Corsair informerar om återkallelsen – Hydro H60, H80i, H100i och fler serienummer

Permalänk
Skrivet av Tivook:

Precis. Vem fan sparar förpackningen.

Jag sparar alla förpackningar,är en fördel att ha om man mot all förmodan skulle få för sig att sälja något.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Vadå sjukt dåligt, ÄR 1 % fail rate och dom väljer att återkalla?

Wow asså det är helt stört hur folk ratar företag här ser 1 NYHET omgmg aldrig mer Corsair.

Så du skulle aldrig köpa en OCZ disk igen bara för vertex 2 hade 11 % fail rate?

Har det helt undgått dig att Corsair missbrukat sitt varumärke under flera års tid? Om inte, föreslår jag dig att ta en titt bland deras nätaggregat. AX-serien är det enda jag kan tänka mig från dem igen.

Att slangarna från Corsairs vattenkylningssystem lossnar redan under transporten ger åtminstone mig en fingervisning om vad det kan resultera i efter flera års användning.

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Tivook:

Precis. Vem fan sparar förpackningen.

Sparar alla kartonger till alla vararor då eftermarknads priset ökar markant.

Skrivet av Q4Rspwn:

Har det helt undgått dig att Corsair missbrukat sitt varumärke under flera års tid? Om inte, föreslår jag dig att ta en titt bland deras nätaggregat. AX-serien är det enda jag kan tänka mig från dem igen.

Att slangarna från Corsairs vattenkylningssystem lossnar redan under transporten ger åtminstone mig en fingervisning om vad det kan resultera i efter flera års användning.

Jag vet hur Corsair har haft det i budget stället men jag köper ingenting där ifrån så inga problem för mig.

Och det kanske va en miss i tillverkningen som gjorde att dom återkalla.

Och dom säger ju att om den inte läcker innan du kopplar in den så är det inte fel på dom.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av Tivook:

Precis. Vem fan sparar förpackningen.

Jag
Skall höra mig för med CDON om de tar tillbaka min H80i eller om man skall gå direkt på Corsair.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjorten66:

Jag sparar alla förpackningar,är en fördel att ha om man mot all förmodan skulle få för sig att sälja något.

Samma här, vilket visade sig vara tur nu då. Som tur är hade jag serie "1314". Har haft min H100i i snart ett år nu skulle jag tro och har inte haft några som helst problem. Kyler bra och väldigt tyst.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tivook:

Precis. Vem fan sparar förpackningen.

Många.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Hedersmedlem

1% felaktiga? Känns lika troligt som Creative Assembly's påstådda 2% som upplever problem med Total War Rome 2.

Alltid bra att företag tar sitt ansvar givetvis, men detta borde inte hänt från början, speciellt inte med vattensystem som är tänkta att monteras in av gemene man. Jag hoppas att alla som får elektronik förstörd av läckande Corsair-kylare tar det vidare för ersättning av samtliga delar som drabbats.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tivook:

Precis. Vem fan sparar förpackningen.

Antingen troll eller bara dum, alla vet väll endå att garantin försvinner om du kastar förpackningarna...

Permalänk
Medlem

Nej, det viktiga är kvittot.

Skrivet av KewiinG:

Antingen troll eller bara dum, alla vet väll endå att garantin försvinner om du kastar förpackningarna...

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av KewiinG:

Antingen troll eller bara dum, alla vet väll endå att garantin försvinner om du kastar förpackningarna...

Som sagt, troll eller bara dum var frågan.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KewiinG:

Antingen troll eller bara dum, alla vet väll endå att garantin försvinner om du kastar förpackningarna...

Troll och dum skulle jag nog säga att du är om du på allvar tror att man måste ha kvar förpackningen om en produkt är trasig.

Kvitto har alltid räckt under dom 20 åren jag sysslat med datorer iaf.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Vi som inte sparat förpackningen, är vi fucked eller?

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Vi som inte sparat förpackningen, är vi fucked eller?

Enklaste måste väl i så fall vara att plocka bort produkten och kontrollera alla kopplingar att det är tätt och sitter korrekt. Sitter det korrekt? Kanon, du har förmodligen inte en defekt produkt, annars är det ju bara att skicka iväg den till Corsair.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tivook:

Precis. Vem fan sparar förpackningen.

jag gör det alltid bra att ha om man ska sälja produkten eller något annat som man kan få in i lådan.

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zZerf:

jag gör det alltid bra att ha om man ska sälja produkten eller något annat som man kan få in i lådan.

Visst, det förutsätter att man har plats för kartongen och faktiskt ser sig själv sälja produkten efter 3-4 år.

Oavsett om man senare säljer produkten så bryr sig nog knappast köparen om han får originalkartongen, det är inte urgamla serietidningar vi talar om där det är viktigt att omslagsplasten är kvar.

För övrigt så brukar man ju ersätta grejerna man säljer med något nytt, alltså går det utmärkt att lägga den gamla produkten i den nya kartongen o skeppa iväg det o på så sätt sparar man plats.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Tivook:

Visst, det förutsätter att man har plats för kartongen och faktiskt ser sig själv sälja produkten efter 3-4 år.

Oavsett om man senare säljer produkten så bryr sig nog knappast köparen om han får originalkartongen, det är inte urgamla serietidningar vi talar om där det är viktigt att omslagsplasten är kvar.

För övrigt så brukar man ju ersätta grejerna man säljer med något nytt, alltså går det utmärkt att lägga den gamla produkten i den nya kartongen o skeppa iväg det o på så sätt sparar man plats.

Tror just att det finns två läger, det ena sparar kartongerna, och den andra inte. Däremot tror jag att de flesta uppskattar om du säljer/ger dem produkten i en originalförpackning, såvida det inte är din polare/familj, som kanske inte tänker på ett likadant sätt. Jag brukar spara mina, om de just skall tillbaka pga något fel eller så. Sedan slänger jag när man samlat på sig ett berg av originalförpackning, och när man vet att garantin sedan länge är ett minne blott.

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Sparar alla kartonger till alla vararor då eftermarknads priset ökar markant.

Precis och det brukar ofta va de som tar hand om sina saker bra som säljer med kartongerna har jag erfarit.

Permalänk
Skrivet av SebboD:

Öhh, om man kastat förpackningen då?

Skrivet av Tivook:

Precis. Vem fan sparar förpackningen.

Skrivet av SebboD:

Vi som inte sparat förpackningen, är vi fucked eller?

Vill bara ge alla ett tips serienummret står ju även på själva produkten inte bara förpackningen :). T.ex på min H100i står det på radiatorn i toppen.
Så det är bara titta om erat nummer är med.

Permalänk
Skrivet av Benko:

Samma här, vilket visade sig vara tur nu då. Som tur är hade jag serie "1314". Har haft min H100i i snart ett år nu skulle jag tro och har inte haft några som helst problem. Kyler bra och väldigt tyst.

Jag instämmer, jag har oxå haft min ett tag nu och där finns absolut inget att klaga på. Tycker endå att Corsair sköter missödet ganska så bra. Det är tråkigt att det händer men man gör iallafall något ordentligt åt det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ekebymannen:

Vill bara ge alla ett tips serienummret står ju även på själva produkten inte bara förpackningen :). T.ex på min H100i står det på radiatorn i toppen.
Så det är bara titta om erat nummer är med.

Man tackar!

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Och dom säger ju att om den inte läcker innan du kopplar in den så är det inte fel på dom.

Precis, då blir det användarens fel om något går sönder under inkopplingen.

Mitt H100i ska för övrigt in på RMA snart. Rätt nöjd förutom med kylningens firmware och de mediokra gängorna. Corsairs support kan man åtminstone lyfta på hatten för. En enkel beskrivning med serienummer så godkändes requesten någon timme senare.

Skrivet av hjorten66:

Jag sparar alla förpackningar,är en fördel att ha om man mot all förmodan skulle få för sig att sälja något.

Samma här. Att de sedan fått stå på toppen av bokhyllan i min 35kvm 1:a är nåt jag vant mig vid. Enkelt att spara kvitton och tillbehör, enklare vid garantiärenden, kanonbra att frakta i och en klart högre försäljningsprofit är några av fördelarna. Gäller det vintageprylar är det såklart ännu mer eftertraktat med originalkartonger, speciellt till gamla Amigor.

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Skrivet av Surgubben:

Jag
Skall höra mig för med CDON om de tar tillbaka min H80i eller om man skall gå direkt på Corsair.

CDON menar på att de tar in min H80i för undersökning. Hittar de inget fel skall jag betala 250 spänn i undersökningsavgift. Tror inte det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"