Apple köper Primesense med teknik för rörelseavläsning

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Skulle nog säga att de flesta med normal begränsad ekonomi baserar alla sina köpt på prisvärdheten/ vad du får konkret för pengarna.
En pryl har en livslängd och är en förbrukningsvara vilket gör att de flesta inte vill lägga mer pengar än vad man behöver.
Bilarna ska hålla acceptabel kvalitet rakt igenom och vara billig att driva samt se attraktiva ut, inte mer krimskrams eller exklusiva material är totalt ointressant för vad de flesta är ute efter i dessa dagar.

Enligt ditt resonemang borde de billigaste bilarna vara de mest sålda. Det är de inte, trots att de tveklöst levererar "mest bil för pengarna". Telefoner och datorer är ting man använder och hanterar dagligen, varför skall det vara så förbannat svårt att acceptera att människor vill ha prylar de tycker om att hantera, och att antalet processorkärnor per krona kommer väldigt långt ner på prioriteringslistan för de flesta.

Stationära datorer levererar betydligt bättre prestanda per krona än de portabla, och ändå har de en mycket mindre andel av privatkunderna - därför att portabilitet är mer värt än prestanda för majoriteten av konsumenterna, inte för att portabelköparna är lurade eller dumma.

Och om man nu köper en portabel kanske man vill ha en lätt dator, men ändå robust med unibody hölje i aluminium av hög kvalitet, bra tangentbord och riktigt bra trackpad, så att man inte får hjärnblödning av att försöka flytta (eller låta bli att flytta!) muspekaren, och en batterilivslängd som trots den låga vikten är klassledande bland annat för att man customtillverkar batterierna för att passa den specifika datormodellen. Kan det vara värt några kronor kanske?
Människor som tycker det är varken lurade eller dumma. Tvärtom kan det vara så att de är mycket klara över vad de betalar för och tycker det är bra att sådana produkter överhuvudtaget går att köpa.

Permalänk
Avstängd

Dom kan göra 3D, miljoner megapixlar med 100k upplösning, surround sound och holodeck, jag bryr mig inte.
Kommer ändå inte kolla på TV då det inte finns något vettigt att kolla på.

Gaffel i ögat hellre än att kolla på TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Dom kan göra 3D, miljoner megapixlar med 100k upplösning, surround sound och holodeck, jag bryr mig inte.
Kommer ändå inte kolla på TV då det inte finns något vettigt att kolla på.

Gaffel i ögat hellre än att kolla på TV.

Ta en titt på "Vem vet mest?". tror det går på tvåan kl 19 på vardagar. Det är ganska bra, man lär sig en hel del.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ayne:

Ta en titt på "Vem vet mest?". tror det går på tvåan kl 19 på vardagar. Det är ganska bra, man lär sig en hel del.

Senast jag såg något vettigt på TV var när det gick ett program om Higgs bosonen på Discovery Channel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EntropyQ3:

?
Jag betalar för design varje gång jag köper kläder, kökskniv, vattenkanna, bil...... Bra produktdesign kostar. Varför tror du att Applekunder inte förstår vad de betalar för?
Alla eftersträvar inte högsta komponentspecs för minsta möjliga kostnad. Det är inget mysterium vad som blir lidande med den konsumentattityden.

Det är nog rätt få personer som köper efter design idag. Kläder kan jag förstå måste se snyggt ut, men vattenkanna, köksnkiv, bil är nog rätt få personer som bryr sig om designen så länge de ser hyffsade ut. Den stora massan går efter specsen och vad som är prisvärt att köpa, och dessa produkter förknippas inte med Apple om jag ska vara ärlig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EntropyQ3:

Enligt ditt resonemang borde de billigaste bilarna vara de mest sålda. Det är de inte, trots att de tveklöst levererar "mest bil för pengarna". Telefoner och datorer är ting man använder och hanterar dagligen, varför skall det vara så förbannat svårt att acceptera att människor vill ha prylar de tycker om att hantera, och att antalet processorkärnor per krona kommer väldigt långt ner på prioriteringslistan för de flesta.

Stationära datorer levererar betydligt bättre prestanda per krona än de portabla, och ändå har de en mycket mindre andel av privatkunderna - därför att portabilitet är mer värt än prestanda för majoriteten av konsumenterna, inte för att portabelköparna är lurade eller dumma.

Och om man nu köper en portabel kanske man vill ha en lätt dator, men ändå robust med unibody hölje i aluminium av hög kvalitet, bra tangentbord och riktigt bra trackpad, så att man inte får hjärnblödning av att försöka flytta (eller låta bli att flytta!) muspekaren, och en batterilivslängd som trots den låga vikten är klassledande bland annat för att man customtillverkar batterierna för att passa den specifika datormodellen. Kan det vara värt några kronor kanske?
Människor som tycker det är varken lurade eller dumma. Tvärtom kan det vara så att de är mycket klara över vad de betalar för och tycker det är bra att sådana produkter överhuvudtaget går att köpa.

Men det är ju de han skriver, han skriver att man köper de man behöver och inte mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ayne:

Ta en titt på "Vem vet mest?". tror det går på tvåan kl 19 på vardagar. Det är ganska bra, man lär sig en hel del.

Vill jag lära mig saker kan jag använda internet istället...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alibaba123:

Det är nog rätt få personer som köper efter design idag. Kläder kan jag förstå måste se snyggt ut, men vattenkanna, köksnkiv, bil är nog rätt få personer som bryr sig om designen så länge de ser hyffsade ut. Den stora massan går efter specsen och vad som är prisvärt att köpa, och dessa produkter förknippas inte med Apple om jag ska vara ärlig.

Detsamma gäller google ju, deras senaste telefon nexus 5 har ju inget speciellt. Ändå kostar den 4,5 tusen. Sen är det ju ett stort överpris här i Sverige, så de kan man ju diskutera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Den stora massan går efter specsen och vad som är prisvärt att köpa, och dessa produkter förknippas inte med Apple om jag ska vara ärlig.

Nä, lite synd faktiskt. Vi tekniker är ju inte lika lättlurade som den stora massan när det kommer till saker som fyra kärnor i mobiler (till exempel) och tror att det skulle vara bättre än två kärnor i dagens läge. Lika så att titta sig blind på hur mycket RAM-minne en mobil/surfplatta/dator har, och sen helt glömma bort den underliggande mjukvaran som körs på hårdvaran. Skrämmande egentligen hur okunnig den stora massan är.

Permalänk

Ett sånt där litet trådlöst tangentbord med liten touchpad hade spöat skiten ur armviftande vad det gäller allting de gjorde i den där filmen.

Förstår verkligen inte hur det där kan vara framtiden.

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem

Primesense reklamavdelning har då inte Apple någon nytta utav.... vilken dålig video

Permalänk
Medlem

Kass reklam men intressanta funktioner till viss del.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Vilket otroligt fult gränssnitt. Och varför ska man skriva in text, är det inte smidigare med nån voicesearch parallell?

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~