Mionix släpper gamingmusen Avior 7000 med sensorn Avago ADNS-3310

Permalänk
Melding Plague

Mionix släpper gamingmusen Avior 7000 med sensorn Avago ADNS-3310

Gamingexperterna från Växjö introducerar en ny mus i serien Avior, denna gång med den påkostade optiska sensorn Avago ADNS-3310 för upp till 7 000 dpi.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt! Är dock nöjd med min Naos 5200 men annars skulle det vara intressant!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk

Hur sköna är dessa?
Har hört att de ska vara liknande intellimouse explorer 3.0?
I så fall har de en köpare!

Annars sitter jag och funderar på att köpa 3st 3.0 innan de helt tar slut.

Permalänk
Medlem

Ser ju helt ok ut, dock är mitt förtroende för Mionix mjukvara inte den bästa. Min Naos 3200 kraschar fortfarande om man försöker ändra en inställning med den medföljande programvaran. Samma fel som på Windows 7, 8 och 8.1

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Nu är det där ju inga fotografier, men renderingarna framställer den som plastig.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Kör med en Mionix Saiph 3200 och den är helt underbar, kört med den i 1,5 år nu och kan inte vara mer nöjd... detta såg riktigt bra ut!

kanske blir en sån som nästa mus!

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k @ 4.2 GHz MB: ASRock Fatal1ty
GPU: Radeon HD 7970 PSU: XFX PRO 750W
RAM: Corsair Vengeance 2x4GB

Permalänk
Medlem

Är det någon som ens använder sig av så hög DPI? 800-2000 DPI kör jag med, beroende på vilket program som används.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

avior äger!!!

Permalänk
Medlem

detta kommer garanterat bli min nästa mus! älskar hur den är utformad och är väldigt lik deathaddern i design som jag har idag bara att den verkar vara lite lägre och det är just höjden på deathaddern som gör att den inte är helt perfekt i handen

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

7000 DPI är endast för PR, jag lovar.

800 duger lagom men ser inte fint ut på pappret ^^

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av Zero Cool:

Är det någon som ens använder sig av så hög DPI? 800-2000 DPI kör jag med, beroende på vilket program som används.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kör med 6400.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Kan vara intressant att kolla på.
Knappar på båda sidorna är något jag saknar på min razer imperator

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

ofta moinix är från växjö? då måste man ju köpa en av deras möss för att stötta det lokala företaget

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

DPI är ren marknadsföring. Musen ser intressant och mjukvaran skiter jag i eftersom jag alltid kör nativ mus inställningar, vill inte ha någon interpolated. Sitter med en kinzu just nu, sjukt mycket acceleration..

Permalänk
Medlem

För dom mer tekniskt intresserade så finns det en tråd på OC om musen där det pratas lite mer ingående om sensor,mcu etc.

http://www.overclock.net/t/1446232/mionix-avior-7000-new-ambi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

För dom mer tekniskt intresserade så finns det en tråd på OC om musen där det pratas lite mer ingående om sensor,mcu etc.

http://www.overclock.net/t/1446232/mionix-avior-7000-new-ambi...

Tänkte just fråga om någon visste något om sensorn.
Verkar inte vara så många som har någon bestämd uppfattning på oveclock ännu, men det verkar ju försiktigt positivt i kommentarerna, tycker jag.

Att ha inställningsbar lift-off distance ska Mionix ha cred för tycker jag. Alltför få möss har denna i mitt tycke väldigt viktiga funktion, även om fler verkar få upp ögonen för dete så smått.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Tänkte just fråga om någon visste något om sensorn.
Verkar inte vara så många som har någon bestämd uppfattning på oveclock ännu, men det verkar ju försiktigt positivt i kommentarerna, tycker jag.

Skylit vet mer än någon annan om sensorer
Han har bra koll, han har skrivit där också, sista posten mer utförligt svar på mionix post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

För dom mer tekniskt intresserade så finns det en tråd på OC om musen där det pratas lite mer ingående om sensor,mcu etc.

http://www.overclock.net/t/1446232/mionix-avior-7000-new-ambi...

Skrivet av JesperT:

Tänkte just fråga om någon visste något om sensorn.
Verkar inte vara så många som har någon bestämd uppfattning på oveclock ännu, men det verkar ju försiktigt positivt i kommentarerna, tycker jag.

Mjo första man gjorde var att söka på sensorn och det verkar bra

Kanske det äntligen börjar släppas någon mus man kan köpa, blev ju grundlurad med den jag har nu

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Mionix gör bästa mössen neligt mig.

Min NAOS 8200 är den bästa jag haft.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Sjuka överpriser det är på möss nuförtiden, kostar säkert inte mer än 100 kr att tillverka om ens det

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Skrivet av Sebastian R:

Mionix gör bästa mössen neligt mig.

Min NAOS 8200 är den bästa jag haft.

Är glad att din mus funkar för dig

Men aldrig mer mionix.. 4 möss har dött, tjutit i scrollen osv

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk

Jag undrar mest när min Naos 5000 från Mionix ska börja fungera ordentligt. Kommer nog aldrig någonsin bli något mer från Mionix för min del.

Permalänk
Medlem

bara jag som tycker den ser ut som http://www.razerzone.com/gaming-mice/razer-taipan?

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Alltså lurar de verkligen folk med DPI snacket..? DPI är väl endast en inställning som gör att ju högre DPI desto längre sträcka flyttar muspekaren sig?

Själv kör jag med 400 DPI. På 2000 DPI (5 gånger mer!) så skulle det fan inte gå o spela ju!

Jag skulle vilja se mer viktig info om möss. Vad ska man kolla efter? År 2007 eller 2008 när jag kollade efter möss så läste jag på om tekniken i mössen men insåg efter nån dag att ergonomin var A och O och måste gå före allt annat. Valen krympte nåt otroligt då.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Ser ju helt ok ut, dock är mitt förtroende för Mionix mjukvara inte den bästa. Min Naos 3200 kraschar fortfarande om man försöker ändra en inställning med den medföljande programvaran. Samma fel som på Windows 7, 8 och 8.1

Har du testat ladda ned beta-mjukvaran från deras hemsida?
Den löste det problemet för mig.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Min mionixmus (en naos 5000) får min dator att blåskärma. Vet inte varför, har haft det problemet sedan jag använde den första gången för 2 månader sedan. Förmodligen är det mjukvaran, men den blåskärmar trots att jag avinstallerat mjukvaran. Deras mjukvara har förövrigt stora kompabilitetsproblem och krashar ofta. Kommer aldrig mer köpa något från Mionix och rekommenderar INGEN att köpa något från dem.

Permalänk
Medlem

Den första musen jag hade från dem fick jag förövrigt skicka tillbaka på grund utav att den inte gick rakt.. Alltså om jag drog musen längs en linjal så gick inte pekaren i en rak linje.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Har du testat ladda ned beta-mjukvaran från deras hemsida?
Den löste det problemet för mig.

Jupp, vette tusan vad det är som spökar.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Jupp, vette tusan vad det är som spökar.

Även uppdateringen på firmwaren som är med där?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."