Permalänk

Problem med wifi på asrock z77e-itx

Hej.
Har ett asrock z77e-itx moderkort och har kört på wifi igenom det men det verkar inte fungera så bra det känns som om det ofta tappar kontakten.
Är det nåt känt fel med just det moderkortet eller?
Antar att det bara är till att köpa ett annat nätverkskort eller?
Mvhkenny

Permalänk
Medlem

Du kollat så antennerna osv sitter i som det ska?
Har du också testat uppdatera till dom senaste drivrutinerna till wifit på moderkortet?
Kan du bekräfta att det inte e routern som kan vara problemet som gör att tappar kontakten?

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk

Antennen sitter som den skall och har inga problem med internetet på min bärbara data så länge inte min nya dator är inkopplad, Känns som om den nya med det moderkortet stör wifi på nåt sätt......
men skall prova med dom senaste uppdateringarna

Permalänk

Kan nån hjälpa mig att hitta en uppdatering till wifit på ett Asrock z77e-itx kort?
OS Windows 8.1 64bits.
Mvh kenny

Permalänk

Måste få hjälp.
Får inte mitt internet att funka.
Det funkar på alla grejer utan på just den nybyggda datorn.
Telefonen funkar det fint på å även laptoppen.
Kollar man bpå bredbandskollen på den nya datorn får den bra test men försöker man starta ett spel tex wow eller försöker ladda ner nåt är det kört.
har försökt hitta en updatering för wifit till mitt moderkort men inte lyckats hitta nåt.
Köpte ett nytt nätverkskort men finns tyvärr ingen ledig plats till det på mitt moderkort.
Vad skall ja göra?
Mvh kenny