Permalänk

Datorn Fryser Konstant!

Blir så jävla förbannad på det här nu..

Min dator fryser ibland, rätt så ofta, 10-20 gånger om dagen. UPDATE, UNGEFÄR 20 GÅNGER I TIMMEN OM INTE MER ÄR DET NU..

Det har aldrig hänt mig förut, utan började fucka ur förra veckan typ. Den fryser i drygt 5 sekunder varje gång, Ibland får den rejält med damp och fryser så länge som typ 1 timme. (Jag stänger av den då..)

Kan det bero på att nätagget är paj? För jag har en el-switch som datorn är kopplad till så när jag stänger av den switchen så bryts ju elen till datorn. Kan det skada datorn kanske?

Mina spec's på datorn är:

i7-2600 (Inte K, alltså inte överklockad)
GeForce GTX 560Ti
4GB Ram
______________

Visa signatur

i7 2600 - GTX 560Ti - 4 GB RAM

Sverige är för gött <3

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lirrepirre:

Blir så jävla förbannad på det här nu..

Min dator fryser ibland, rätt så ofta, 10-20 gånger om dagen. UPDATE, UNGEFÄR 20 GÅNGER I TIMMEN OM INTE MER ÄR DET NU..

Det har aldrig hänt mig förut, utan började fucka ur förra veckan typ. Den fryser i drygt 5 sekunder varje gång, Ibland får den rejält med damp och fryser så länge som typ 1 timme. (Jag stänger av den då..)

Kan det bero på att nätagget är paj? För jag har en el-switch som datorn är kopplad till så när jag stänger av den switchen så bryts ju elen till datorn. Kan det skada datorn kanske?

Mina spec's på datorn är:

i7-2600 (Inte K, alltså inte överklockad)
GeForce GTX 560Ti
4GB Ram
______________
http://oi42.tinypic.com/30mokf9.jpg

Jag har upplevt samma men inte hunnit felsöka. Kör Windows 8.1 och misstänker fel på drivrutin säkert nvidias 331.82

Vilket nätagg har du?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Har du nyss bytt grafikdrivrutiner?
Jag började få frysningar på min dator efter jag uppgraderade mina grafikdrivrutiner, 314.22 är dom jag kör på nu för alla versioner efter det ger mig frysningar, jag höll på att bli vansinnig innan jag hittade felet.
Dom nyare drivrutinerna funkar inte bra på äldre kort som mitt 560ti t.ex

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk

Jag har 331.65 som installerad Drivrutin står det på GeForce Experience! Och Yes uppdaterade grafikdrivrutinerna för inte alls för länge sen!

Vet inte vilket nätagg jag har :/

Visa signatur

i7 2600 - GTX 560Ti - 4 GB RAM

Sverige är för gött <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lirrepirre:

Jag har 331.65 som installerad Drivrutin står det på GeForce Experience! Och Yes uppdaterade grafikdrivrutinerna för inte alls för länge sen!

Vet inte vilket nätagg jag har :/

Testa att byta tillbaka till äldre drivrutiner och se om det hjälper, testa gärna 314.22

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Skrivet av Mac83:

Testa att byta tillbaka till äldre drivrutiner och se om det hjälper, testa gärna 314.22

Okej! Ska tanka ner dem nu och kolla

Visa signatur

i7 2600 - GTX 560Ti - 4 GB RAM

Sverige är för gött <3

Permalänk
Medlem

låter ju inte hälsosamt att bryta elen till datorn regelbundet, men förmodligen inte det som är problemet?

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Skrivet av Laggzor:

låter ju inte hälsosamt att bryta elen till datorn regelbundet, men förmodligen inte det som är problemet?

Antagligen inte, men ska sluta med att göra det, fixade ett nytt eluttags plats

Visa signatur

i7 2600 - GTX 560Ti - 4 GB RAM

Sverige är för gött <3

Permalänk
Medlem

Testa minnena med memtest som ett första steg.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

låter ju inte hälsosamt att bryta elen till datorn regelbundet, men förmodligen inte det som är problemet?

Skrivet av Lirrepirre:

Antagligen inte, men ska sluta med att göra det, fixade ett nytt eluttags plats

Jag har alltid gjort likadant, stänger av datorn som vanligt och sen bryter strömmen på en strömbrytare, jag har aldrig haft några problem med att det har hänt något, snarare räddad datorn ett antal gånger då det åskat när man sovit.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Skrivet av Bakwetu:

Testa minnena med memtest som ett första steg.

Hur gör man ett sådant?

Visa signatur

i7 2600 - GTX 560Ti - 4 GB RAM

Sverige är för gött <3

Permalänk

Förresten, det rullar på som det ska hittils, inte fryst en gång än efter jag tankat 314.22

Visa signatur

i7 2600 - GTX 560Ti - 4 GB RAM

Sverige är för gött <3

Permalänk
Medlem

Nu verkar det inte behövas, men annars laddar man hem memtest från http://www.memtest.org/ (jag tog autoinstaller for usb key). Gör en bootbar usbsticka med programmet (funkade inte för mig med usb3-sticka, bara med usb2) och ställ in i bios att den ska boota från usb.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lirrepirre:

Förresten, det rullar på som det ska hittils, inte fryst en gång än efter jag tankat 314.22

Låter bra, vi får hoppas det fortsätter så

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem

Hade samma problem som tråd skaparen, hjälpte också med att gå tillbaka till 314.22 av nvidia drivrutinerna.

Permalänk
Skrivet av Mac83:

Låter bra, vi får hoppas det fortsätter så

Skrivet av Bakwetu:

Nu verkar det inte behövas, men annars laddar man hem memtest från http://www.memtest.org/ (jag tog autoinstaller for usb key). Gör en bootbar usbsticka med programmet (funkade inte för mig med usb3-sticka, bara med usb2) och ställ in i bios att den ska boota från usb.

Tack som fan Mac83, mycket uppskattat!

Ska lägga det där på minnet, Tack Bakwetu :)!

Visa signatur

i7 2600 - GTX 560Ti - 4 GB RAM

Sverige är för gött <3

Permalänk

Vad knäppt. Jag har också ett GTX 560 Ti och har inte haft några problem som helst med de senaste drivrutinerna från nVidia.

Kör ni andra Windows 8(.1)? Jag kör Windows 7, inga problem överhuvudtaget.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube