Permalänk

Vilken CPU kylare!

Hej!

Behöver hjälp att bestämma en bra cpu kylare för 4820k som ska bli överclockad. Har inga av dem sakerna men behöver hjälp med vilken kylare jag ska ta.

Visa signatur

|| MVH Jonathan Lundby ||

Permalänk
Medlem

Största luftkylaren du kan hitta, du kommer bli väldigt nöjd med Be Quiet Dark Rock PRO 2, Noctua NH-D14 eller Phanteks PH-TC14PE.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Be-Quiet Dark Rock Pro 2, Noctua NH-D14, Phanteks PH-TC14PE eller Thermalright Silver Arrow SB-E
Alla fyra presterar typ lika bra och är tysta.

Eller riktig vattenkylning om du ska monsteröverklocka utan att du hör datorn.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Tycker vattenkylning eller Noctuas fetaste

Permalänk
Medlem

NH-D14 skulle jag vilja påstå går bort direkt då de andra är PWM-styrda.
Har själv en NH-D14 och det är faktiskt jobbigt att sitta och styra fläktarna manuellt.

Thermalright SA är bra mycket tystare, kyler bättre och är PWM-styrd.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rydisen:

NH-D14 skulle jag vilja påstå går bort direkt då de andra är PWM-styrda.
Har själv en NH-D14 och det är faktiskt jobbigt att sitta och styra fläktarna manuellt.

Thermalright SA är bra mycket tystare, kyler bättre och är PWM-styrd.

Byta fläktarna till pwm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Byta fläktarna till pwm?

Går ju absolut. Tråkigt att köpa ny kylare och byta fläktarna till PWM dock om det finns bättre alternativ som har PWM-styrda från början.
Jag har dock länge funderat på att byta till PWM och hade tänkt göra det framåt julen, det börjar dock bli tajt med pengar så får leva med att skruva upp dem de få gånger jag spelar.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

har själv noctua NH-D14 och den är väldigt bra! Se sign för övriga komp./överklockning

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Be quiet dark rock pro 2 är extremt tyst och kall.
Den är även väldigt snygg

Dessutom kyler den bättre än d14 som inte är sååå bra längre enligt flera tester.

Permalänk

Hej undrade om Cooler Master Seidon 120V 120mm skulle gå

Visa signatur

|| MVH Jonathan Lundby ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av tasstass99:

Hej undrade om Cooler Master Seidon 120V 120mm skulle gå

Den är sämre än allt annat som har rekommenderats, sämre prestanda, högre ljudnivå och kommer gå sönder långt tidigare än en luftkylare.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk

ok tar nog Be-Quiet Dark Rock Pro 2

Visa signatur

|| MVH Jonathan Lundby ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av tasstass99:

ok tar någ Be-Quiet Dark Rock Pro 2

Det är en bra kylare, men väldigt stor. Kontrollera att den får plats i ditt chassi och att RAM-minnena inte är ivägen.

Permalänk

Ska ha detta modekort Asus P9X79 Pro och dessa ram-minnen Corsair Vengeance Low Profile DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB jag tror det skulle passa

Visa signatur

|| MVH Jonathan Lundby ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av tasstass99:

Ska ha detta modekort Asus P9X79 Pro och dessa ram-minnen Corsair Vengeance Low Profile DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB jag tror det skulle passa

Det ska gå bra.
Vilket chassi ska du ha den i?

Permalänk

CM Storm Trooper

Visa signatur

|| MVH Jonathan Lundby ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Noctua NH-D14

Helt klart

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk

Ok då har jag fått alla mina svar och tackar alla som hjälpte mig att bestämma.

Visa signatur

|| MVH Jonathan Lundby ||