SweClockers Battlefield-server kliver upp på plats nummer tre i världen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Hårdvara? Mjukvara? Administration? Definiera frågan.

Hårdvara och mjukvara vore lite intressant att veta

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Xiqt:

Hårdvara och mjukvara vore lite intressant att veta

Hårdvara - Oklart, BF4 hostas enbart av serverproviders och de specifikationerna ser inte vi som hyr dem.
Mjukvara - Förutom BF4 filerna och installationen så behöver man ett RCON verktyg. Typ Procon eller Rconet.

Misstänker följdfrågor...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Hårdvara - Oklart, BF4 hostas enbart av serverproviders och de specifikationerna ser inte vi som hyr dem.
Mjukvara - Förutom BF4 filerna och installationen så behöver man ett RCON verktyg. Typ Procon eller Rconet.

Misstänker följdfrågor...

Är det möjligt att hosta en server som privatperson? Räcker det med en 100/100 fiberlina och en dator med lagom med pulver, låt säga en 2500k och 8GB RAM?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av biorrith:

Är det möjligt att hosta en server som privatperson? Räcker det med en 100/100 fiberlina och en dator med lagom med pulver, låt säga en 2500k och 8GB RAM?

Nix, EA/Dice tillåter inte att en privatperson hanterar serverfiler. Bara godkända partners. Pengainkomst och säkerhet, hävdar EA/Dice.

Din hårdvara är tyvärr irrelevant med tanke på ovan, beklagar. :/

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Håll ögonen på BF tråden ikväll, kan hända att det blir något roligt annonserat där ikväll som gör att det blir mindre drygt att vänta.

Aha, har mina misstankar

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

På vilket sätt? Av det jag sett är det same same, med nya banor. Samma dåliga hit-detection, som förövrigt är det jag stört på mest sen dag 1 av bf3. Man blir riktigt trött på att dö efter man gått bakom cover.

Detta är jag varje gång jag spelat BF (med undantaget för BF2) men från BC2 och fram:
http://www.youtube.com/watch?v=adfgUL5aM0I

Hit detection fungerade sådär i BF2 också. Vet inte hur många gånger jag som krypskytt sköt folk i huvudet och det bara ruskade till lite och damma. Karaktären man sköt klarade sig alltid utan skador efter att något sånt inträffade. Jävligt störande eftersom målet oftast tog tillfället i akt och sprang i väg.

När man i närstrid sköt folk med auto/burst så fick man skjuta lite extra för att de första två skotten inte registrerades tillräckligt fort eller alls.

DICE har alltid varit duktiga på att släppa buggiga spel och sedan inte patcha buggarna förrän spelet är nått end of life.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Avstängd

Reportage om hårdvaran/mjukvaran önskas.

Permalänk

Nu är den nere på #2!
Härligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krasharen:

Nu är den nere på #2!
Härligt

Man klättrar uppåt när det gäller placering, så den är uppe på #2

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartenKL:

Reportage om hårdvaran/mjukvaran önskas.

Skrev lite kort om hårdvaran i en tråd på battlefield forumet.

#14029701

Permalänk
Medlem

plats: 1492

vad hände? jag spelade mycket på denna förr.
fler kartor. ny tävling?

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop