Vilken kylarpasta är att föredra på Vattenkylare från Corsair ?

Permalänk

Vilken kylarpasta är att föredra på Vattenkylare från Corsair ?

Funderar på om jag ska köpa mig en H100i. Det följer ju med kylarpasta som redan sitter på blocket men är den något att ha ?
Det ser lite mycket ut för min i5a. Ser mer ut som om AMDs processorer skulle passa till ytan där kylarpastan sitter. Kommer det inte rinna ner när det smälter sen ?

Eller tycker ni jag ska ta bort det och rengöra och sedan applicera Arctic Silver 5 ?
Har en sån tub här hemma, frågan är ju vilket som ger bäst resultat. Hur hade ni gjprt/gör om ni skulle använda denna kylare ?

Visa signatur

Samsung SyncMaster SA950 - Razer DeathAdder 2013 - Corsair Vengaence K65 - Beyerdynamic 990 Pro - Radeon XFX HD 7970 - G.Skill Ripjaws 2133Mhz 16Gb - Intel i5 3570K - ASRock Fatal1ty Professional Z77 - Corsair Carbide Air 540 High Airflow - Corsair Hydro H100i - Razer Goliathus Control - Steinberg UR22 - Razer Goliathus Speed - Intel SSD 120Gb - Samsung 250Gb SSD - Corsair AX 750W Modulärt - Fractal Design Adjust 108 - Steelseries Rival

Permalänk
Avstängd
Skrivet av razergamez:

Funderar på om jag ska köpa mig en H100i. Det följer ju med kylarpasta som redan sitter på blocket men är den något att ha ?
Det ser lite mycket ut för min i5a. Ser mer ut som om AMDs processorer skulle passa till ytan där kylarpastan sitter. Kommer det inte rinna ner när det smälter sen ?

Eller tycker ni jag ska ta bort det och rengöra och sedan applicera Arctic Silver 5 ?
Har en sån tub här hemma, frågan är ju vilket som ger bäst resultat. Hur hade ni gjprt/gör om ni skulle använda denna kylare ?

Den som är förapplicerad funkar alldeles ypperligt.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Skrivet av olog-hai:

Den som är förapplicerad funkar alldeles ypperligt.

Bättre än Silver 5 eller ?
Om man redan äger en Silver 5 tub ska man inte byta pasta då ?
Sen undrar jag, intel processorerna är ju mycket mindre än själva kylar pastan som sitter på blocket.
Kommer det inte rinna och greja ?

Visa signatur

Samsung SyncMaster SA950 - Razer DeathAdder 2013 - Corsair Vengaence K65 - Beyerdynamic 990 Pro - Radeon XFX HD 7970 - G.Skill Ripjaws 2133Mhz 16Gb - Intel i5 3570K - ASRock Fatal1ty Professional Z77 - Corsair Carbide Air 540 High Airflow - Corsair Hydro H100i - Razer Goliathus Control - Steinberg UR22 - Razer Goliathus Speed - Intel SSD 120Gb - Samsung 250Gb SSD - Corsair AX 750W Modulärt - Fractal Design Adjust 108 - Steelseries Rival

Permalänk
Medlem

Tror pastan som är överflödig torkar så det är inga problen.
Testa den sitter på h100 är du sen missnöjd med temperaturen så testa den du har hemma?

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk

Tror tempen inte kommer vara ett problem, snarare pastan som kommer sitta utanför cpun. Dom har lagt på sånt stor yta av den. Det skulle ju räcka med en cm typ.

Visa signatur

Samsung SyncMaster SA950 - Razer DeathAdder 2013 - Corsair Vengaence K65 - Beyerdynamic 990 Pro - Radeon XFX HD 7970 - G.Skill Ripjaws 2133Mhz 16Gb - Intel i5 3570K - ASRock Fatal1ty Professional Z77 - Corsair Carbide Air 540 High Airflow - Corsair Hydro H100i - Razer Goliathus Control - Steinberg UR22 - Razer Goliathus Speed - Intel SSD 120Gb - Samsung 250Gb SSD - Corsair AX 750W Modulärt - Fractal Design Adjust 108 - Steelseries Rival

Permalänk
Avstängd
Skrivet av razergamez:

Tror tempen inte kommer vara ett problem, snarare pastan som kommer sitta utanför cpun. Dom har lagt på sånt stor yta av den. Det skulle ju räcka med en cm typ.

Det är inget problem att det är som det är. Den rinner inte iväg nånstans.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av razergamez:

Funderar på om jag ska köpa mig en H100i. Det följer ju med kylarpasta som redan sitter på blocket men är den något att ha ?
Det ser lite mycket ut för min i5a. Ser mer ut som om AMDs processorer skulle passa till ytan där kylarpastan sitter. Kommer det inte rinna ner när det smälter sen ?

Eller tycker ni jag ska ta bort det och rengöra och sedan applicera Arctic Silver 5 ?
Har en sån tub här hemma, frågan är ju vilket som ger bäst resultat. Hur hade ni gjprt/gör om ni skulle använda denna kylare ?

allt du berättar om komponenterna runt omkring har ingen betydelse, en kylpasta funkar lika bra till alla kylare oavsett märke eller modell. Sedan gör inte bra kylpasta någon vidare stor skillnad gentemot billig.

Nej, inget av det du är orolig för är något problem

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Skrivet av sten1930:

allt du berättar om komponenterna runt omkring har ingen betydelse, en kylpasta funkar lika bra till alla kylare oavsett märke eller modell. Sedan gör inte bra kylpasta någon vidare stor skillnad gentemot billig.

Nej, inget av det du är orolig för är något problem

Tror du har missuppfattat min fråga ?

Visa signatur

Samsung SyncMaster SA950 - Razer DeathAdder 2013 - Corsair Vengaence K65 - Beyerdynamic 990 Pro - Radeon XFX HD 7970 - G.Skill Ripjaws 2133Mhz 16Gb - Intel i5 3570K - ASRock Fatal1ty Professional Z77 - Corsair Carbide Air 540 High Airflow - Corsair Hydro H100i - Razer Goliathus Control - Steinberg UR22 - Razer Goliathus Speed - Intel SSD 120Gb - Samsung 250Gb SSD - Corsair AX 750W Modulärt - Fractal Design Adjust 108 - Steelseries Rival

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av razergamez:

Tror du har missuppfattat min fråga ?

Nej han svarade på din fråga.
Pastan spelar ingen roll.

Majonäs fungerar lika bra som kylpasta den första timmen eller så. Att du måste byta majonäsen på din Prolle är dock en nackdel.

Kylpasta har näst intill NOLL påverkan på kylförmåga mellan CPU och Kylare.

Choklad är inte att rekommendera mellan CPU och Kylare.

(Den kylpastan som är för-applicerad fungerar väldigt väl och är en av de bästa på marknaden (minns dock ej märket på fabrikant)).

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av razergamez:

Tror du har missuppfattat min fråga ?

Haha, nej. tror det är du som missuppfattat mitt svar.

Inget av det du frågade efter är något problem.
Kylpastan som kommer med rinner inte, det är inget problem om det kommer något över kanterna då det inte skadar heller.

Märkeskylpasta är inget man behöver, bara de som vill få dig att tro att det är super bra osv osv.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Nej han svarade på din fråga.
Pastan spelar ingen roll.

Majonäs fungerar lika bra som kylpasta den första timmen eller så. Att du måste byta majonäsen på din Prolle är dock en nackdel.

Kylpasta har näst intill NOLL påverkan på kylförmåga mellan CPU och Kylare.

Choklad är inte att rekommendera mellan CPU och Kylare.

(Den kylpastan som är för-applicerad fungerar väldigt väl och är en av de bästa på marknaden (minns dock ej märket på fabrikant)).

Skojar du eller?

Kylpastan har en ganska stor påverkan hur din CPU kyls enligt mina erfarenheter iallafall.

TS: Prova med den som sitter på, byt om temp inte är till din belåtenhet, till MX-2 eller liknande.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk

Hur lång tid tar det innan kylpastan som sitter på blir rinnande och mjuk ?
Tänkte då den levererar som allra bäst. ?

Visa signatur

Samsung SyncMaster SA950 - Razer DeathAdder 2013 - Corsair Vengaence K65 - Beyerdynamic 990 Pro - Radeon XFX HD 7970 - G.Skill Ripjaws 2133Mhz 16Gb - Intel i5 3570K - ASRock Fatal1ty Professional Z77 - Corsair Carbide Air 540 High Airflow - Corsair Hydro H100i - Razer Goliathus Control - Steinberg UR22 - Razer Goliathus Speed - Intel SSD 120Gb - Samsung 250Gb SSD - Corsair AX 750W Modulärt - Fractal Design Adjust 108 - Steelseries Rival

Permalänk
Medlem

Gelid GC-Extreme, Arctic Silver, Coollaboratory Liquid Pro Liquid Metal och liquid ultra brukar väl vara dom som hamnar i toppen i tester.

Skrivet av DatorMuppen:

Skojar du eller?

Kylpastan har en ganska stor påverkan hur din CPU kyls enligt mina erfarenheter iallafall.

TS: Prova med den som sitter på, byt om temp inte är till din belåtenhet, till MX-2 eller liknande.

jag är beredd att hålla med honom. Brukar bara skilja ett par grader mellan olika schyssta kylpastor. Och dom skillnader som finns kan likagärna vara pga hur man applicerat pastan så det är ju grymt svårt att testa.

Fun fact, intels förapplicerade pasta på kylare verkar hålla bra standard. Kul att arctic silver som är så hyllad kommer sist.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av DatorMuppen:

Skojar du eller?

Kylpastan har en ganska stor påverkan hur din CPU kyls enligt mina erfarenheter iallafall.

TS: Prova med den som sitter på, byt om temp inte är till din belåtenhet, till MX-2 eller liknande.

Nej jag skojar inte. Applikationsmetod har större påverkan än exakt vilken kylpasta det är om det är samma kylare och processor som testas.

http://www.hardwaresecrets.com/imageview.php?image=43088

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av razergamez:

Hur lång tid tar det innan kylpastan som sitter på blir rinnande och mjuk ?
Tänkte då den levererar som allra bäst. ?

Den blir aldrig rinnande.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av razergamez:

Hur lång tid tar det innan kylpastan som sitter på blir rinnande och mjuk ?
Tänkte då den levererar som allra bäst. ?

Det heter burn-in time. Den jag använder, arctic silver Céramique kostar 80kr för 25g. Vilket är extremt mycket billigare än alla andra super duper haxor pastor och presterar ungefär lika bra. De rekommenderar jag starkt just för att det är en stor tub som räcker länge.

De är något tjockare och förhindrar över-applicering. Dock har den längre burn-in time än de flesta andra.
Den är speccad till ca 200h. (I full load).

Den Corsair har ligger förmodligen även där om kring ±50h.

Skrivet av deadich:

Gelid GC-Extreme, Arctic Silver, Coollaboratory Liquid Pro Liquid Metal och liquid ultra brukar väl vara dom som hamnar i toppen i tester.

jag är beredd att hålla med honom. Brukar bara skilja ett par grader mellan olika schyssta kylpastor. Och dom skillnader som finns kan likagärna vara pga hur man applicerat pastan så det är ju grymt svårt att testa.

Fun fact, intels förapplicerade pasta på kylare verkar hålla bra standard. Kul att arctic silver som är så hyllad kommer sist.

http://i.imgur.com/134d5Q9.jpg

Även länken jag postade har en massa matnyttigt.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Snarare ovetskap. Det är inte alla som vet kring hur det fungerar.
Jag tror ts är ute efter Burn-in time.

Jadu, trodde de va allmän kännedom. Kylpasta som rinner, what? :/

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk

Ni fattar ju inte vad jag menar. Ytan är för stor (kylarpastan) på blocket som kommer ligga över cpun. Då intels processorer är mycket mindre. Kalla mig inte för dum i huvet när ni själva inta kan ta åt er information.

Visa signatur

Samsung SyncMaster SA950 - Razer DeathAdder 2013 - Corsair Vengaence K65 - Beyerdynamic 990 Pro - Radeon XFX HD 7970 - G.Skill Ripjaws 2133Mhz 16Gb - Intel i5 3570K - ASRock Fatal1ty Professional Z77 - Corsair Carbide Air 540 High Airflow - Corsair Hydro H100i - Razer Goliathus Control - Steinberg UR22 - Razer Goliathus Speed - Intel SSD 120Gb - Samsung 250Gb SSD - Corsair AX 750W Modulärt - Fractal Design Adjust 108 - Steelseries Rival

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Tozzi:

Ja du framstår ju som ett iaf, att de skulle applicera kylpasta på kylaren från fabrik som skulle rinna. Har ens aldrig hört att kylpasta kan rinna. Dock blir den mjukare vid värmen och formar sig efter ytan/kylaren, men rinner; nope.

Jadu, trodde de va allmän kännedom. Kylpasta som rinner, what? :/

Vet du vad en avräkningsliggare är?
En kompetens i ett område som hårdvara kan man aldrig utgå från någon annans parts kunskap. Låter riktigt nonchalant av dig att bete dig så.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Även länken jag postade har en massa matnyttigt.

Är intresserad av din länk, men jag får bara upp en skylt där det står CRIME.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av razergamez:

Ni fattar ju inte vad jag menar. Ytan är för stor (kylarpastan) på blocket som kommer ligga över cpun. Då intels processorer är mycket mindre. Kalla mig inte för dum i huvet när ni själva inta kan ta åt er information.

Det gör inget, du har redan fått svaret flera gånger. Montera och se glad ut.

Skrivet av DavidtheDoom:

Vet du vad en avräkningsliggare är?
En kompetens i ett område som hårdvara kan man aldrig utgå från någon annans parts kunskap. Låter riktigt nonchalant av dig att bete dig så.

Nu tog du väl ändå i. Tänk själv, varför skulle de tillverka kylpasta som rinner? Sunt förnuft, kalla de för vad du vill, men det låter inte logiskt för fem öre. Så ursäkta för mig för att tro att folk kunde tänka steget längre själv.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av FatherOfThree:

Är intresserad av din länk, men jag får bara upp en skylt där det står CRIME.

Fo3

http://www.hardwaresecrets.com

Det är hardware secrets som är superrädda om sina diagram.... Postar en länk till sidan som jag hittade den på istället.

http://www.hardwaresecrets.com/article/Thermal-Compound-Round...

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Några inlägg har raderats p.g.a. att de bröt mot forumets trivselregler.

/KimTjik

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Pastan spelar ingen roll.

Det stämmer ju dock inte helt då det skiljer 10 grader (31% eller?) Mellan bästa och sämsta kylpastan i testet du länkade. Och detta är ju oklockat, så kallt som 32-42 grader. Med en OC kanske skillnaden blir ännu större. Med en 3930 med fet OC och grym custom loop så kanske det är ännu viktigare att pastan är schysst.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Jag gjorde ett test med AS5 och Corsair H100i pastan som följde med, kan vara värt att ta en titt:

#13972239

Visa signatur

Intel Core i5-4670K 4,5Ghz@1.26v - Corsair H100i@Low Fan Speed - Asus Z87-A - EVGA GTX 780 Ti - Intel SSD 240Gb - 16Gb Corsair Vengeance 1600Mhz - Fractal Design R4 - Corsair TX650W Modulär - BenQ XL2420T 120Hz, Primär Skärm - Asus H223HQ, Sidoskärm

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av deadich:

Det stämmer ju dock inte helt då det skiljer 10 grader (31% eller?) Mellan bästa och sämsta kylpastan i testet du länkade. Och detta är ju oklockat, så kallt som 32-42 grader. Med en OC kanske skillnaden blir ännu större. Med en 3930 med fet OC och grym custom loop så kanske det är ännu viktigare att pastan är schysst.

Då värme överföringshastigheten av värme (mätt i 1C° temperaturskillnads rörelse i ett material i m/s) ökar då ⌂T(delta temperaturen) ökar så kommer skillnaden vara mindre mellan pastorna desto högre värmeutveckling chippet har. Förstår din tankegång men den logiken är lite bristande när det kommer till faktiska fysiska beräkningar.

En lättare förklaring är:
Värmeöverföringshastigheten ökar desto större temperaturskillnader två olika material har.

Av det kan man dra:
Betydelsen av en liten dels värmeledningsförmåga minskar i direktförhållande med materialens temperaturskillnads-ökning.
=>Betydelsen kylpastan har minskar vid större värmeutveckling.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Det stämmer ju dock inte helt då det skiljer 10 grader (31% eller?) Mellan bästa och sämsta kylpastan i testet du länkade. Och detta är ju oklockat, så kallt som 32-42 grader. Med en OC kanske skillnaden blir ännu större. Med en 3930 med fet OC och grym custom loop så kanske det är ännu viktigare att pastan är schysst.

+1

Precis, de som (jag) OC:ar vet att kylpastan har en viss betydelse, men de som följer med kylsystemen idag har ju helt klart blivit bättre.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk

Vilken kylarpasta är den absolut bästa man kan köpa på tub/burk/hink/fartyg ? Tänkte då till processorer som sitter i en dator.

Visa signatur

Samsung SyncMaster SA950 - Razer DeathAdder 2013 - Corsair Vengaence K65 - Beyerdynamic 990 Pro - Radeon XFX HD 7970 - G.Skill Ripjaws 2133Mhz 16Gb - Intel i5 3570K - ASRock Fatal1ty Professional Z77 - Corsair Carbide Air 540 High Airflow - Corsair Hydro H100i - Razer Goliathus Control - Steinberg UR22 - Razer Goliathus Speed - Intel SSD 120Gb - Samsung 250Gb SSD - Corsair AX 750W Modulärt - Fractal Design Adjust 108 - Steelseries Rival

Permalänk
Medlem
Skrivet av razergamez:

Vilken kylarpasta är den absolut bästa man kan köpa på tub/burk/hink/fartyg ? Tänkte då till processorer som sitter i en dator.

Personlig favorit:

http://www.inet.se/produkt/5321167/arctic-silver-5-kylpasta-3...
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datorkom...
http://www.dustinhome.se/product/5010064527/arctic-silver-5-k...

Om man googlar på namnet hittar man fler butiker, verkar inte finnas på prisjakt(?).

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Moderator
Moderator

*Korspost, tråd låst.*

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.