Permalänk
Medlem

Datorbygge

Fick hem mitt nya moderkort igår och kopplade ihop allt , allt sitter som det ska även grafikkort och CPU är nya :s men jag får ingen bild från dator till skärm :/ ? Allt går igång och lyser , moderkortet lyser men inga anslutningar funkar till kortet :s ?? Och CPU blir varm som fan bara några SEK efter start ??? Även en lampa på moderkortet lyser och den heter ledvga men fattar fan inte vad problemet är :'( fan allt kostar över 10 k allt som allt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hijacker:

Fick hem mitt nya moderkort igår och kopplade ihop allt , allt sitter som det ska även grafikkort och CPU är nya :s men jag får ingen bild från dator till skärm :/ ? Allt går igång och lyser , moderkortet lyser men inga anslutningar funkar till kortet :s ?? Och CPU blir varm som fan bara några SEK efter start ??? Även en lampa på moderkortet lyser och den heter ledvga men fattar fan inte vad problemet är :'( fan allt kostar över 10 k allt som allt

Skickades från m.sweclockers.com

Har du en kylare monterad? Har du kylaren korrekt monterad?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Hur vet du att CPU blir varm?
Sitter kylaren på ordentligt?

Har du kopplat in alla sladdar till grafikkortet?
Kollat i manualen vad det betyder om LEDVGA lyser?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Har kylare ja , den sitter i cpu_fan , sa också att jag får inte igång anslutning från moderkort ex USB eller ngt funkar inte :s allt sitter som de ska fick med pin panel som hänvisar var de ska sitta :/ men startar med hdmi kabel ? Men de spelar ingen roll om ja kör Hdmi med nytt moderkortet ? Men hittade inget om ledvga

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem

Ofta får du ingen bild med nya grafikkort, eftersom du inte har några drivrutiner för kortet. Prova att plugga in skärmen genom moderkortet och sen hämta drivisar.

Permalänk
Medlem

Det ene har jag använt har 2 lika för sli men inget funkar , men problemet är jag får ingen anslutning från ngn port på moderkort ? Men som sagt allt går igång o lyser , ingen bild ingen anslutning via USB på moderkortet, det är själva kylaren som blir varm Snabbt mer än vanligt tror jag :s

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem

Plugga in skärm via moderkort har asus v formula z crosshair finns det ngn anslutning till skärm på moderkort

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hijacker:

Fick hem mitt nya moderkort igår och kopplade ihop allt , allt sitter som det ska även grafikkort och CPU är nya :s men jag får ingen bild från dator till skärm :/ ? Allt går igång och lyser , moderkortet lyser men inga anslutningar funkar till kortet :s ?? Och CPU blir varm som fan bara några SEK efter start ??? Även en lampa på moderkortet lyser och den heter ledvga men fattar fan inte vad problemet är :'( fan allt kostar över 10 k allt som allt

Skickades från m.sweclockers.com

Köpte du en AMD processor? Såg du till att "öppna CPU locket" innan du slidade in processorn på plats, annars kanske du böjde några pins när du satte på cpu-kylaren på processorn. Då går allt igång, men ingen bild kommer på skärmen.

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quim:

Köpte du en AMD processor? Såg du till att "öppna CPU locket" innan du slidade in processorn på plats, annars kanske du böjde några pins när du satte på cpu-kylaren på processorn. Då går allt igång, men ingen bild kommer på skärmen.

Ännu fel på USB anslutningar trots USB 3 sitter i :s

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hijacker:

Det ene har jag använt har 2 lika för sli men inget funkar , men problemet är jag får ingen anslutning från ngn port på moderkort ? Men som sagt allt går igång o lyser , ingen bild ingen anslutning via USB på moderkortet, det är själva kylaren som blir varm Snabbt mer än vanligt tror jag :s

Skickades från m.sweclockers.com

Jag fattar inte. Hur vet du att du inte får någon "anslutning från någon port"?

Att kylaren blir varm snabbt är bra.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Jag fattar inte. Hur vet du att du inte får någon "anslutning från någon port"?

Att kylaren blir varm snabbt är bra.

Satt i USB mus och nätverkskabel inget lyser

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hijacker:

Satt i USB mus och nätverkskabel inget lyser

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, och alla kablar är inkopplade?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Okej, och alla kablar är inkopplade?

Ja fick ju sån pin panel står vart allt sko sitta pin led + och p led - , sw reset och power osv sen ser ja inga andra som ska sitta i ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem

LR ska man använda gamla tangentbord med sån rund anslutning från första gången ? Och kanske ska köra med vga första gången ist för hdmi?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Skrivet av Hijacker:

Ja fick ju sån pin panel står vart allt sko sitta pin led + och p led - , sw reset och power osv sen ser ja inga andra som ska sitta i ?

Skickades från m.sweclockers.com

24 pins. antaligen en 6 pins också. Den glömde jag när jag bytte chassi och då har jag för mig att allt startade men hände inget mer än det.

Visa signatur

OMNOMNOMNOM

Permalänk
Medlem
Skrivet av hotdog_power:

24 pins. antaligen en 6 pins också. Den glömde jag när jag bytte chassi och då har jag för mig att allt startade men hände inget mer än det.

De sitter i också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem

Har du testat att flasha ditt bios till senaste nytt?

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem

Ingen data , men ska ja köra med vga skärm vid första uppstart av nytt moderkort ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem

spelar ingen roll tror jag inget jag gör direkt, det som är värre är att moderkortet inte har någon skärm anslutning vilket gör att du ej vet om det är grafikkortet som skapar detta problem. ta en bild innut i ditt rigg eller ladda upp en video .. kan vara hjälpsamt

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem

Fattar dock inte vrf grafikkortet skylla vara fel på :/ har 2 nya

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem

det är inte grafikkortet i sig.. utan det kan vara MB't som inte är så kompatibelt till grafikkortet och då får du ingen bild alls .. men det bästa sättet att få reda på det vore om ditt MB hade en DVI/VGA/HDMI/DP och du inte fått någon bild därifrån heller .. då hade man med säkerhet kunna fastställa att MBt inte är helt uppdaterat.

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan93:

det är inte grafikkortet i sig.. utan det kan vara MB't som inte är så kompatibelt till grafikkortet och då får du ingen bild alls .. men det bästa sättet att få reda på det vore om ditt MB hade en DVI/VGA/HDMI/DP och du inte fått någon bild därifrån heller .. då hade man med säkerhet kunna fastställa att MBt inte är helt uppdaterat.

Har iaf testat vga/dvi på grafikkortet , ingen bild överhuvudtaget, får inte USB anslutningar att funka överhuvudtaget! En lampa lyser röd ledvga ingen aning vad det är ? Fel kod 50 dyker också upp på moderkortet enligt boken betyder det memory initialization error. Invadlid memorytype or incompatible memory speed :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem

re-seata minnes stickorna? (du har säkert gjort det men testa andra slots eller bara 1 sticka) och testa även ett annat nätagg.

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan93:

re-seata minnes stickorna? (du har säkert gjort det men testa andra slots eller bara 1 sticka) och testa även ett annat nätagg.

Testat allt liksom , men finns ju fler problem osv :/ så har packat ner datorn och ska skicka den till inet på måndag. Så dom bygger om den o rättar alla fel, garanti på alla delar ju

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem

Sen update. Det visade sig vara ett äldre bios på moderkortet. Tog mig hela 2 dagar att komma fram till det -.-' snacka om frustrerande

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan93:

Har du testat att flasha ditt bios till senaste nytt?

Flasha = Uppdatera moderkortet...

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.