Nvidia ökar på krympande grafikkortsmarknad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

haha, trevligt med PR ifrån AMD som är bra gjort till skillnad ifrån deras videos.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Grafikkort kommer börja sälja som smör igen om tillverkarna boostar prestandan ordentligt mellan generationsskiftena.
Som det är nu känns det väldigt omotiverat att köpa nytt grafikkort mer än kanske var 4 år.

Lite samma problem som med Sandy Bridge som gav monstruös prestanda, men sedan dess har varken Ivy Bridge eller Haswell levererat så mycket mer i CPU prestanda.
Man kan förstå fullt ut att folk avaktar med både CPU och Grafik uppgraderingar i stationära.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tivk:

Är nog rädd för att det inte fungerar så på världsmarknaden. Kanske här hemma i kommunist Sverige men där är det nog andra bullar. Rätta mig om jag har fel.

Amerikanska konkurrenslagar är fan inte att leka med.. är om möjligt ännu jävligare än Svenska.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tivk:

Är nog rädd för att det inte fungerar så på världsmarknaden. Kanske här hemma i kommunist Sverige men där är det nog andra bullar. Rätta mig om jag har fel.

Nu är väl som jag förstår båda Amerikanska så att det skulle göras en bedömning av deras verksamhet i USA känns ganska troligt. Åtminstone om de har för avsikt att verka på denna marknad, finns vad jag vet den typen av konkurrensfrämjande lagstiftningar där. De har ingenting direkt med "kommunism" att göra heller direkt.

OK någon hade redan kommenterat detta

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tivk:

Det jag menade med min post var att det lär bli svårt för Nvidia att överleva om motståndarna erbjuder en APU som inkluderar grafik och CPU i samma paket med likvärdig prestanda som Nvidias separata grafikdel.

Då Nvidia inte har en CPU del i sitt program så måste dom sälja ut sig helt enkelt.

Vad får dig att tro att APUer kommer att kunna konkurrera ut separata grafikkretsar?

Skrivet av Tivk:

Jo men det är ju en klassiker här på Swec. Massa 15 åriga pappskallar som läst att 290X ska låta mycket och helt plötsligt så är den allmäna jargongen att kortet låter lika mycket som ett jetplan som står o varvar på en flygplats medans 780Ti i princip låter mindre än vad passiv kylning gör.

Samma gäller AMDs drivrutiner där folk har "Hört" att deras drivrutiner bara är skräp. Samma personer sitter och påstår att Nvidia är överlägset AMD i alla segment för att de har "hört" det.

Skrivet av fermia:

Finns massor av videos som bevisar det.Även en från sweclockers.

AMD kort låter mer men om dom låter för mycket är väl en smaksak

Visst låter korten en hel del men inte i närheten av dessa videos som länkas där folk har tagit till custom fläktkurva för att dra upp den i 100% och då låter även GTX Titan väldigt mycket. I absoluta load så ligger den normala fläktkurvan på max 55% vilket i sin tur låter en hel del men knappast i närheten av vad folk påstår.

Skrivet av Viochee:

Varför skulle amd köpa nvidia? Nvidia omsätter typ 3 gånger mer årligen

AMD FÅR inte ens köpa Nvidia pga. konkurrenslagar. I värsta fall måste AMD splittra sig i två företag för att upprätthålla konkurrensen. Monopol får man inte ha.

Skrivet av fermia:

Som jag skrev det är en smaksak.Men att dom låter mer är ingen skröna

Nej. Ingen skröna däremot överdriver folk som får det att låta som kortet skulle flytta huset.

Skrivet av Tivk:

Är nog rädd för att det inte fungerar så på världsmarknaden. Kanske här hemma i kommunist Sverige men där är det nog andra bullar. Rätta mig om jag har fel.

Och du har fel. Minns att Gigabyte tvingades bla. att dela på sig för att få vara kvar på marknaden. Monopol är inget som accepteras på världsmarknaden.

Skrivet av F@|)€r/\/:

Ganska självklart i.o.m AMD:s drivers som är under all kritik fortfarande...

Vad är då Nvidias drivrutiner som förstör äldre kort och dessutom har stabilitetsproblem i diverse spel enligt diverse forum? Något säger mig att du inte äger ens ett AMD kort.

Skrivet av Orici:

Intel?

Jag har inte sagt eller syftat på att jag vill att den enda märket skulle vara nVIDIA. Utan uttrycker bara att jag gillar när det går bra för nVIDIA.

Samtidigt som du ALDRIG dras ifrån att kritisera AMD eller deras teknik. Har du någonsin sagt något bra om AMD? Tror det finns få fanboys som är större än vad du är för Nvidia på dessa forum.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

AMD FÅR inte ens köpa Nvidia pga. konkurrenslagar. I värsta fall måste AMD splittra sig i två företag för att upprätthålla konkurrensen. Monopol får man inte ha.

Nu tror jag visserligen inte att någon sånhär affär blir av på 100 år men..

Det där stämmer verkligen inte. För det första är det inte olagligt att ha monopol i sig, utan det är att utnyttja situationen genom att misshandla konsumenter eller uppstickande konkurrenter som är olagligt.

Dessutom är det inte bara inom PC-marknaden man ska titta för konkurrens. PC-Marknaden är som helhet enormt pressad av mobila enheter där det t.ex. finns grafik från ARM och Qualcomm. Dessutom domineras marknaden faktiskt volymmässigt av megajätten Intel.. Så nja, så sura skulle nog inte amerikanska konkurrensverket vara.

Permalänk
Medlem

AMD Erfarenhet :
4870 Väldigt höga temps, Drivers funka ej nästan
7970 Kompis inköp, Höga temps, Drivers helt värdelösa

Nvidia erfarenhet :
250 Funkar än idag min polare fick det efter ha skräpat i källaren några år ( Detta kort var OCat väldigt högt å hade en temp på över 110 grader, funkade iaf. )
460 Funkar än idag, ligger å skräppar
560 TI 2x olika datum, båda funkar än i dag sålde 1 till polaren andra åkte i en annan dator som bara står som backup
580 Funkar hyffsat, Blir nån laggspike ibland på LoL ( polaren spillde oboy i datorn vart bluescreen direkt ) Datorn funkar än ( Intel, MSI, nvidia.
670 2x Funkar utan ett enda problem
770 Lite hög temp, Inga problem dock.

2 grafikort från amd som krånglar sen inköp?
7 Nvidia kort alla funkar utan driver problem, + stänger inte av sig pga av höga temps?

Dålig kylning på AMD korten? Nej
2 fläktar som blåste direkt på 4870
4 fläktar som blåste direkt på 7970
Bra kylning på Nvidia korten? Nej
Inga extra fläktar som blåste på någon av dem.

Antar att det är REN tur att jag fått fungerade nvidia kort hela tiden, å RÅKADE få 2 amd kort som knappt vill fungera.

Köper jag en produkt förväntar jag mig att det funkar!

Eller KÖPER DU en bil som det fattas kylare, å inga däck? för samma pris? knappast.

Haters keep hatin'

Permalänk
Inaktiv

Tråkigt, såklart.

Vet inte riktigt vad jag väntade mig, tycker ändå att fler och fler ser sig till separata grafikkort när de väljer att spela, men är väl i Sverige mer. Känns också som fler aktörer lagt sig in igen, vilket betyder att det trots allt finns intresse, exempelvis Netonnet.

Förhoppningsvis är det en tillfällig trend!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Har du ens ett AMD kort? eller trollar du bara?
Har ärligt talat aldrig haft problem med en drivare trots vad som skrivs, jag brukar oftast ge fan i betorna bara.... men det säger ju sig själv... det är en beta.

Betorna är ju ett måste så fort man vill lira något relativt nytt spel. I crossfire ännu mer. Brukar inte ha några problem oftast dock.

Permalänk

Det kommer nog alltid att vara separata kort som gäller för gamers men saken är den att integrerad grafik nu är så pass bra att de räcker för surfing och enklare spel och det är ju faktiskt den stora massan som använder datorn till det. Hardcore gamers som vill köra senaste spelet med max inställningar är i minoritet därav siffrorna.

Permalänk

Va!! Inbyggd grafik!? Va e det!? Vem!? Varför!?

Permalänk
Skrivet av Loyd:

AMD Erfarenhet :
4870 Väldigt höga temps, Drivers funka ej nästan
7970 Kompis inköp, Höga temps, Drivers helt värdelösa

Nvidia erfarenhet :
250 Funkar än idag min polare fick det efter ha skräpat i källaren några år ( Detta kort var OCat väldigt högt å hade en temp på över 110 grader, funkade iaf. )
460 Funkar än idag, ligger å skräppar
560 TI 2x olika datum, båda funkar än i dag sålde 1 till polaren andra åkte i en annan dator som bara står som backup
580 Funkar hyffsat, Blir nån laggspike ibland på LoL ( polaren spillde oboy i datorn vart bluescreen direkt ) Datorn funkar än ( Intel, MSI, nvidia.
670 2x Funkar utan ett enda problem
770 Lite hög temp, Inga problem dock.

2 grafikort från amd som krånglar sen inköp?
7 Nvidia kort alla funkar utan driver problem, + stänger inte av sig pga av höga temps?

Dålig kylning på AMD korten? Nej
2 fläktar som blåste direkt på 4870
4 fläktar som blåste direkt på 7970
Bra kylning på Nvidia korten? Nej
Inga extra fläktar som blåste på någon av dem.

Antar att det är REN tur att jag fått fungerade nvidia kort hela tiden, å RÅKADE få 2 amd kort som knappt vill fungera.

Köper jag en produkt förväntar jag mig att det funkar!

Eller KÖPER DU en bil som det fattas kylare, å inga däck? för samma pris? knappast.

Haters keep hatin'

Måste nog hålla med dig i det här fallet och faktiskt säga att även jag har gått samma bana som du. Dessa tre kort har jag hittills haft AMD's 4870 och 6870 sen Nvidias 770. Jag måste vara ärlig och säga att jag haft problem med samtliga grafikkort, det har resulterat i BSOD:s bland annat men för AMD's del tillkommer det även artefakter.

4870 flöt på bra och var bland det bästa med/high-end-kortet på marknaden när jag köpte det, var mycket nöjd i början men sen i slutet så fick jag en del bluescreens och artefakter. Det var dock efter ca 2-3 år som problemet uppstod på riktigt och som jag knappt kunde spela ett spel utan bluescreens... Tror det rörde sig om någon drivrutin men kan även vart att kortet började bli "gammalt" fastän dom skall hålla i ca 10 år.

Med mitt 6870 hade jag också problem men fick dom nog redan efter första veckan som höll sig långvariga och inga drivrutiner som AMD släppt fungerade bra, möjligtvis deras Beta-version lindrade problemet lite men den sög ändå.

Nu har jag Nvidias 770 och det har fungerat perfekt hittills, jag fick några bluescreens p.g.a. en dålig drivrutin jag hade, så jag bytte tillbaks till en äldre och alla spel funkar återigen felfritt.

Tycker för övrigt att Nvidia har en mycket mer användarvänlig hemsida och program när det kommer till uppdateringar osv. Det är inte länge sedan bytet ägde rum, uppgraderade min dator i början av September innan dess hade jag min gamla problemdator innehållandes 6870...

Nu vill jag inte vara något "fanboy" och skrika att Nvidia är bäst m.m. jag är fortfarande öppen till att prova AMD's grafikkort men skulle nog göra ordentligt med research innan jag köper nån av deras produkter i framtiden iallafall. Sen anser jag det vara lite jobbigt att se på all research m.m. eftersom man lär känna sitt kort bäst när man faktiskt äger det och använder sig utav det.

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Loyd:

AMD Erfarenhet :
4870 Väldigt höga temps, Drivers funka ej nästan
7970 Kompis inköp, Höga temps, Drivers helt värdelösa

Nvidia erfarenhet :
250 Funkar än idag min polare fick det efter ha skräpat i källaren några år ( Detta kort var OCat väldigt högt å hade en temp på över 110 grader, funkade iaf. )
460 Funkar än idag, ligger å skräppar
560 TI 2x olika datum, båda funkar än i dag sålde 1 till polaren andra åkte i en annan dator som bara står som backup
580 Funkar hyffsat, Blir nån laggspike ibland på LoL ( polaren spillde oboy i datorn vart bluescreen direkt ) Datorn funkar än ( Intel, MSI, nvidia.
670 2x Funkar utan ett enda problem
770 Lite hög temp, Inga problem dock.

2 grafikort från amd som krånglar sen inköp?
7 Nvidia kort alla funkar utan driver problem, + stänger inte av sig pga av höga temps?

Dålig kylning på AMD korten? Nej
2 fläktar som blåste direkt på 4870
4 fläktar som blåste direkt på 7970
Bra kylning på Nvidia korten? Nej
Inga extra fläktar som blåste på någon av dem.

Antar att det är REN tur att jag fått fungerade nvidia kort hela tiden, å RÅKADE få 2 amd kort som knappt vill fungera.

Köper jag en produkt förväntar jag mig att det funkar!

Eller KÖPER DU en bil som det fattas kylare, å inga däck? för samma pris? knappast.

Haters keep hatin <-----

Så du jämför vissa drivrutinsstrul som kan bero på din dator mer än något annat med en bil som säljs utan däck och kylare? Det måste då vara den mest värdelösa jämförelse jag har läst. Dessutom så passar det lilla påståenden ganska bra på hela din kommentar.

Låt mig gissa.. HD7970 var av referensdesign? Provat att köpa en tredjepartskylare?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Loyd:

AMD Erfarenhet :
4870 Väldigt höga temps, Drivers funka ej nästan
7970 Kompis inköp, Höga temps, Drivers helt värdelösa

Nvidia erfarenhet :
250 Funkar än idag min polare fick det efter ha skräpat i källaren några år ( Detta kort var OCat väldigt högt å hade en temp på över 110 grader, funkade iaf. )
460 Funkar än idag, ligger å skräppar
560 TI 2x olika datum, båda funkar än i dag sålde 1 till polaren andra åkte i en annan dator som bara står som backup
580 Funkar hyffsat, Blir nån laggspike ibland på LoL ( polaren spillde oboy i datorn vart bluescreen direkt ) Datorn funkar än ( Intel, MSI, nvidia.
670 2x Funkar utan ett enda problem
770 Lite hög temp, Inga problem dock.

2 grafikort från amd som krånglar sen inköp?
7 Nvidia kort alla funkar utan driver problem, + stänger inte av sig pga av höga temps?

Dålig kylning på AMD korten? Nej
2 fläktar som blåste direkt på 4870
4 fläktar som blåste direkt på 7970
Bra kylning på Nvidia korten? Nej
Inga extra fläktar som blåste på någon av dem.

Antar att det är REN tur att jag fått fungerade nvidia kort hela tiden, å RÅKADE få 2 amd kort som knappt vill fungera.

Köper jag en produkt förväntar jag mig att det funkar!

Eller KÖPER DU en bil som det fattas kylare, å inga däck? för samma pris? knappast.

Dold text

Haters keep hatin'

Yes you keep hating.

Min erfarenhet.
1900GT fungerarde perfekt, skräpar i en hylla.
HD3870 fungerade perfekt, skräpar i en hylla.
HD4850 fungerar perfekt, snurrar i systersonens dator.
HD6950 fungerade perfekt skräpa i en hylla.
R9 290 fungerar perfekt.

Säger iofs lika lite som din gör, två användare är inget statistiskt urval att tala om.

Men det finns statistik och den säger att kvalitén är ungefär lika bra för NVidia och AMD.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Betorna är ju ett måste så fort man vill lira något relativt nytt spel. I crossfire ännu mer. Brukar inte ha några problem oftast dock.

Som jag skrev innan, jag brukar undvika betor. Funkar de så funkar de, funkar det inte så skulle jag inte sura för det då jag vet att det är en beta.

Jag menade inget negativt med det utan mest att man får acceptera för vad det är helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Jo okej, men vafan! hehe
Känns lite missvisande denna artikel, eller är det bara jag som tycker så?
Är en bit kvar innan dom hotar spelkorten och när dom väl närmare sig kommer 4k att förstöra för dom!
Räcker iof redan med 1440p!

Men jag förstår att det inte var den marknaden ni talar om.
Tycker detta är riktigt intressant!

Permalänk
Medlem

...

Skrivet av Ratatosk:

Yes you keep hating.

Min erfarenhet.
1900GT fungerarde perfekt, skräpar i en hylla.
HD3870 fungerade perfekt, skräpar i en hylla.
HD4850 fungerar perfekt, snurrar i systersonens dator.
HD6950 fungerade perfekt skräpa i en hylla.
R9 290 fungerar perfekt.

Säger iofs lika lite som din gör, två användare är inget statistiskt urval att tala om.

Men det finns statistik och den säger att kvalitén är ungefär lika bra för NVidia och AMD.

[Skillnad på invändig kyllning/utvändig kyllning på g.korten, chassin, fläkt setups, övrig kylning. Just saying, kan vara andra faktorer som spelar roll.]

Permalänk
Medlem

Jag vill att Nvidia kommer ut med 800-serien av sina kort, så jag kan uppdatera då

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Yes you keep hating.

Min erfarenhet.
1900GT fungerarde perfekt, skräpar i en hylla.
HD3870 fungerade perfekt, skräpar i en hylla.
HD4850 fungerar perfekt, snurrar i systersonens dator.
HD6950 fungerade perfekt skräpa i en hylla.
R9 290 fungerar perfekt.

Säger iofs lika lite som din gör, två användare är inget statistiskt urval att tala om.

Men det finns statistik och den säger att kvalitén är ungefär lika bra för NVidia och AMD.

Varför har din systerson ett 4850? LoL:ers keep LoL-ing...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Så du jämför vissa drivrutinsstrul som kan bero på din dator mer än något annat med en bil som säljs utan däck och kylare? Det måste då vara den mest värdelösa jämförelse jag har läst. Dessutom så passar det lilla påståenden ganska bra på hela din kommentar.

Låt mig gissa.. HD7970 var av referensdesign? Provat att köpa en tredjepartskylare?

1. Kortet Startar, men du kmr inte kunna använda det i full effekt pga av drivrutiner som krånglar. Testat köra en bil i 200km/h sen pang åker du ner på fälgarna på 0.1sec? inte jag iaf å vill helst inte testa heller för den delen.
2. Referens design eller ej ska inte den kunna kyla en produkt du köpt? Eller påstår du när du köper en ny bil för 400.000kr, är att det första du ska köpa en special tillverkad kylare till din bil? Knappast

Och vad ska vara fel i datorn?, kan tillägga att 4870 kortet + 560 ti kortet kördes på samma komponenter endast olika HDDs vid installation. ( Båda diskarna fungerar än i dag sitter i min dator för tillfället. (2x WD Black 500gb) 1 gpu Funkar felfritt, 1 gpu krånglar?

Jämnförelsen är det inget fel på, bara du som tänker som en 5 åring, Elr ska vi tar det lättare? om du köper en gaffel förväntar du dig att det ska fattas piggar på den med eller? " Man skulle ju bara kunnat beställa en plåtbit å fräsa fram en gaffel " Maskindrift,tid,material,ström,hyra en fräs,lackering. Säkert massor mer. Det lät ju mycket billigare.

Handlar inte om AMD vs Nvidia, handlar om kvalité, service, egenskaper. Läs in dig på en Kvalité kurs så du lär dig nåt vettigt i livet iaf. hade varit mörkrädd att vart din vän, men ack så lättlurad kund.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av orginallinus:

Varför har din systerson ett 4850? LoL:ers keep LoL-ing...

Varför inte?
Han har fått min gamla dator.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Loyd:

1. Kortet Startar, men du kmr inte kunna använda det i full effekt pga av drivrutiner som krånglar. Testat köra en bil i 200km/h sen pang åker du ner på fälgarna på 0.1sec? inte jag iaf å vill helst inte testa heller för den delen.
2. Referens design eller ej ska inte den kunna kyla en produkt du köpt? Eller påstår du när du köper en ny bil för 400.000kr, är att det första du ska köpa en special tillverkad kylare till din bil? Knappast

Och vad ska vara fel i datorn?, kan tillägga att 4870 kortet + 560 ti kortet kördes på samma komponenter endast olika HDDs vid installation. ( Båda diskarna fungerar än i dag sitter i min dator för tillfället. (2x WD Black 500gb) 1 gpu Funkar felfritt, 1 gpu krånglar?

Jämnförelsen är det inget fel på, bara du som tänker som en 5 åring, Elr ska vi tar det lättare? om du köper en gaffel förväntar du dig att det ska fattas piggar på den med eller? " Man skulle ju bara kunnat beställa en plåtbit å fräsa fram en gaffel " Maskindrift,tid,material,ström,hyra en fräs,lackering. Säkert massor mer. Det lät ju mycket billigare.

Handlar inte om AMD vs Nvidia, handlar om kvalité, service, egenskaper. Läs in dig på en Kvalité kurs så du lär dig nåt vettigt i livet iaf. hade varit mörkrädd att vart din vän, men ack så lättlurad kund.

Vaknat på fel sida?
AMD fungerar som sagt bra för de flesta av oss, om inte skulle de gå under pga, alla garantiärenden..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av WDac:

Hade glömt att man kunde köra configen 1x2D + 2xVoodooII

Vad jag menade med "CrossFire/SLI" var att man hade ett 2D och ett 3D kort (dubbla)

Vette fan vart mitt Voodoo och VoodooII kort ligger, någonstans i källaren hemma hos mina föräldrar. Skulle vilja rota fram men då åker man ju på att ta med sig hem å lagra i lägenheten istället

Spana in Tradera nån gång eller så. Jag såg två stycken Voodoo 2 kort för 2 år sedan då jag kollade efter ett gammalt Wii.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB