Kan inte öppna google.com i IE

Permalänk
Medlem

Kan inte öppna google.com i IE

Jag har ett problem med Explorer som jag inte kan lösa. Jag kan inte öppna google, eller någon google domän i Explorer, det fungerar fint i chrome eller i Fireforxmen i IE är det kört. Det som visas i webbläsaren är texten "sidan kan inte visas", där emot andra sidor går det att komma åt som vanligt. Jag har kontrollerat så att google inte ligger med i webbplatser som är spärrade under "ej betrodda webbplatser" och det gör den inte. Har kört diverse antivirusprogram för att kolla om jag kan ha fått något virus som hindrar mig från att besöka google-sajter, men utan resultat.

Någon som har en idé om hur jag ska gå till väga för att komma till rätta med problemet?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micker1:

Jag har ett problem med Explorer som jag inte kan lösa. Jag kan inte öppna google, eller någon google domän i Explorer, det fungerar fint i chrome eller i Fireforxmen i IE är det kört. Det som visas i webbläsaren är texten "sidan kan inte visas", där emot andra sidor går det att komma åt som vanligt. Jag har kontrollerat så att google inte ligger med i webbplatser som är spärrade under "ej betrodda webbplatser" och det gör den inte. Har kört diverse antivirusprogram för att kolla om jag kan ha fått något virus som hindrar mig från att besöka google-sajter, men utan resultat.
Någon som har en idé om hur jag ska gå till väga för att komma till rätta med problemet?

Tack på förhand!

Ok.... Tror bestämt att det är något tilläg du har som är något blockand eller virus aktigt ta bort alla tiläg på IE eller var det va och kolla om det funkar!

Permalänk
Medlem

På Avancerat-fliken i Internetalternativ finns en knapp för att återställa alla inställningar i IE. Pröva med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeciliaB:

På Avancerat-fliken i Internetalternativ finns en knapp för att återställa alla inställningar i IE. Pröva med den.

Har testat att återställa och även tittat på vilka tillägg som körs utan att hitta något konstigt. Någon som har fler förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micker1:

Har testat att återställa och även tittat på vilka tillägg som körs utan att hitta något konstigt. Någon som har fler förslag?

TIPS: Skit i IE och använd chrome ellet firefox
Själv recomenderar jag chrome

Permalänk

Jag håller med föregående, Varför vill du använda IE när det finns så mkt bättre alternativ. Vill du ha en snabb webläsare så använd Chrome, Är säkerhet viktigast så kör på Firefox

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emgh:

TIPS: Skit i IE och använd chrome ellet firefox
Själv recomenderar jag chrome

Anledningen till att jag vill ha igång IE är att jag just laddat ner google drive mjukvaran. För inloggningen så öppnar drive ett fönster där man ska fylla i sina uppgifter. Detta fönster öppnas i IE, trots att jag använder chrome som standardwebläsare, och eftersom jag inte kan öppna google-siter i IE så kan jag heller inte logga in på drive. Helt hopplöst. Givetvis kan jag använda web-tjänsten men jag vill använda installationen för pc.

Permalänk
Medlem

Mm

Skrivet av Emgh:

TIPS: Skit i IE och använd chrome ellet firefox
Själv recomenderar jag chrome

Jag kan inte göra annat än att hålla med

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emgh:

Jag kan inte göra annat än att hålla med

Skickades från m.sweclockers.com

Varför citerar du din egna "lösning" att sopa problemet under mattan?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Haha

Skrivet av LemonIllusion:

Varför citerar du din egna "lösning" att sopa problemet under mattan?

Varför ha provlem när man kan välja att inte ha!!!!!!

Skickades från m.sweclockers.com