Rätt BIOS till gv-n670oc-2gd F10?

Permalänk
Medlem

Rätt BIOS till gv-n670oc-2gd F10?

Hej. Jag har ett Gigabyte gv-n670oc-2gd med F10-BIOS som jag vill uppdatera. Står på hemsidan att F10-BIOS kan uppdateras med F11-F19 BIOS och det senaste som finns i 1x-serien är F13. Laddar således ner det och provar men då säger programmet ifrån att det är fel hårvaru-ID. Man kan visserligen köra på ändå genom att skriva YES, men man vill ju inte ha sönder något i onödan.

Det finns ju andra filer att ladda ner, men det borde ju bli fel serie i så fall så jag är lite fundersam. Någon annan som råkat ut för detta och hur löste ni det i så fall?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Jag skulle nog dubbelkolla modellbeteckningen på grafikkortet. Modellbeteckningen borde stå tryckt alldeles ovanför pcie kontakterna.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk

Såg just att det även verkar finnas 2 olika typer av minneskretsar till det kortet, Hynix eller Samsung så du kan ju prova båda.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

Jag skulle nog dubbelkolla modellbeteckningen på grafikkortet. Modellbeteckningen borde stå tryckt alldeles ovanför pcie kontakterna.

Det kan kanske vara idé... Men enligt Gigabyte's @BIOS så stämmer det ju. Och det står "gv-n670oc-2gd.F10" i beteckningen, så det borde ju betyda att det är F10_BIOS på det.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det kan kanske vara idé... Men enligt Gigabyte's @BIOS så stämmer det ju. Och det står "gv-n670oc-2gd.F10" i beteckningen, så det borde ju betyda att det är F10_BIOS på det.

Slog mig bara, det står inte Hynix alt. Samsung på minneskretsarna? Om du testar läsa in f21 i programmet, ropar den då också fel serie?

Satsar på att det är f13 hur som helst!

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton_Cimex:

Slog mig bara, det står inte Hynix alt. Samsung på minneskretsarna? Om du testar läsa in f21 i programmet, ropar den då också fel serie?

Satsar på att det är f13 hur som helst!

Det är när jag provar med F13 som den gnäller. Men jag får väl kolla exakt device ID när jag kommer hem.

Det kanske ställer till det att Gigabyte använder samma PCB som till 680 för det här kortet? Men man tycker ju att de borde tagit höjd för det i sin egen programvara,

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Såhär ser det ut:

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.