Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Skrivet av rufusrufus:

Blev lite sugen på att testa nått nytt. Kollade appstore (om jag nu var rätt) finns inte snapchat,instagram,swedbank?
Typ dom apparna jag använder mest. Är det säkert att dom inte finns än? isf är det ju riktigt dåligt. Finns det inte folk som kan konvertara appar från ios/android med nån sorts emulator? Annars tappade jag mitt intresse för wp direkt.

http://mobilitydigest.com/instagram-for-wp8-link-appears-in-windows-phone-store/ det finns en dålig tredjepartsprogram som ska föreställa snapchat men lyckats har dom fan inte...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Enkelt svarat. För jag inte vill. Trivs inte med automatisk överföring.
Men ja det skulle säkert vara bra vid tillfällen som dessa, sen vill jag ju gärna ha tillbaka annat som SMS osv.

Även SMS backas ju upp automatiskt, men du trivdes inte väl med det heller

Skulle aldrig kunna tänka mig att vara utan automatisk överföring. Mobilen synkar med Skydrive som synkar med PC, och alla foton är automatiskt överförda till PCn någon minut efter att jag kommit hem. Perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rufusrufus:

Blev lite sugen på att testa nått nytt. Kollade appstore (om jag nu var rätt) finns inte snapchat,instagram,swedbank?
Typ dom apparna jag använder mest. Är det säkert att dom inte finns än? isf är det ju riktigt dåligt. Finns det inte folk som kan konvertara appar från ios/android med nån sorts emulator? Annars tappade jag mitt intresse för wp direkt.

Prova 6tag som Instagram-client. Riktigt bra! Och den officiella ska komma riktigt snart.

Även Snapchat ska komma "inom när framtid".

Och klaga på Swedbank. En av de få banker som inte har en WP-app.

Permalänk
Skrivet av Josafo:

Även SMS backas ju upp automatiskt, men du trivdes inte väl med det heller

Skulle aldrig kunna tänka mig att vara utan automatisk överföring. Mobilen synkar med Skydrive som synkar med PC, och alla foton är automatiskt överförda till PCn någon minut efter att jag kommit hem. Perfekt.

Måste va skitkul att göra smarta kommentarer?
Ok jag visste inte att man kunde backupa mer än foton på skydrive.

Men jag kommer nog aldrig vilja ha något personligt i molnet hur bra det än är. Sparfiler på xboxet har jag dock inga problem med eller utvalda filer men jag vill själv bestämma vad som kommer dit vilket blir krångligare när det laddas upp per automatik?

Aja löste i alla fall så jag har fotona så får se om jag slänger skiten eller fixar o säljer.

Men en sak är säker jag kommer göra lokal backup på nästa enhet oftare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

För er som väntat så ska orginal instagram komma runt 20:00

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

För er som väntat så ska orginal instagram komma runt 20:00

Skickades från m.sweclockers.com

Kom hit för att säga detta.

Kommer troligen att installera det, kika på appen, och sedan avinstallera det (då man inte använder Instagram överhuvudtaget).

6tag har mer funktioner ändå, som t.ex. stöd för flera konton!

Edit: The Verge

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

För er som väntat så ska orginal instagram komma runt 20:00

http://www.windowsphone.com/s?appid=3222a126-7f20-4273-ab4a-161120b21aea

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ok. Så en schysst instagram app finns alltså. Men ingen Snapchat?
Finns det andra populära appar då? Känns som om inte ens dom 2 störst finns, vad finns det då? Är riktigt sugen annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rufusrufus:

Ok. Så en schysst instagram app finns alltså. Men ingen Snapchat?
Finns det andra populära appar då? Känns som om inte ens dom 2 störst finns, vad finns det då? Är riktigt sugen annars.

Snapchat har haft flertal möten med Microsoft och det finns även en hel del tredjepartsalternativ som just nu är i betastadie.

Rudy Huyn som är bakom 6tag, 6sec (Instagram- och Vine-app med fler funktioner än officiella), Wikipedia och många andra oerhört grymma appar - är väldigt nära release för 6snap (cirka en vecka kvar) som är en tredjepartsapp för Snapchat, som förmodligen kommer att slå apparna som just nu är på Android och iOS.

Mest eftertraktade utvecklaren för Windows Phone möjligtvis.

Gällande andra appar? Vet inte riktigt vad du är ute efter - men det mesta finns redan tillgängligt. Vine och Swish släpptes inte så länge sedan. Annat finns redan, om inte liknande, bättre alternativ.

Edit: 6snap (icke-officiell Snapchat-app är nu tillgänglig)! GRYM är den också!

Permalänk

Jag lyckades på något vänster få fram alfabetisk ordning och bokstav före alla app'ar mm. Hur tar jag bort bokstäverna framför?

Sen vad rekommenderar ni att man drar hem för några appar för en som är helt ny ppå Wp

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderinternet:

Jag lyckades på något vänster få fram alfabetisk ordning och bokstav före alla app'ar mm. Hur tar jag bort bokstäverna framför?

Sen vad rekommenderar ni att man drar hem för några appar för en som är helt ny ppå Wp

Går inte vad jag vet, utan isf måste du återställa telefonen.
De dyker upp vid ett visst antal appar.

Angående appar så beror det ju helt på vad du brukar göra med din telefon.

Permalänk
Skrivet av thunderinternet:

Jag lyckades på något vänster få fram alfabetisk ordning och bokstav före alla app'ar mm. Hur tar jag bort bokstäverna framför?

Sen vad rekommenderar ni att man drar hem för några appar för en som är helt ny ppå Wp

De bokstäverna kommer när du ibstallerat tillräckligt med appar. Om inget ändrats går det inte bli av med.

Men ett apptips kan du få.

metrotube för youtube.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

En annan god app som lanserats idag är Swedavias flygplatsapp!

Länk till lanseringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderinternet:

Sen vad rekommenderar ni att man drar hem för några appar för en som är helt ny ppå Wp

Kika in denna tråd för tips och annat!

Permalänk

Instagram kom igår, sök på instagram beta så hittar ni den. Sen kom en annan version av snapchat idag, sök på 6snap. Samma kille som har gjort 6sec och 6tag så han vet vad han gör. Väldigt lik riktiga snapchat.

Skickades från m.sweclockers.com

oj, såg att det redan hade nämnts

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderinternet:

Jag lyckades på något vänster få fram alfabetisk ordning och bokstav före alla app'ar mm. Hur tar jag bort bokstäverna framför?

Skrivet av betan:

Går inte vad jag vet, utan isf måste du återställa telefonen.
De dyker upp vid ett visst antal appar.

Bokstäverna dyker upp när man har 30 appar eller mer och försvinner om man avinstallerar appar så att det blir färre än 30. De är dock användbara för att snabbt ta sig fram i app-listan.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rufusrufus:

Blev lite sugen på att testa nått nytt. Kollade appstore (om jag nu var rätt) finns inte snapchat,instagram,swedbank?
Typ dom apparna jag använder mest. Är det säkert att dom inte finns än? isf är det ju riktigt dåligt. Finns det inte folk som kan konvertara appar från ios/android med nån sorts emulator? Annars tappade jag mitt intresse för wp direkt.

Swedbank är tillsammans med SEB de enda svenska bankerna utan WP-app. (Kanske saknar ICA också..?) Men ge inte upp, Swedbank har en utmärkt mobilsida som även stödjer mobilt bankid.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SH:

;14112890']Swedbank är tillsammans med SEB de enda svenska bankerna utan WP-app. (Kanske saknar ICA också..?) Men ge inte upp, Swedbank har en utmärkt mobilsida som även stödjer mobilt bankid.

Annars finns Bankhubben som stödjer alla banker, dock med limiterad funktionalitet som transaktioner, men att få en snygg översikt över kontot och så är inga problem.

Permalänk
Avstängd

För bankuppgifter vill man gärna lämna till en tredjepart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

För bankuppgifter vill man gärna lämna till en tredjepart.

Uppenbarligen vill ju några det då ex Bankdroid har mellan 100- och 500-tusen nedladdningar på play store.

Permalänk
Avstängd

Är väll förmodligen samma folk som ger bort bankdosenummer på facebook och sedan lipar i aftonbladet.

Permalänk

Finns det några rykten om nyheter från Nokia i mer okej storlekar? Är inte intresserad av 6" skärmar utan gärna i stil med 925 eller 820, fast med modern hårdvara.
Skrotade nyligen min 8x och funderar på att skaffa nytt till våren beroende på ekonomi , under tiden plågar jag mig själv med en blade :).

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Finns det några rykten om nyheter från Nokia i mer okej storlekar? Är inte intresserad av 6" skärmar utan gärna i stil med 925 eller 820, fast med modern hårdvara.
Skrotade nyligen min 8x och funderar på att skaffa nytt till våren beroende på ekonomi , under tiden plågar jag mig själv med en blade :).

Typ en Lumia 929 med 4.3 tums skärm, då hade jag slagit till direkt

Permalänk
Skrivet av stelex:

Typ en Lumia 929 med 4.3 tums skärm, då hade jag slagit till direkt

Såg någon tråd om den men den har en skärm på 5" eller har jag läst fel?
Hoppas inte det blir så att man måste välja telefoner med 5"+ denna generationen för att slippa budget byggen som det nästan blivit på android :S

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

någon som vett någon bra app till att streama film från min dator till min wp7

Permalänk
Medlem

Gillar att de skriver att de kommer till Windows Mobile, och inte Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Gillar att de skriver att de kommer till Windows Mobile, och inte Windows Phone

Finns Windows Mobile fortfarande?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Finns Windows Mobile fortfarande?

Microsoft har lagt ner det men finns väl säkert några mobiler kvar där ute som kör det.

Permalänk

Lumia 920 finns för 1500 på elgiganten idag så passa på om ni är i behov.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb