»Quantum Satis multigaming-community« söker spelare!

Permalänk
Medlem

»Quantum Satis multigaming-community« söker spelare!

Quantum Satis är en tajt klan bestående av cirkus 25 aktiva medlemmar som dagligen lirar tillsammans, chattar i Mumble och har skoj. Vårt mål är att expandera och ha roligt tillsammans. Trots våra galna skills, är vi inte särskilt tävlingsinriktade utan spelar som sagt mest för skojs skull. Ett undantag för detta är Counter Strike: Global Offensive, där vi främst spelar rankat och delta i tävlingar.

Vi söker alla sorters spelare, ynglingar som åldringar, stora som små, med ett krav på hög mognadhets-nivå.

[QS] härstammar originellt från vår tid i WoW (Cataclysm) där vi låg i top tre raid-guild på vår server - trots att vi främst spelade för skojs skull! I slutet av expansionen övergav vi spelet och vi är numera ett lite större community snarare än en guild. Vårt lilla samhälle har existerat sedan strax innan jul 2013, och vi är aktiva än idag (september 2015)!

Plattformer:

  • Hemsida

  • 30 slots Mumble server - endast medlemmar!

  • 10 slots Mumble server - för gäster på våra spelservrar

  • 70 slots ARK: Survival Evolved-server

Spel vi redan etablerat oss i:

  • Ark: Survival Evolved

  • GTA: V

  • Counter Strike: Global Offensive

  • League of Legends

  • Wildstar - EU Luminai PVP

Spel som står på agendan, och inte släppts ännu:
- Star Wars Battlefront (2015)

I övrigt lirar vi allihop en mängd olika spel - allt från Battlefield, Killing Floor 2 och Farming Simulator till Age of Empires, Trackmania² Stadium

För att visa ert intresse, kan ni helt enkelt droppa av ett svar här i tråden/fylla i ansökningsförmuläret via hemsidan eller kontakta mig direkt.

Besök gärna oss på http://www.quantum-satis.enjin.com/ så ses vi på slagfältet!

Är det något ni undrar över, svarar jag genast på era frågor!

uppdaterad information
Permalänk
Medlem

Låter skoj! Mitt orginid är Stickangold, jag anser mig vara ganska duktig men spelar mest Domination/TD/Obliviation och är urusel på att framföra fordon. Ni kanske kan lära mig?!

Permalänk
Medlem

Vänförfrågan skickad! Vi hoppar runt mycket mellan olika servrar och game modes, så vad du spelar mest spelar absolut ingen roll. Lära dig? Så länge det inte är ett jet-plan du är intresserad av, ska det inte vara nåt problem : )

Permalänk

Tjena, jag är en av Adminsen på Quantum Satis.

Detta ser bra ut! du kan ansöka om medlemsskap på våran hemsida http://www.quantum-satis.enjin.com/forum/m/18204194/viewthrea...
gör en member application

Självklart kan vi "lära" dig att köra fordon, det är ganska lätt tro mig.

Admins på QS

Permalänk

Synd att ni inte slängde upp tråden här igårkväll, blev nämligen precis medtagen i en annan klan. Lycka till iaf!

Visa signatur

Kasta aldrig glas i stenhus, sa mannen som sket i det blå skåpet.

Permalänk
Medlem

Hade joinat om jag inte blev så sur varje gång jag startade BF4 (buggar, krascher och dålig "nätkod" gör mej sur).
Men är ganska intresserad så kanske hoppar på när dom fixat BF4 lite för jag vill ha en klan som inte spelar seriöst.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

vi kan snacka i battlelog chaten mer! adda gärna Xquade
hardcore ni lirar eller är de normal?

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad!

16 år och har givetvis mic:)

Kör väl ganska mkt. 160timmar på bf3.

I origin heter jag "wasprocker" och samma på skype.

Permalänk
Medlem

Lirar ni i huvudsak HC eller Normal?

Permalänk
Medlem

@Kalaspuffpinglan: Ja det var ju lite synd att du precis blev antagen till en annan, var dessvärre oförmögen att lägga upp tråden igår då jag spenderade större delen a kvällen till att fibbla med HTML-koden på hemsidan. Hade gärna sett dig som en QS-medlem, men förstår att det känns dumt att lämna något man precis påbörjat, så lycka till till dig med!

@simon253:
Jag hade faktiskt också väldiga problem nyligen, spelet kraschade konstant! Efter lite router-tweaks och allmänt pill funkar det nu fint, mest servrarna som går åt skogen numera. Du kan ju alltid ansöka, så att du är redo när du väl fått igång det? Och vem vet, vi kanske kan dela med oss av våra erfarenheter vad gäller bugfix och dylikt!

@xquade, LemurenSwe:
Ska jag genast göra! Vi har till större delen spelat normal, men spelar även gärna hardcore. Har mest blivit så eftersom en majoritet av de europeiska servrarna är normal.

@wasprocker:
Det låter strålande! Vi tar kontakt med dig snarast, ses online!

Permalänk

Blir gärna medlem i klanen. Har ca 150h i bf3. Är väl hyggligt bra med luftfordon om jag får säga det själv , har dock inte hunnit vänja mig vid bf4 än då jag byggt ny dator och det varit mycket strul. Den är inne hos webhallen på felsökning just nu men jag borde få hem den nu i veckan. Skickar PM då. Kan väl se detta som en slags "reservation" om det är okej.

Visa signatur

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9

Permalänk
Medlem

Självklart kan du göra det! Alltid trevligt att läsa om en duktig pilot eftersom vi inte har så många duktiga sådana i klanen för tillfället. För säkerhets skull vore det bra om du gjorde en application på sidan och/eller tar kontakt med mig via origin/battlelog.

Permalänk
Medlem

Har ni någon limit vad gäller hur mycket man ska spela i veckan? Jobbar nämligen veckovis, alltså 24/7 första veckan och ledig andra.

Permalänk
Medlem

Om jag hade haft spelet hade jag kanske joinat över 1500 timmar i BF3

Permalänk
Medlem

@CopyDat: Vi har ingen limit vad gäller spelande, så självklart är du mer än varmt välkommen, alla dagar i veckan! Som sagt spelar vi för skojs skull, så ett minimum vore löjligt : )

Permalänk
Medlem

@Computerguy: Det var tråkigt att höra. Du har inga planer på att införskaffa dig spelet? I så fall kan du ju bli medlem på hemsidan och bara gå över till klanmedlem sen när du börjar lira : )

Permalänk
Medlem

Är intresserad, men spelar inte alltid och har inte möjlighet att satsa superseriöst. Vill dock mer än gärna sitta och lira lite mer "seriöst" med folk som spelar för att vinna! Spelar i regel 6 dagar i veckan, gärna ett par timmar om dagen. Ibland mer, ibland mindre.

Permalänk
Medlem

Då kan jag glatt meddela att vi har några relativt högt rankade spelare. Einstein1337, vår andra admin, är högsta rankade snipern i Malmö, själv är jag högsta commandern i samma stad. I sverige ligger ja även på en solid femteplats med samma kit. Då vi börjar få fler "seriösa" spelare som du, är möjligheterna stora. Nästa på agendan är för tillfället att starta upp en server och vem vet, kanske blir den mer "seriös" : )
Ta gärna en titt på sidan och gör en application på hemsidan!

Permalänk
Medlem

Kan även tillägga att vår rankade 16-manna server nu är uppe! Ta er gärna en titt på vår hemsida för mer info!

Permalänk
Medlem

Tyvärr, spelar endast tävlingsinriktat. Säg till när ni också gör det ; )

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hittade precis tillbaka till denna tråden av någon anledning och ser nu att det gått ganska bra för er roligt att se!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CopyDat:

Hittade precis tillbaka till denna tråden av någon anledning och ser nu att det gått ganska bra för er roligt att se!

Ursäkta det sena svaret, varit intensivt nu med juletider och grejer. Vi gör vad vi kan, tack så mycket för supporten! : )

Permalänk

Har runt 100-150 timmar i bf3 och köpte nyss bf4 till pc.
Skulle gärna gå med om det är ok!

Visa signatur

Do not take life too seriously, you will never get out of it alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snugglepuff:

14 år och mogen för min ålder. Har runt 100-150 timmar i bf3 och köpte nyss bf4 till pc.
Skulle gärna gå med om det är ok!

Tar kontakt inom kort

Trevligt att höra, har som du kanske sett svarat på din ansökan. Välkommen till klanen!

Permalänk
Medlem

Jag vill passa på att önska er alla, från oss i Quantum Satis, ett riktigt gott nytt år och en god fortsättning!

Permalänk
Medlem

Vi välkomnar även soldat Rafsan00 till klubb Quantum!

Permalänk

är intresserad, har skickat in en application på er sida.

är 26 år och har väl spelat ca 100h BF3 i dagsläget.

vore kul om man kunde hänga på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiffster_MK1:

är intresserad, har skickat in en application på er sida.

är 26 år och har väl spelat ca 100h BF3 i dagsläget.

vore kul om man kunde hänga på

Låter bra!

Edit: såg din app nu, du är varmt välkommen till oss klubb Quantum!

Permalänk
Medlem

Vi har nu även en youtube-kanal där vi tänkt lägga upp lite smått och gott. Ta gärna en titt på http://www.youtube.com/channel/UCAKANlO8z966nfptSzD7AIQ?featu...!