Permalänk

Corsair Hydro H100i vs Corsair Hydro H110

Vilken tror ni är bäst av dom ?
Det borde ju vara 110an men kan ha fel. Fläktarna som följer med 110an är dom bra eller ?
Dom ser ju inte ut som dom på 100i. Vad tror ni ?
Har just nu en H80i och skulle jag tjäna på att byta till någon av dom, såfall vilken ?
Vill ha en dubbel radiator, har nu en 120mm radiator.

Visa signatur

Samsung SyncMaster SA950 - Razer DeathAdder 2013 - Corsair Vengaence K65 - Beyerdynamic 990 Pro - Radeon XFX HD 7970 - G.Skill Ripjaws 2133Mhz 16Gb - Intel i5 3570K - ASRock Fatal1ty Professional Z77 - Corsair Carbide Air 540 High Airflow - Corsair Hydro H100i - Razer Goliathus Control - Steinberg UR22 - Razer Goliathus Speed - Intel SSD 120Gb - Samsung 250Gb SSD - Corsair AX 750W Modulärt - Fractal Design Adjust 108 - Steelseries Rival

Permalänk
Medlem

Skillnaden mellan H80 och H100 är väl typ 2 grader... sen om det är värt att byta, är upp till dig.

Tycker det finns flera fördelar med H80..

Den kyler bra och den är liten.
Du behöver inte öppna upp i taket om du inte vill.. vilket gör att du får ett tystare chassi.
Kostar mindre
Enklare att montera..

Fördelen med H100/H110 är väl att de ser coolare ut.. för så mycket bättre är de inte.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av razergamez:

Vilken tror ni är bäst av dom ?
Det borde ju vara 110an men kan ha fel. Fläktarna som följer med 110an är dom bra eller ?
Dom ser ju inte ut som dom på 100i. Vad tror ni ?
Har just nu en H80i och skulle jag tjäna på att byta till någon av dom, såfall vilken ?
Vill ha en dubbel radiator, har nu en 120mm radiator.

Kolla den här länken.

Permalänk

Förstår inte hur dom har tänkt när dom byggde 110an. Det finns endast 4st långa skruvar, inte ens små skruvar finns. Det innebär ju att jag isåfall måste installera radiatorn sen fläktarna. Jag vill fästa radiatorn i taket sen fläktarna under så det trycker ut luften via radiatorn ut.
Varför i helvete går det inte ? Undrar hur dom tänkt, jo dom har tänkt att man ska skjuta friskluft in i chassit via radiatorn. Går det att lösa på nåt sätt eller har jag missat nåt ? (hoppas det).
Hur gör ni andra ? Sen går det ju inte köra push n pull när man bara får med två fläktar plus 4st skruvar.

Visa signatur

Samsung SyncMaster SA950 - Razer DeathAdder 2013 - Corsair Vengaence K65 - Beyerdynamic 990 Pro - Radeon XFX HD 7970 - G.Skill Ripjaws 2133Mhz 16Gb - Intel i5 3570K - ASRock Fatal1ty Professional Z77 - Corsair Carbide Air 540 High Airflow - Corsair Hydro H100i - Razer Goliathus Control - Steinberg UR22 - Razer Goliathus Speed - Intel SSD 120Gb - Samsung 250Gb SSD - Corsair AX 750W Modulärt - Fractal Design Adjust 108 - Steelseries Rival

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av razergamez:

Förstår inte hur dom har tänkt när dom byggde 110an. Det finns endast 4st långa skruvar, inte ens små skruvar finns. Det innebär ju att jag isåfall måste installera radiatorn sen fläktarna. Jag vill fästa radiatorn i taket sen fläktarna under så det trycker ut luften via radiatorn ut.
Varför i helvete går det inte ? Undrar hur dom tänkt, jo dom har tänkt att man ska skjuta friskluft in i chassit via radiatorn. Går det att lösa på nåt sätt eller har jag missat nåt ? (hoppas det).
Hur gör ni andra ? Sen går det ju inte köra push n pull när man bara får med två fläktar plus 4st skruvar.

Jag fick 8 långa och 8 korta skruvar till min H100. Du kan ju sätta den med de långa skruvarna så fläktarna drar luft genom radiatorn. Skippa push n pull, sätt fläktarna på en sida, vilken som, det är samma mängd luft som kommer gå genom dem.

Permalänk

Lånar tråden. Kan en h110 få plats i Define r4?

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Jag fick 8 långa och 8 korta skruvar till min H100. Du kan ju sätta den med de långa skruvarna så fläktarna drar luft genom radiatorn. Skippa push n pull, sätt fläktarna på en sida, vilken som, det är samma mängd luft som kommer gå genom dem.

Jo jag vet men jag vill ha fläktarna i en push konfiguration. Det verkar inte gå. Tror inte man får korta skruvar med 110an. Om du vill så köper jag gärna dina korta skruvar

Visa signatur

Samsung SyncMaster SA950 - Razer DeathAdder 2013 - Corsair Vengaence K65 - Beyerdynamic 990 Pro - Radeon XFX HD 7970 - G.Skill Ripjaws 2133Mhz 16Gb - Intel i5 3570K - ASRock Fatal1ty Professional Z77 - Corsair Carbide Air 540 High Airflow - Corsair Hydro H100i - Razer Goliathus Control - Steinberg UR22 - Razer Goliathus Speed - Intel SSD 120Gb - Samsung 250Gb SSD - Corsair AX 750W Modulärt - Fractal Design Adjust 108 - Steelseries Rival

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Lånar tråden. Kan en h110 få plats i Define r4?

Tror den ska va liknande som cooler master seidon 240m, och jag fick plats med det alldeles utmärkt i mitt r4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av razergamez:

Jo jag vet men jag vill ha fläktarna i en push konfiguration. Det verkar inte gå. Tror inte man får korta skruvar med 110an. Om du vill så köper jag gärna dina korta skruvar

Det är standardskruvar, nog lättare att plocka upp på kjell/elfa eller annan välsorterad butik!

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Det är standardskruvar, nog lättare att plocka upp på kjell/elfa eller annan välsorterad butik!

men vilka storlekar är det ?
kan du länka ?

Visa signatur

Samsung SyncMaster SA950 - Razer DeathAdder 2013 - Corsair Vengaence K65 - Beyerdynamic 990 Pro - Radeon XFX HD 7970 - G.Skill Ripjaws 2133Mhz 16Gb - Intel i5 3570K - ASRock Fatal1ty Professional Z77 - Corsair Carbide Air 540 High Airflow - Corsair Hydro H100i - Razer Goliathus Control - Steinberg UR22 - Razer Goliathus Speed - Intel SSD 120Gb - Samsung 250Gb SSD - Corsair AX 750W Modulärt - Fractal Design Adjust 108 - Steelseries Rival

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av razergamez:

men vilka storlekar är det ?
kan du länka ?

http://www.skruvcentralen.se/files/rostfritt/MFT.pdf

Här kan du ta reda på vilken sort, mät på de du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Lånar tråden. Kan en h110 få plats i Define r4?

Det är möjligt, men det är inte helt lätt. Beroende på hur ditt moderkort ser ut så skulle den förmodligen inte få plats i toppen, och för att få dit den i fronten måste man borra nya hål i fläkthållarne och ta bort hårddiskburar.

Permalänk
Medlem

Jag har en h110 . Den är inte dålig men tips är att köpa nya fläktar på den . Så det blir tystare samt effektivare . Enligt testar skilljer sig det 2c i full load mellan h110 och h100i dock tror jag att h110 kan bli bättre på grund av den lite större radiatorn . Om det är nått märktbart vet jag inte men det är en chansning . Om du vill ha mer kräm så köp 2 nya fläktar med hög static pressure som du har som push sen använder du orginal som pull . Gjorde stor skillnad för mig

Skickades från m.sweclockers.com

*Inredigerat för att undvika bumpning av passé tråd.*
Daemon
Moderator

*Korspost, tråd låst.*

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

CPU:Intel i7 6700K ssd:1TB Psu:1000W 80+Gold Graphic: RTX 2080TI.
Coolers: 280+420mm Water Cooler Chassis: NZXT 810 gunmetal Ram: 32gb 3600mhz