsol för nästan 7 000kr utan hellre 3 500kr.

Min i7 är (efter snabb överslagsräkning) ca 700 000 gånger snabbare än min Amiga 600 från tidigt 90-tal.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Hulle:

Att PS4 inte är så mycket bättre än PS3 har ju iofs mycket att göra med att Sony inte ville släppa ytterligare en konsol för nästan 7 000kr utan hellre 3 500kr.

Min i7 är (efter snabb överslagsräkning) ca 700 000 gånger snabbare än min Amiga 600 från tidigt 90-tal.

/hulle.

Hur mycket snabbare är din i7 än en Pentium M från 2003? Den exponentiella ökningen av prestanda havererade ett par år efter millennieskiftet så att PS4 inte en större förbättring över PS3 beror på långt mycket mer än att man pressat priset.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Hur mycket snabbare är din i7 än en Pentium M från 2003? Den exponentiella ökningen av prestanda havererade ett par år efter millennieskiftet så att PS4 inte en större förbättring över PS3 beror på långt mycket mer än att man pressat priset.

Det orkar jag inte räkna ut nu men självklart är det inte en lika dramatisk ökning. (EDIT: ca 150 ggr?)

En PS4 skulle ju såklart kunna vara långt mer än 10ggr snabbare än en PS3 om den hade fått köra en i7 med 4xTitan... men det är priset som sätter käpparna där.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlsson89:

Tänk dig att du är en älv eller dvärg! Asfräcka möjligheter att verkligen uppleva rasers för och nackdelar

Absolut! Att bokstavligen gå i andras (virtuella) skor skulle vara riktigt intressant angående spelmekanik.
Det finns så många nya aspekter och möjligheter på spelutvecklingens sida som måste/bör tas hänsyn till, gällande VR.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Hulle:

Det orkar jag inte räkna ut nu men självklart är det inte en lika dramatisk ökning. (EDIT: ca 150 ggr?)

En PS4 skulle ju såklart kunna vara långt mer än 10ggr snabbare än en PS3 om den hade fått köra en i7 med 4xTitan... men det är priset som sätter käpparna där.

/hulle.

Hmm en i7-4770 är runt 16x snabbare än en 1.6GHz PentiumM (runt 4x bättre enkeltrådprestanda). Ska du få det till 150x får du nog överklocka en del... Jämför du däremot en 486-66DX2 från 1993 med PentiumM så handlar det om lite mer än en faktor 100, så prestanda ökar inte lika snabbt idag som tidigare.

PS, PS2 och PS4 kostade ungefär lika mycket vid introduktion, PS3 något dyrare. Så trenden var ändå att man fick 10x för ungefär samma kostnad. Ett system med 4x Titan ligger i en helt annan prisklass och skulle producera en produkt som ytterst få skulle placera i vardagsrummet.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Inaktiv

Jag hatar EA DICE av hela mitt hjärta!

Nästa generations spelkonsoler med grafik från år 2007.

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Hur är next-gen ens gämförbar med PC? prisskillnaden blir ju enorm när man ska bygga en rigg för high-res, 60fps, 3D. Det är 4k mot 10k+, helt klart förståeligt om de inte släpper rift till next-gen då.. Vad är nytt?

I år kanske du behöver lägga ut 6-8000 för en PC som kan putta runt årets spel tillräckligt bra för Oculus Rift.
Vad kostar en tillräckligt bra dator om ett år?
Om fem år? Kan man ens köpa en dator som är lika långsam som årets halvhyfsade gamingdatorer om fem år?

Konsollernas hårdvara är inte tänkt att uppdateras på tio år.

Men vi kanske inte ska glömma bort Steambox. De större modellerna kommer inte ha några problem att köra Oculus Rift, och Steambox är tänkta att uppgraderas ofta.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Men vi kanske inte ska glömma bort Steambox. De större modellerna kommer inte ha några problem att köra Oculus Rift, och Steambox är tänkta att uppgraderas ofta.

Samt att Valve har en R&D för Oculus Rift och samarbetar med Oculusvr.

Permalänk
Medlem

Avtal med Valve?

Skrivet av SolidReactor:

Samt att Valve har en R&D för Oculus Rift och samarbetar med Oculusvr.

Om de som utvecklar Oculus Rift ingått ett avtal med Valve tycker jag att uttalandet plötsligt låter som någonting vettigt. Känns också som en solklar grej för Valve att göra då de ju behöver ge folk anledningar till att skaffa en steam machine.

Kan annars förstå att det skulle kunna vara jobbigt att få 60+Hz 1080p på alla spel men tycker man borde kunna få in ett separat mode för OC i så fall. I alla fall på vissa spel. Speciellt de som redan portas till många plattformar.

Visa signatur

OS:Windows 10 Education 64-bit|Chassi: Fractal Design Arc R2|CPU:Intel Xeon E5-1620v3 3,5GHz|Mobo: ASRock Fatal1ty X99X Killer|RAM: Crucial DDR4 SDRAM ECC 2 x 16GB|Grafik: GTX 660|Lagring: 2TB HDD, 3TB HDD, 256GB SSD, 128GB SSD

Permalänk

"Nya konsolerna är så klena, maxar inte ens bf4 på Ultra i 4k gråt gråt"
Nej, men bygg en dator för under fyra tusen, släng ihop den i det minsta möjliga chassi som går att köpa för pengar och se hur den presterar i battlefield. Kan swecare förstå att det inte är grafiken som är allt på de nya konsolerna? Sure, grafik är underbart och det är därför jag kör pc, men konsolerna är till för folk som bara vill ha lite billigt spelande, en komplett lösning som bara funkar.

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Sony har ju redan en färdig VR produkt på marknaden, HMZ T2/T3, är det den dom filar vidare på eller?

Nej, en portabel 3D-TV. Stor skillnad på det och VR.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tenkai Star:

Jo det gör dem. Men DICE väljer att prioritera vissa grafiska inställningar över 1080p@60fps. De klarar inte Ultra i 1080p@60fps.
PS3 klarade spel (få men de fanns) i 1080p@60fps. Stora problemet med konsoler är att man inte få välja själv vad som ska prioriteras. Jag hade i många fall gärna sänkt annat för att få 1080p@60fps istället för bling bling. Men det är en ekonom på en kontor någonstans som väljer vad som troligen säljer bäst bland majoriteten.
Majoriteten är då de som aldrig sätter sin fot på ett spelforum eller teknikforum.

Exakt, om konsolerna inte ens kan köra spelet på motsvarande high i 1080p i 60Hz, hur ska de då ens kunna duga redan nästa år? Konsollerna är klena redan när de släpps därför att man prioriterat för mycket trams. Istället för ren hårdvara för att ge en grym spelupplevelse. Tacka vet jag PC.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air