Permalänk

Custom Loop Define R4 CPU + GPU

Behöver lite köpråd från er Hardcore builders här på Sweclockers.

Ska beställa ett komplett vattenkylningskit till mitt Fractal Design R4 chassi från EK.

Lite tips angående vilken storlek på radiator osv som någon kanske testat med samma chassi sen även om jag nu skulle vilja köra SLi i framtiden så jag kan bygga till det i den befintliga loop jag nu beställer så jag bara kan köpa lite xtra delar senare.

Tips uppskattas enormt mycket så man slipper lära sig den hårda vägen :).

i7 4770K och 780 Lightning ska den täcka i nuläget sen även ett till 780 lite längre fram kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TonyB4ngZ:

Behöver lite köpråd från er Hardcore builders här på Sweclockers.

Ska beställa ett komplett vattenkylningskit till mitt Fractal Design R4 chassi från EK.

Lite tips angående vilken storlek på radiator osv som någon kanske testat med samma chassi sen även om jag nu skulle vilja köra SLi i framtiden så jag kan bygga till det i den befintliga loop jag nu beställer så jag bara kan köpa lite xtra delar senare.

Tips uppskattas enormt mycket så man slipper lära sig den hårda vägen :).

i7 4770K och 780 Lightning ska den täcka i nuläget sen även ett till 780 lite längre fram kanske.

Jag fick hem två kartonger med vattenkylningsgrejer igår, som ska sitta i ett R4. Jag har inte hunnit börja montera än, men jag har räknat ut att det ska få plats en tunn (3cm) 240mm radiator i toppen och en 280mm i fronten. För att få plats med en så stor i fronten kommer jag behöva göra en mindre mod; borra nya skruvhål för fläktarna och knipsa bort "flärparna" som håller fast fläktarna idag.

I min post kan du se vilka delar jag har plockat ihop till mitt kit:
http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Permalänk

Nice ska kolla tack för din feedback

Permalänk
Medlem

Jag kollade lite snabbt på mitt R4
Bakplåtspapper för att markera ut lufthålen, 5 mm metallborr, vips så har du plats med en 360 rad i toppen.
Sedan sätter du en 240 rad i fronten.
Dubbla/trippla grafikort i loop på 360 och cpu/mb/minne på 240.
Allt annat är softcore.

EDIT: kolla gärna på nanoxia chassin.
Har precis bytt ut mitt R4 mot 1:an pga plats för vattenkylning

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera nått sånt här istället, eller iaf pump + resevoir combon. http://www.coolerkit.se/shop/xspc-raystorm-d5-3867p.html

Väldigt smidigt att kunna placera pump/resevoir i hyllan för optiska läsare. Sparar mycket plats i ett R4 som redan är relativt trångt för vattenkylning. Jag har själv en sådan resevoir (i ett R4:a) men dock med inbyggd pump som inte är lika kraftig som en D5:a.

Permalänk

Nice tackar för era tips fått lite å bolla med här nu vill verkligen vara 100% innan jag lägger in en beställning. Så kommer göra en hel del research givetvis med hjälp utav era tips