Permalänk
Medlem

Byta ut FX-8350 stockkylare. Frågor.

Är väldigt sugen på att byta ut stockkylaren mot en Arctic Cooling Freezer A30. Fick min dator färdigmonterad och har ingen tidigare erfarenhet, så tänkte höra om det är svårt att byta ut denna kylare? Vad jag har läst så misstänker jag att jag slipper byta hela plattan under moderkortet med vissa kylare, likt A30? Vilket borde betyda att det är en rätt enkel process. Men som sagt, slipper jag att skruva upp större delen av datorn om jag vill byta ut stockkylaren? Bör jag ta en annan kylare rent ut av?

Chassit är ett Cooler Master HAF 912 och moderkortet Gigabyte GA-970A-D3P. Antar att jag får plats med kylaren jag överväger.

Någon som vet om/hur mycket det går att överklocka processorn till (med denna kylare eller en i samma prisklass)? Black edition 4.0GHz. Behöver ingen monsterklockning, och vet inte ens om jag ska ge mig på det, men upp till en ~4.5-4.6 GHz vore inte alls dumt.

Permalänk

Corsair h70 med två corsair fläktar, billigt och bra! Klarar 4.5ghz utan problem.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izkall:

Är väldigt sugen på att byta ut stockkylaren mot en Arctic Cooling Freezer A30. Fick min dator färdigmonterad och har ingen tidigare erfarenhet, så tänkte höra om det är svårt att byta ut denna kylare? Vad jag har läst så misstänker jag att jag slipper byta hela plattan under moderkortet med vissa kylare, likt A30? Vilket borde betyda att det är en rätt enkel process. Men som sagt, slipper jag att skruva upp större delen av datorn om jag vill byta ut stockkylaren? Bör jag ta en annan kylare rent ut av?

Chassit är ett Cooler Master HAF 912 och moderkortet Gigabyte GA-970A-D3P. Antar att jag får plats med kylaren jag överväger.

Någon som vet om/hur mycket det går att överklocka processorn till (med denna kylare eller en i samma prisklass)? Black edition 4.0GHz. Behöver ingen monsterklockning, och vet inte ens om jag ska ge mig på det, men upp till en ~4.5-4.6 GHz vore inte alls dumt.

Backplate är typ det enda av original fästet du har kvar. Har själv installerat denna kylare till min bror. Den är inte svårt, men lite pillig. Kyler bra och är tyst. Så vågar du så kör!

Corsair H60 dock är mycket lätt att installera, så vill du ha det lätt är denna ett bra alternativ. Använder allt på original fästet, iaf den gamla versionen. Nya ser ut att ha exakt samma.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.