HD Wallpapers till Android

Permalänk
Inaktiv

HD Wallpapers till Android

Hej!

Jag tänkte kolla med er ifall ni använder er utav någon särskild app eller hemsida när ni byter bakgrunder? Både live-wallpapers och vanliga HD wallpapers. Jag har en Note 3, vet dock inte riktigt vilken upplösning skärmen har, men jag antar att man kan använda vilken upplösning som helst på bilden?

Kraven är väl att bilderna ska vara så skarpa och färgfylliga som möjligt. Är det någon som har några bra källor där man hittar trevliga, snygga och coola HD wallpapers så får ni gärna dela med er här!

Over and out
Sabeltandad

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Danke schön!

Yes. Jag vet och är väldigt medveten om att Google finns, det tråkiga är att det inte är fritt från virus. Jag har gått in på alltför många sidor som gett min dator en hel del virus och det är inte trevligt alls. Därför ville jag kolla med er här då jag inte lyckats hittat något bra på egen hand.

Dessutom så är det väldigt bra att såna här trådar finns, det hjälper inte bara mig utan många andra också. Jag kan tänka mig att det inte bara är jag som letar efter snygga och bra wallpapers till sina Android lurar. Det härliga med forum är att man kan dela med sig.

Det vore även bra om just såna här trådar blev klistrade bland forumen, då slipper folk göra nya trådar gällande det här och oftast brukar det bli att rubrikerna faller samman och alla tröttnar på att man skapar "dåliga" trådar. Om du/ni förstår vad jag menar?

Kom gärna med mer förslag på källor där man kan hitta toppen kvalité av HD wallpapers, uppskattas till tusen.

Over and out
Sabeltandad

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Inaktiv

Vad är NSFW för något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sabeltandad:

Vad är NSFW för något?

Not Safe For Work

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sabeltandad:

Vad är NSFW för något?

"Not safe for work".

Permalänk
Inaktiv

Vad är innebörden med den meningen?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Sabeltandad:

Vad är innebörden med den meningen?

Allt som inte passar in i det publika. Sexistiska eller grova bilder för att nämna två typer.

http://en.wikipedia.org/wiki/Not_safe_for_work

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tcntad:

Allt som inte passar in i det publika. Sexistiska eller grova bilder för att nämna två typer.

http://en.wikipedia.org/wiki/Not_safe_for_work

Nu förstår jag haha. Är inte wallpaper appar igång ständigt på telefon?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Sabeltandad:

Nu förstår jag haha. Är inte wallpaper appar igång ständigt på telefon?

Nepp

Permalänk
Inaktiv

Uppdatera gärna tråden, fler källor önskas.

Permalänk
Medlem

Wallbase är bästa jag hittat hittills

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

https://play.google.com/store/apps/details?id=net.zedge.andro...

Den använder jag. Tycker bild kvalitén är mycket bra. Sen har den inte bara bilder utan spel och massa annat också.

Visa signatur

Asrock B85MPro4 - i5 4670K 4.2 GHz - Cooler Master Hyper 212 EVO - Corsair 8GB 1600Mhz - Gigabyte R9 390 - WD 1TB 7200RPM - BenQ XL2411Z - Fractal Design 650W - Windows 8.1 x64 - Func 460 - Qpad UC-50 - Qpad 5K Pro.
Inet Fraktfritt.
W7 boot through USB.

Permalänk
Medlem

Använder själv Zedge, bästa som jag har hittat

Visa signatur

| CPU: i7 860 @ 4GHz | Moderkort: Asus P7P55D | GPU: R9 390X Tri-X | RAM: Crucial BallistiX 8gb |

| SSD: Samsung 840 Pro | HDD: WD 1TB Black | PSU: Corsair GS600 | Chassi: Bitfenix Shinobi XL |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mosl92:

Använder själv Zedge, bästa som jag har hittat

Har inte Zedge en hemsida också? Tycker det är lite dåligt att man ska behöva ha appar bara för att man vill ha lite fräschare bakgrundsbilder, men jag förstår dem till viss del, ingen gör ju bilder gratis.