AMD bundlar Battlefield 4 med grafikkort i Radeon R9 200-serien

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

I december som jag förstått det.

Idag (onsdag) får vi veta fler detaljer om Mantle. Johan Andersson pratar om det idag på AMD's developer summit.

https://vts.inxpo.com/scripts/Server.nxp?LASCmd=L:0&AI=1&Init...

http://developer.amd.com/apu/home/amd-fan-day/

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edda123:

När får vi veta något om mantle??

Idag på AMDs konferens APU13. Johan Andersson från DICE kommer visa upp bf4 med mantle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Jag är säker på att Sapphire kommer erbjuda BF4 spelkoder till de R9 2** ägare utan BF4 via deras specialsajt, osäker hur andra tillverkare gör-.

Hoppas det.
Köpte ett 280X på releasedagen, annars kanske inet är schyssta.

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att läsa, hoppas nyheter och info börjar dyka upp snart. Men gissar att det blir mer i morgon för oss, la inte nått krut på att fundera på när dom tiderna är svensk tid

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Hade helt garanterat köpt ett AMD-kort ifall denna bundle fanns ute när BF4 kom ut. Nu kände jag inte för att vänta och köpte spelet plus ett kort från Nvidia GTX770. Kan ju vara så att EA inte ville sälja spelet rabatterat redan från början (gissar på att bundlade spel ger något mindre klirr i kassan för EA). Så jag skyller inte det hela på AMD rakt av.

Permalänk
Medlem

Spelet kraschar ju bara ändå..........

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett lite kort i prisklassen 1500-2000 med TrueAudio, speciellt när Thief verkar ha stöd för det.

Visa signatur

hehu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wibart:

Vilka är "medverkande återförsäljare"?

Står på sajten, men tydligen så tillhör bla Komplett, NetOnNet, Inet och Webhallen dom. Tror nog inte att CDON gör det

Visa signatur

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras

Permalänk
Medlem

När kommer det kort med bättre kylarlösningar? *otålig*

Permalänk

Hade ju varit hyggligt om de som köpt R9 290X oxå fått BF4

Visa signatur

.: AMD FX-9590 :. .: ASUS Crosshair V Formula-Z :. .: Crucial Ballistix Sport 16GB 12800 (2x8GB) :. .: Corsair H100i:. .: Gigabyte R9 290X :. .: Corsair Force GT 240GB :. .: Corsair Force GS 240GB :. .: Antec P280 :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Idag på AMDs konferens APU13. Johan Andersson från DICE kommer visa upp bf4 med mantle.

Frågan är hur mycket man igentligen kommer få se under denna halvtimme. (3:15PM - 03:45PM).

Man får hoppas på det bästa.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Spelet kraschar ju bara ändå..........

Det är lätt irriterande, ja. Krascherna vägs dock upp av att varje sekund gameplay är guld.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninji:

Står på sajten, men tydligen så tillhör bla Komplett, NetOnNet, Inet och Webhallen dom. Tror nog inte att CDON gör det

Hmm... Jag måste vara blind eller/och dum i huvudet idag, men jag hittat inte var man ser butikerna :-/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wibart:

Hmm... Jag måste vara blind eller/och dum i huvudet idag, men jag hittat inte var man ser butikerna :-/

Skickades från m.sweclockers.com

Står länkat i slidesen i nyheten ;P

http://sites.amd.com/us/promo/battlefield/Pages/battlefield4....

Visa signatur

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras

Permalänk
Medlem

BF4 har man redan och ett 290 beställt. Förhoppningsvis är det bara en tidsfråga innan de andra spelen kommer på sommarrea eller liknande.

Permalänk
Medlem

Det kan ju knappast vara så att man får ett spel helt gratis. På något sätt är det ju inräknat i priset. Så jag hade hellre sett ett lägre pris. Det är inte alla som vill ha det där spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CGD:

Det kan ju knappast vara så att man får ett spel helt gratis. På något sätt är det ju inräknat i priset. Så jag hade hellre sett ett lägre pris. Det är inte alla som vill ha det där spelet.

Aria.co.uk har det inräknat. AMD ger ut nycklar till återförsäljarna gratis så får de bestämma hur de gör med nycklarna. Som jag har fattat det iaf.

Edit: Det är tillverkarna som lägger in BF4 i deras produkter och bestämmer priset.

Permalänk
Medlem

Det jag undrar är:

"Samtidigt återintroduceras Never Settle Forever tillsammans med Radeon R7 260X. Till grafikkortet ingår en kupong med belöningsnivån silver, vilket innebär att två spel kan väljas från ett utbud på sju titlar. Bland dessa syns exempelvis Hitman: Absolution, Sleeping Dogs och kommande Thief."

Man får alltså BF4 med R9 280X men får man typ belöningsnivån guld eller ngt där också? Alltså välja 2-3 spel till?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Extremaz:

Det jag undrar är:

"Samtidigt återintroduceras Never Settle Forever tillsammans med Radeon R7 260X. Till grafikkortet ingår en kupong med belöningsnivån silver, vilket innebär att två spel kan väljas från ett utbud på sju titlar. Bland dessa syns exempelvis Hitman: Absolution, Sleeping Dogs och kommande Thief."

Man får alltså BF4 med R9 280X men får man typ belöningsnivån guld eller ngt där också? Alltså välja 2-3 spel till?

Nej. Kampanjen Never Settle Forever hör enbart till Radeon R7 260X. För samtliga grafikkort i Radeon R9 200-serien är det enbart Battlefield 4 som ingår.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Men va i!!!!!!! Jag köpte ett Sapphire R9 280X på Netonnet igår! Får väl lämna tillbaka det och köpa ett nytt om inte priset höjs så det kvittar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XaNoR:

Hade ju varit hyggligt om de som köpt R9 290X oxå fått BF4

Hade varit hyggligt ifall de hade haft detta från start än 1 månad efter release, eller ge ut till de som redan köpt sina kort vid release med en kod.

Visa signatur

<<< Ryzen 5800X w/ CM ML240R RBG w/ 2x Noctua 120mm - ASUS B550-PLUS Prime - MSI RX6650XT 8GB - Kingston 32GB 3600Mhz DDR4 RBG - 2x1TB M.2 SSD, 2x500GB SSD 2.5" - Fractal Design 750W Silver >>>

<<< Fractal Design Define C Tempered Glass + 1x 120mm + 2x 140mm Fractal Fans >>>

Permalänk
Medlem

Trevligt, trevligt! Har inte köpt mig ett 290 ännu, så bara vänta tills eftermarknadskylarna kommer så man kan inhandla detta och äntligen få spela BF4.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem

Inte för att jag är så jätteintresserad av BF4 men gratis spel hade varit skoj. Tyvärr har man ju redan köpt ett Gigabyte R9 270X OC från CDON redan förra veckan så man lär väl inte få nånting:-(

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Permalänk

Bara jag som inte hittar ett enda 290 kort där det ingår bf4 ännu?

Permalänk
Medlem

huh?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bartender:

Bara jag som inte hittar ett enda 290 kort där det ingår bf4 ännu?

Jag hittar iaf inget. Sett butiker som fått in kort på lager idag men ingen som nämner något om BF4. Imorgon ska jag lämna tillbaka mitt kort jag handlade på Netonnet och kolla om dom fått in nya.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Jag hittar iaf inget. Sett butiker som fått in kort på lager idag men ingen som nämner något om BF4. Imorgon ska jag lämna tillbaka mitt kort jag handlade på Netonnet och kolla om dom fått in nya.

Ingen lycka ?

Permalänk

Försökte lösa in ASUS koden som är på "Door hangern" men den koden funkar INGENSTANS! Någon som har några tips? Ingen av koderna som är varken den eller serienumret funkar nånstans...

Visa signatur

.: AMD FX-9590 :. .: ASUS Crosshair V Formula-Z :. .: Crucial Ballistix Sport 16GB 12800 (2x8GB) :. .: Corsair H100i:. .: Gigabyte R9 290X :. .: Corsair Force GT 240GB :. .: Corsair Force GS 240GB :. .: Antec P280 :.

Permalänk
Medlem

Ringde o kollade med komplett när jag köpte mitt 290, kille sa att jag skulle få en BF4 kod skickad till mig när komplett joinar AMDs kampanj (Vilket de med största sannolikhet skulle göra, sa han)