In Win gör fullspäckat chassi för Intel NUC med integrerad Microsoft Kinect

Permalänk
Melding Plague

In Win gör fullspäckat chassi för Intel NUC med integrerad Microsoft Kinect

Efter kristalliknande lådor och härdat glas presenterar In Win en minsting för Intel NUC, där integrering av Microsoft Kinect är en av huvudingredienserna.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hade lätt kunnat missbedöma den för att vara en kinesisk kopia av en Xbox 360, så svårt ska det väl inte vara att framställa en egen design?

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Hade lätt kunnat missbedöma den för att vara en kinesisk kopia av en Xbox 360, så svårt ska det väl inte vara att framställa en egen design?

Inget illa menat men en kopia av xbox 360? Du bör nog gå till optikern snarast

Den påminner om Kinect dock, men är inte likt för fem öre.

Permalänk
Avstängd

USB 2.0?
April 2000 ringde, dom vill ha tillbaka sin teknik!

Bra att dom skeppar en ny enhet med 13 år gammal USB interface istället för det nyare USB 3.

Permalänk

Hmm, kan bli intressant för min flickvän som letar efter en liten smidig jobbdator

Permalänk
Medlem

Kul grej men de skulle gjort den till Gigabyte som ska släppa Kaveri variant av sin Brix

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Avstängd

Hade varit intressant om det hade var kinecten som är i nya xboxen. Men den är väl inte ens släppt till PC än? Någon som har koll var man kan köpa billiga windows kinectar btw?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Inget illa menat men en kopia av xbox 360? Du bör nog gå till optikern snarast

Den påminner om Kinect dock, men är inte likt för fem öre.

Jag må ha urusel syn, men jag står ändå fast vid att den påminner om en kinesisk kopia av en 360, den första varianten vill säga.

Att den skulle påminna om en Kinect kan jag förstå lika lite som du tycker att den påminner om en 360. Men vi kan väl hålla med om att vi tycker helt olika.

Permalänk
Snusfri

Trevligt med företag som vågar ta ut svängarna lite.
Ingen produkt för mig dock, men passar säkert någon.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Inget illa menat men en kopia av xbox 360? Du bör nog gå till optikern snarast

Den påminner om Kinect dock, men är inte likt för fem öre.

Skrivet av milo_:

Jag må ha urusel syn, men jag står ändå fast vid att den påminner om en kinesisk kopia av en 360, den första varianten vill säga.

Att den skulle påminna om en Kinect kan jag förstå lika lite som du tycker att den påminner om en 360. Men vi kan väl hålla med om att vi tycker helt olika.

Ni är ju båda totalt ögondöda (<- just made that word up, I'm awesome like that), det är ju helt klart en Western Digital -Book.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Avstängd

varför just nu? haswell är ute..

Permalänk
Medlem

Ser nästan lite ut som en WD produkt, en större Live TV alternativt en my book som redan nämnts..

Permalänk
Medlem

Den ser ut som en WD Mybook

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kan inte bry mig mindre vad den ser ut som, spelar roll.

Den är liten (väldigt liten) 35 x 190 x 140 mm så vill vill man inte se den, så göm den.

Det roliga är ju hela Kinect konceptet. Har man bara lite fantasi så kan man ju se vad det innebär

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

USB 2.0???

Fail!

Visa signatur

Förvirrad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

USB 2.0?
April 2000 ringde, dom vill ha tillbaka sin teknik!

Bra att dom skeppar en ny enhet med 13 år gammal USB interface istället för det nyare USB 3.

Skrivet av SS_Martha:

USB 2.0???

Fail!

Intel NUC har inte USB3 så varför skulle de då släppa ett chassi som inte går att använda till nåt annat med USB3?

Om ni ska klaga så är det på Intel...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av suhrim:

Intel NUC har inte USB3 så varför skulle de då släppa ett chassi som inte går att använda till nåt annat med USB3?

Om ni ska klaga så är det på Intel...

Va?
Har inte Intel NUC någon USB 3?

Om detta stämmer och inte Intel har någon USB 3 på sin NUC så suger NUC!
Hur fan kan Intel som var med och ta fram USB skeppa enheter med antika USB 2 från 15 år tillbaka, istället för att använda det nyare USB 3?
Helt tokigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Va?
Har inte Intel NUC någon USB 3?

Om detta stämmer och inte Intel har någon USB 3 på sin NUC så suger NUC!
Hur fan kan Intel som var med och ta fram USB skeppa enheter med antika USB 2 från 15 år tillbaka, istället för att använda det nyare USB 3?
Helt tokigt!

Av kostnadsskäl skulle jag tro... vad jag vet finns det ingen NUC med USB3.

http://www.intel.com/content/www/us/en/motherboards/desktop-m...
http://www.intel.com/content/www/us/en/motherboards/desktop-m...
http://www.intel.com/content/www/us/en/motherboards/desktop-m...

edit: Det finns visst NUC med USB3 nu, dock har inte nån av de modeller som är supportade av denna lådan USB3.

http://www.inet.se/produkt/1406914/intel-nuc-d54250wyk2-svart

Fel
Permalänk
Avstängd
Skrivet av suhrim:

Av kostnadsskäl skulle jag tro... vad jag vet finns det ingen NUC med USB3.

Kan inte tänk mig att det har något med kostnat att göra.
USB 3 kan ju omöjligt vara dyrare än USB 2.
Det måste väl kosta lika mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Kan inte tänk mig att det har något med kostnat att göra.
USB 3 kan ju omöjligt vara dyrare än USB 2.
Det måste väl kosta lika mycket.

Varför måste de kosta lika mycket menar du?

Kostnaden är den mest rimliga anledning jag kan komma på men jag kan ha missat nåt. Hade det kostat samma att sätta in USB3 så känns det väldigt märkligt att de inte gjort det också.

edit:

En intressant sak är att de 3 korten som det snackas om alla har Mobile Intel® QS77 Express Chipset som ska stödja USB3 vilket gör att det känns ännu mer märkligt att de skippat det...

http://www.intel.com/content/www/us/en/chipsets/performance-c...

Citat:

Integrated USB 3.0 support, provides greater enhancement in performance with a design data rate of up to 5 gigabits per second (Gb/s) with up to 4 USB 3.0 ports.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av suhrim:

Varför måste de kosta lika mycket menar du?

Det går ju lika mycket material åt att göra USB 2 som USB 3.
Båda är lika stora.
Det är like plast, metal och elektronik.

Det kan ju inte vara någon skillnad i tillverkningskostnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Det går ju lika mycket material åt att göra USB 2 som USB 3.
Båda är lika stora.
Det är like plast, metal och elektronik.

Det kan ju inte vara någon skillnad i tillverkningskostnad.

Det är nog mer än kontakterna som ska ändras på moderkortet eller hur menar du?

Permalänk
Medlem

Oj, snacka om nischprodukt!

Vad finns det för praktiskt användningsområde för den här? Kan man kontrollera något som gemene man kan tänka sig att köra på datorn med Kinect, typ XBMC eller någon annan mediaspelare, eller begränsar det sig till diverse nördprojekt, som inte så många andra än den som håller på med projektet är intresserade av? Mest bara undrar om det finns någon slags hopp för dem att lyckas prångla ut mer än några handfullar av det här chassit.

Cool grej annars. Tycker det är härligt när de vågar satsa på den här sortens ur ett marknadsmässigt perspektiv vansinniga prylar

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!