Vilken Vattenkylare tror ni kyler bäst av dessa ?

Permalänk

Vilken Vattenkylare tror ni kyler bäst av dessa ?

Ja, eller håller värmen i shack. Tänkte då på Corsair H80i vs H110 ?
Tänkt att sitta på en i5 3570K klockad. Så ni som vet/tror/kan får gärna skriva i tråden. Ja ni andra me men hoppas på ett svar.

Visa signatur

Samsung SyncMaster SA950 - Razer DeathAdder 2013 - Corsair Vengaence K65 - Beyerdynamic 990 Pro - Radeon XFX HD 7970 - G.Skill Ripjaws 2133Mhz 16Gb - Intel i5 3570K - ASRock Fatal1ty Professional Z77 - Corsair Carbide Air 540 High Airflow - Corsair Hydro H100i - Razer Goliathus Control - Steinberg UR22 - Razer Goliathus Speed - Intel SSD 120Gb - Samsung 250Gb SSD - Corsair AX 750W Modulärt - Fractal Design Adjust 108 - Steelseries Rival

Permalänk
Medlem
Skrivet av razergamez:

Ja, eller håller värmen i shack. Tänkte då på Corsair H80i vs H110 ?
Tänkt att sitta på en i5 3570K klockad. Så ni som vet/tror/kan får gärna skriva i tråden. Ja ni andra me men hoppas på ett svar.

H110 har mer än dubbelt så stor radiatoryta. Den är med andra ord mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Du kanske inte läste vad som hände med corsairkylarna? Häng med på sweclockers framsida tack
http://www.sweclockers.com/nyhet/17904-corsair-informerar-om-...
Vänta istället på antec kuhler h2o 650 den kommer säkert va bättre

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Skrivet av Tarrgoth:

H110 har mer än dubbelt så stor radiatoryta. Den är med andra ord mycket bättre.

Mycket !?
Hur många grader pratar vi om då ?

Visa signatur

Samsung SyncMaster SA950 - Razer DeathAdder 2013 - Corsair Vengaence K65 - Beyerdynamic 990 Pro - Radeon XFX HD 7970 - G.Skill Ripjaws 2133Mhz 16Gb - Intel i5 3570K - ASRock Fatal1ty Professional Z77 - Corsair Carbide Air 540 High Airflow - Corsair Hydro H100i - Razer Goliathus Control - Steinberg UR22 - Razer Goliathus Speed - Intel SSD 120Gb - Samsung 250Gb SSD - Corsair AX 750W Modulärt - Fractal Design Adjust 108 - Steelseries Rival

Permalänk
Medlem
Skrivet av razergamez:

Mycket !?
Hur många grader pratar vi om då ?

Inte en aning eftersom jag aldrig har ägt någon av dem, men googla på lite tester så hittar du säkert användbara siffror.

Permalänk
Skrivet av Tarrgoth:

Inte en aning eftersom jag aldrig har ägt någon av dem, men googla på lite tester så hittar du säkert användbara siffror.

Jaha, trodde du visste då du skrev "mycket bättre".

Visa signatur

Samsung SyncMaster SA950 - Razer DeathAdder 2013 - Corsair Vengaence K65 - Beyerdynamic 990 Pro - Radeon XFX HD 7970 - G.Skill Ripjaws 2133Mhz 16Gb - Intel i5 3570K - ASRock Fatal1ty Professional Z77 - Corsair Carbide Air 540 High Airflow - Corsair Hydro H100i - Razer Goliathus Control - Steinberg UR22 - Razer Goliathus Speed - Intel SSD 120Gb - Samsung 250Gb SSD - Corsair AX 750W Modulärt - Fractal Design Adjust 108 - Steelseries Rival

Permalänk
Medlem

Som den luft-fanboy jag är föreslår jag en stor ful klump som har fördelen att den är tyst. Alternativt riktig vattenkylning förstås.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av razergamez:

Jaha, trodde du visste då du skrev "mycket bättre".

Eftersom den har mer än dubbelt så stor yta som leder bort värmen så kommer H110 ge lägre temps. Alltså är den "mycket bättre".

Permalänk
Medlem

Eftersom du kör med ett chassi där luftflöde prioriteras framför ljudnivå så hade jag valt en corsair H100/H100i.
Presterar bättre än en kylare med mindre radiator.
Sedan om du vill byta ut medföljande fläktar mot bättre presternade/tystare får du väl prova dig fram till.
Men med det chassit så hade jag skaffat"riktig" vattenkylning utan tvekan.

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Skrivet av razergamez:

Ja, eller håller värmen i shack. Tänkte då på Corsair H80i vs H110 ?
Tänkt att sitta på en i5 3570K klockad. Så ni som vet/tror/kan får gärna skriva i tråden. Ja ni andra me men hoppas på ett svar.

Skulle gå på H110.
Satt själv och valde mellan H80i/H100i/H110 var på väg att slå till på H110 efter läst flera testar.
Vad jag fann var att H110 visade sig prestera nån grad bättre än H100i och några grader bättre än H80i.
Har för mig att det skilde 1-2 grader mellan och H100i och H110 sen var det väl 3-4 grader mellan H80i och H110 på överklockade system.
Men för mig vart det H100i på grund av att i mitt Fractal design R4 inte skulle få plats med H110.

Skrivet av Lexius:

Du kanske inte läste vad som hände med corsairkylarna? Häng med på sweclockers framsida tack
http://www.sweclockers.com/nyhet/17904-corsair-informerar-om-...
Vänta istället på antec kuhler h2o 650 den kommer säkert va bättre

Ja på Sweclockers framsida så får du reda på att Corsair verkar vara ett företag som tar sitt rykte på allvar.
Dom återkallar alla enheter som är inom dom batcherna som skulle KUNNA vara drabbade. Defekta enheterna utgör MINDRE än 1%.

Jag har 3st Corsair vattenkylare i mina datorer, samtliga funkar felfritt, 2st H50 och en H100i.
H50 kylarna har jag nog haft ca 3år och dom rullar på bra.

Däremot köpte jag en av nåt annat märke kommer tyvärr inte ihåg vad det var, men fick skicka tillbaks den direkt för den läckte i kartongen.
Sen fick jag en ny och då läckte den också så det vart lämna tillbaks igen men den här gången tog jag pengarna tillbaka.
Men vad jag kommer ihåg läste jag aldrig nånstans om det.
Däremot fick jag reda på att en polare hade haft exakt samma problem med en likadan kylare.

Å nej jag är inte nån fanboy men förstår inte när folk reagerar negativt när ett företag tar sitt ansvar.
Sen trådskaparen pratar ju om H110 som inte ens är med bland dom återkallade modellerna.

Permalänk
Medlem

Tycker H100i fungerar galant, tycker jag.

Här är dagsfärska resultat från 4h BF4@Ultra med signatur specs:

Permalänk
Skrivet av ikNo:

Tycker H100i fungerar galant, tycker jag.

Här är dagsfärska resultat från 4h BF4@Ultra med signatur specs:

http://i41.tinypic.com/2lv06c2.jpg

Shit va höga temps du får. Fast det är en vattenkylare.

Visa signatur

Samsung SyncMaster SA950 - Razer DeathAdder 2013 - Corsair Vengaence K65 - Beyerdynamic 990 Pro - Radeon XFX HD 7970 - G.Skill Ripjaws 2133Mhz 16Gb - Intel i5 3570K - ASRock Fatal1ty Professional Z77 - Corsair Carbide Air 540 High Airflow - Corsair Hydro H100i - Razer Goliathus Control - Steinberg UR22 - Razer Goliathus Speed - Intel SSD 120Gb - Samsung 250Gb SSD - Corsair AX 750W Modulärt - Fractal Design Adjust 108 - Steelseries Rival

Permalänk
Medlem

Överklockad eller bara haswell. 70 grader är ingen fara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5-4670K 4,5Ghz@1.26v - Corsair H100i@Low Fan Speed - Asus Z87-A - EVGA GTX 780 Ti - Intel SSD 240Gb - 16Gb Corsair Vengeance 1600Mhz - Fractal Design R4 - Corsair TX650W Modulär - BenQ XL2420T 120Hz, Primär Skärm - Asus H223HQ, Sidoskärm

Permalänk
Skrivet av razergamez:

Shit va höga temps du får. Fast det är en vattenkylare.

Är dom så höga? Han kör den ju i 4,6Ghz står det i hans signatur. Men om den inte är överklockad då håller jag med om att det är höga temps.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av razergamez:

Mycket !?
Hur många grader pratar vi om då ?

Har Corsair något C/W-värde på sina vattenkylare?
Isåfall skulle man kunna räkna ut det ganska enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ikNo:

Tycker H100i fungerar galant, tycker jag.

Här är dagsfärska resultat från 4h BF4@Ultra med signatur specs:

http://i41.tinypic.com/2lv06c2.jpg

Är det bara jag som tycker de olika spänningarna ser mysko ut?

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Är det bara jag som tycker de olika spänningarna ser mysko ut?

Nah det kan hända att vissa kärnor slackar medans andra jobbar hårdare

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Är det bara jag som tycker de olika spänningarna ser mysko ut?

Jag är ny på överklockandet, MEN!; det fungerar alldeles utmärkt och processorn går inte i 100% hela tiden. Utan vid idle så håller sig multipeln på x8 och vcore @ 0,756-0,84 typus.

Kanske går att fippla i bios ytterligare men jag känner att så länge det fungerar så är jag nöjd med det jag åsamkat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Nah det kan hända att vissa kärnor slackar medans andra jobbar hårdare

Skrivet av ikNo:

Jag är ny på överklockandet, MEN!; det fungerar alldeles utmärkt och processorn går inte i 100% hela tiden. Utan vid idle så håller sig multipeln på x8 och vcore @ 0,756-0,84 typus.

Kanske går att fippla i bios ytterligare men jag känner att så länge det fungerar så är jag nöjd med det jag åsamkat

Det var ju inte just Vcore spänningen jag syftade på.

*Inredigerat för att undvika bumpning av passé tråd.*
Daemon
Moderator

*Korspost, tråd låst.*

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB