Permalänk
Medlem

Problem problem när ska det sluta?

Hej sweclockers! Jag har stött på en rad problem senaste dagarna. Vi börjar med min dator som först slutade fungera efter att jag klockade processorn. Efter några timmar så löste det sig och det fungerade fin fint. Jag köpte dagen efter amd 8350 för att uppgradera den lite, då var problemet att jag inte hade ett am3+ moderkort så jag fick helt enkelt vänta, så jag beställde ett moderkort på komplett.se. idag när jag spelade satte jag igång streamen spelade lite plötsligt stängs datorn av. Jag kollade snabbt ner och såg att det brann i skiten! moderkortet brann och jag drog snabbt kontakten och då släcktes lågan. Nu åkte jag iväg och köpte ett asus moderkort och nu när jag ska starta datorn så blir det bluescreen. Har ingen aning om varför. Det kommer till Startar windows laddningen och efter att den segt laddar halvägs så blir det bluescreen. Snälla någon som kan hjälpa en stackars individ.

Permalänk
Medlem

Update : Kör med AMD 8350 orginal kylning, AMD R9 280x, Samsung ssd Pro 128gb, Asus M5 A97

Permalänk

Om du byter moderkort i burken måste du tyvärr installera om Windows.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack gud om det är så enkelt. btw någon som vet varför mitt moderkort började brinna? var precis till vänster om processorn ett kretskort som hade tänts. Och behöver jag vara orolig över mitt nya?

Permalänk
Medlem

Det är rekommenderat att installera om Windows efter att man fixat nytt moderkort, så det är nog lika bra att blåsa rent, men om du har några filer på systemdisken du skulle vilja köra backup på först så kan du testa gå in i BIOS och leta efter SATA configuration. Ändra dina SATA ports till IDE tillfälligt och se om det går att boota då, kör backup, ändra tillbaka till AHCI och installera om.

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av zuperion:

Tack gud om det är så enkelt. btw någon som vet varför mitt moderkort började brinna? var precis till vänster om processorn ett kretskort som hade tänts. Och behöver jag vara orolig över mitt nya?

Det är omöjligt att säga varför, det kan bero på nätagget tex. Det är lättare att veta om du listar alla komponenter du har i datorn först. Dessutom, det moderkortet som brann, fick du ett nytt på garantin eller slantade du upp för ett nytt helt i onödan?

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Moderkortet var ca 3 - 4 år gammalt, jag hade installerat en ny billig skit kylare som inte lät så mkt, kan ha varit den som var en anledning till det hela, Mitt gamla moderkort var ett MSI. Kör med ett modulärt nytt CX 600 nätaggregat har inte varit något problem tidigare med det och kört kanske i 3-4 månader med det. Jag köpte ett nytt moderkort

msi 880gma-e45

Permalänk
Medlem
Skrivet av zuperion:

Moderkortet var ca 3 - 4 år gammalt, jag hade installerat en ny billig skit kylare som inte lät så mkt, kan ha varit den som var en anledning till det hela, Mitt gamla moderkort var ett MSI. Kör med ett modulärt nytt CX 600 nätaggregat har inte varit något problem tidigare med det och kört kanske i 3-4 månader med det. Jag köpte ett nytt moderkort

msi 880gma-e45

Kan du läsa vad jag skrev och svara på det istället, så är du gullig.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2