Rösta om Årets datorbutik 2013!

Permalänk
Medlem

Inet utan att tveka. Alltid informativa, snabba leveranser och bästa servicen. Kungligt bemötande även när det "av lagen" inte krävs av dom.

Årets uppstickare för mig är NetOnNet, spelar stor roll att dom har butik i närheten dock.

Årets besvikelse är överlägset CDON. Dålig lager koll, varpå jag ville ta bort beställningen. Vilket iofs gick bra men dom drog pengar ändå, vilket ju fick rättas till och sen dök produkterna upp ändå 2 månader efter beställningen var lagd. Otrevlig i det närmaste stöddig support. Såg nu att om man blev någon form av premium kund så kunde man få komma före i supportkön. Det är väl det som krävs, att man betalar i förskott för att få vettig service.

Permalänk
Medlem

Inet är bäst.
Dustin är bra med stort utbud.
Alina är årets nykomling för min del.
CDON vad gör ni?????? Bra priser emellanåt dock.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Skrivet av Recall:

Inet är bäst.
Dustin är bra med stort utbud.
Alina är årets nykomling för min del.
CDON vad gör ni?????? Bra priser emellanåt dock.

för mig blir det cdon. Brukar dock bara köpa när det är massa rea på sidor och då brukar cdon ha fina rabatter.

Visa signatur

Den som talar väl kan ljuga väl.

Permalänk

Go webhallen!

Visa signatur

<Intel i7-14700K> <MSI MPG Z790 Edge Ti MAX WiFi7 PCIe5> <Nvidia GTX1080Ti>
<2x16
GB Dominator Titanium CL30@6000MHz> <MSI MAG A850GL>
<
Samsung M.2 990 Pro 1TB> <Samsung 850 Pro 512GB>   
<
Phanteks NV7 White> <Logitech Z906 5.1>
<Windows 11 Pro>

Permalänk
Medlem

OCUK! - Overclockers!

Visa signatur

Foto: Canon 1Dmk4, 5Dmk2, Canon 24-70 2.8L, TS-E 24mm 3.5L II, TS-E 45 2.8, 300mm 2.8L IS, 85mm 1.2L II, Sigma 105mm 2.8 Macro, Samyang 14mm 2.8 | Leica M8 + Voigtlander 35mm 1.2 ASPH II, 12mm 5.6 ASPH II

Permalänk
Medlem

Inet , The best the geek can get

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Både inet och webhallen tycker jag är otroligt bra butiker. Inet hat snäppet bättre hemsida men webhallen har bättre utbud. Tycker verkligen att webhallen ska få årets pris. Känns som att inte delvis vinner lite på "jamen jag har alltid handlat på inet" och sen inte prövat nåt annat :/ Men inet har även riktigt jäkla bra support! Har dock aldrig varit tvungen att erfara webhallens support men trevlig personal har dom!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Valet står mellan Inet och Webhallen.
Inet skötte min reklamation på ett 7970 exemplariskt, 10/10 poäng (fick välja ett nytt, vilket jag ville för cirka 3500kr)

Webhallen behandlar sina kunder som deras egna barn, vilket man kan se här på forumet..

Sätter min krona på Webhallens säte, bra jobbat!

Permalänk
Hjälpsam

Svårt val, tycker att det finns många bra, Komplett, Inet, NetOnNet, Dustinhome med flera, min röst föll till sist på Komplett med Netonnet som en stark utmanare.
Absolut billigaste är inte avgörande för mig, bra service är viktigare.
Jag tycker att Inet är bra, men är överskattade, sä jäkla viktigt är det inte med en pingvinstång.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Svårt val, tycker att det finns många bra, Komplett, Inet, NetOnNet, Dustinhome med flera, min röst föll till sist på Komplett med Netonnet som en stark utmanare.
Absolut billigaste är inte avgörande för mig, bra service är viktigare.
Jag tycker att Inet är bra, men är överskattade, sä jäkla viktigt är det inte med en pingvinstång.

Jag röstade på Inet trots att jag inte gillar pingvinstänger

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem

Irriterad på den påtvingade frågan nummer 7

Skrivet av Nyhet:

Det är dags för SweClockers medlemmar att utse den återförsäljare som lyckats bäst under året. Var med och rösta fram Årets datorbutik 2013!

Läs artikeln

Rösta återigen på er tävling, men den sista frågan ... Det borde funnits ett alternativ som ex. ;
Vet ej
Ingen åsikt

Eller liknande. Nu tvingades jag ta någon som jag antingen inte är nöjd med eller någon som jag inte vet någonting om överhuvudtaget för att mina övriga röster skulle gå igenom.
Inte end of the world, men ändå lätt irriterande då just det resultatet kan bli väldigt missvisande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Årets uppstickare netONnet helt klart...

Årets butik CDON för min del. Tycker deras priser vid erbjudanden är bäst samt snabb leverans. Dock lämnar deras hemska hemsida väldigt mycket övrigt att önska. Men priset vinner och då blir det CDON som vinner för mig.

Tycker det är tragiskt att Inet vinner hela tiden(fanboys), dock verkar det som om deras dominans minskat lite bland Sweclockers. Hoppas det blir en mer jämn fajt.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Får bli Inet, skötte min reklamation av minnen utan massa tjaffs.

Permalänk

Av denna tråden att döma verkar det ju änna inte vara bara inet som får röster iallafall.
Ska bli roligt att se resultaten, även om jag tror att inet kommer vinna i vanlig anda.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Lätt webhallen

Permalänk
Medlem

Sista dagen där man kan rösta idag.

Blev faktiskt en röst på Webhallen i år, även om jag föredrar Inet, då jag inte tycker det är bra att samma företag vinner år ut och år in - då blir man lite bekväm och lat, och jag tycker att det märks på Inet, som inte har blivit så mycket bättre på sistone utan de ligger på ungefär samma (bra) nivå hela tiden.
Effektivt, men lite tråkigt.

Webhallen däremot har förbättrat sig väldigt mycket i mina ögon, och om de vinner så kanske Inet "skärper till sig" nästa år och börjar komma med lite roliga erbjudanden eller liknande. Deras "fri-frakt för sweclockers" är inget unikt längre, då det finns andra aktörer som också erbjuder fri frakt (komplett).

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Inet´s segrar består inte enbart av fanboys som folk verkar tro. Dom ligger långt före många av sina konkurrenter på framför allt kundservice. Låga priser, dvs. 1337, Crazy WeekZ, Superhelg etc. är inte allt här i världen. Inet vinner på helheten. Tills dess att deras konkurrenter förstår det så kommer dom att vara nr 1, både på swec, prisjakt, pricerunner etc.

Folk glömmer bort helheten hela tiden och distraheras av låga priser jämt och ständigt, en själv också ibland (även om 90% av inköpen sker hos Inet), det är helhetsbilden av ett företag som är det viktiga.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Inet´s segrar består inte enbart av fanboys som folk verkar tro. Dom ligger långt före många av sina konkurrenter på framför allt kundservice. Låga priser, dvs. 1337, Crazy WeekZ, Superhelg etc. är inte allt här i världen. Inet vinner på helheten. Tills dess att deras konkurrenter förstår det så kommer dom att vara nr 1, både på swec, prisjakt, pricerunner etc.

Folk glömmer bort helheten hela tiden och distraheras av låga priser jämt och ständigt, en själv också ibland (även om 90% av inköpen sker hos Inet), det är helhetsbilden av ett företag som är det viktiga.

Har du själv erfarenheter av returärenden hos flera återförsäljare? Inet tog över en månad på sig att felsöka ett defekt modekort. Nu har jag inte råkat ut för samma hårdvarufel men vid returärenden hos t.ex. Webhallen, dustin eller komplett har jag haft ny vara samma vecka.

Inet har inte ens lyckats leverera en enda order dagen efter medan Dustin och Webhallen aldrig missylckats med detta. Jag har handlat på Webhallen sedan tidigt 2000-tal, förbokade spel kom i regel innan release-datum. Möjligheten att handla allt i samma butik är dessutom smidigt, inet har ju "bara" datorkomponenter.

Fanboys på internet har alltid varit det som gör att man vinner omröstningar. Jag vet inte hur många omröstningar man "riggat" med FB-folket genom åren men det är inte direkt svårt. Självklart kan Inet inte vara en dålig butik eftersom folk återvänder, men att hävda att inet skulle vara unika vad gäller service är bara löjligt.

Vad kan dustin göra bättre? 24h leverans, någon timme för mailsvar, returärenden tar 1-2 arbetsdagar + postgång. Lägre priser än inet också numera även när de inte kör "super mega ojojojoj 12h passa PÅÅÅÅ"-rea. Det är ju mest skräp som säljs av till några nämnvärda reapriser men jag har iaf sparat runt en tusenlapp i år på både dustin och komplett och då på saker jag ändå skulle köpa. Och då handlar jag inte särskilt mycket trots allt.

Inet kanske blivit bättre sedan jag övergav dem, droppen var ju när de inte accepterade att jag returnerade mitt köp trots att tiden inte gått ut, orkade inte tjafsa utan konstaterade bara att de förlorat en kund. Hade de gått med på det hade jag köpt samma komponenter någon annanstans billigare, inte för att inet var dyra på den tiden utan för att komponenterna hade SJUNKIT i värde med över 2k sedan jag genomförde min beställning, och jag hade inte ens fått alla delarna än...

Jag har handlat på postorder sedan jag lärde mig läsa, på internet sedan min familj skaffade sitt första 56k och nu måånga år senare går jag knappt in i vanliga butiker. Inet är fortfarande en av de sämsta butiker jag handlat på under alla dessa år, jag har råkat ut för konstiga förseningar innan också men alltid blivit trevligt bemött och kompenserad.

Jag blir lite fundersam, jag förstår att mina erfarenheter inte tillhör normen, jag hade nog otur eller nått. MEN faktum kvarstår att jag är jävligt intresserad över vilken kundservice de kan erbjuda som är bättre än andra företags. För jag kan t.ex. inte komma på något som ens går att förbättra kring de inköpen jag gjort hos dustin förutom gratis frakt på mindre ordrar men det är ju inte en servicefråga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rexic:

Har du själv erfarenheter av returärenden hos flera återförsäljare? Inet tog över en månad på sig att felsöka ett defekt modekort. Nu har jag inte råkat ut för samma hårdvarufel men vid returärenden hos t.ex. Webhallen, dustin eller komplett har jag haft ny vara samma vecka.

Inet har inte ens lyckats leverera en enda order dagen efter medan Dustin och Webhallen aldrig missylckats med detta. Jag har handlat på Webhallen sedan tidigt 2000-tal, förbokade spel kom i regel innan release-datum. Möjligheten att handla allt i samma butik är dessutom smidigt, inet har ju "bara" datorkomponenter.

Fanboys på internet har alltid varit det som gör att man vinner omröstningar. Jag vet inte hur många omröstningar man "riggat" med FB-folket genom åren men det är inte direkt svårt. Självklart kan Inet inte vara en dålig butik eftersom folk återvänder, men att hävda att inet skulle vara unika vad gäller service är bara löjligt.

Vad kan dustin göra bättre? 24h leverans, någon timme för mailsvar, returärenden tar 1-2 arbetsdagar + postgång. Lägre priser än inet också numera även när de inte kör "super mega ojojojoj 12h passa PÅÅÅÅ"-rea. Det är ju mest skräp som säljs av till några nämnvärda reapriser men jag har iaf sparat runt en tusenlapp i år på både dustin och komplett och då på saker jag ändå skulle köpa. Och då handlar jag inte särskilt mycket trots allt.

Inet kanske blivit bättre sedan jag övergav dem, droppen var ju när de inte accepterade att jag returnerade mitt köp trots att tiden inte gått ut, orkade inte tjafsa utan konstaterade bara att de förlorat en kund. Hade de gått med på det hade jag köpt samma komponenter någon annanstans billigare, inte för att inet var dyra på den tiden utan för att komponenterna hade SJUNKIT i värde med över 2k sedan jag genomförde min beställning, och jag hade inte ens fått alla delarna än...

Jag har handlat på postorder sedan jag lärde mig läsa, på internet sedan min familj skaffade sitt första 56k och nu måånga år senare går jag knappt in i vanliga butiker. Inet är fortfarande en av de sämsta butiker jag handlat på under alla dessa år, jag har råkat ut för konstiga förseningar innan också men alltid blivit trevligt bemött och kompenserad.

Jag blir lite fundersam, jag förstår att mina erfarenheter inte tillhör normen, jag hade nog otur eller nått. MEN faktum kvarstår att jag är jävligt intresserad över vilken kundservice de kan erbjuda som är bättre än andra företags. För jag kan t.ex. inte komma på något som ens går att förbättra kring de inköpen jag gjort hos dustin förutom gratis frakt på mindre ordrar men det är ju inte en servicefråga...

Hej! Ser nu så här i efterhand att jag kunde formulerat mig lite bättre i mitt förra inlägg. Tror jag drog alla över en kam vilket så klart inte var meningen, utan det var helt och hållet mina ord och åsikter, inte andras.

Det har jag faktiskt. Har erfarenheter av Komplett, Webbhallen och CDON, och föga förvånande var det den sistnämnda som skötte det hela sämst.
Tror inte ens vi behöver gå in på ur pass lång tid det tog att ens få nåt svar från kundtjänsten hos cdon, autogenererade svar var det som kom i mailen när man väl fick nån respons. När man väl kom i kontakt med en människa istället för dator trodde dom så klart inte på det man sa och man fick till svars att man var en lögnare...i stort sett.

Komplett var jag tvungen att returnera en skärm till får ett antal år sen pga. döda pixlar. Först var det ett himla tjaffsande om vilken sorts pixelgaranti jag hade rätt till, trots att jag hade tillverkarens garanti att gå på, dvs. att 1 visst antal pixlar behöver vara döda för att godkänna en rma etc. När Komplett väl godkände mitt ärende trodde jag per automatik att dom tänkt skicka ut en returfrakt-sedel till mig, något som förövrigt ingått i nästan alla andra ordrar jag lagt från andra återförsäljare. Men nej då...
Den biten var jag tvungen att fixa själv, självklart skulle ju inte skärmen tillbaka till adressaten varan skickats ifrån, utan till nåt servicecenter. Informationen ang. adressen osv. stod inte angivet nånstans på sidan, utan fick återigen kontakta kundtjänst för att få svar, tog ytterligare ett dygn.
Plus att jag själv skulle få stå för hela kalaset, till slut sket jag i Kompletts ruttna kundpolicy, utan vände mig till tillverkaren.

Webhallen Avbokade av nån anledning en av mina varor som inte fanns i lager då det enligt dom skulle ta upp till en månad innan dom skulle få hem produkten, något jag var medveten om när jag beställde. Dock fanns inte varan någon annanstans. Fick inget mail eller bekräftelse förräns 3 arbetsdagar efter att dom avbeställt min vara, och sade istället att den hade plockats bort ur sortimentet.
Jaha, tillbaka på ruta ett liksom

Inet däremot har skött båda mina 2 serviceärenden hos dom genom åren galant. Det första var ett strulande grafikkort (Sparkle GTX 470) vars fläkt hade pajat, kortet skickades in måndag morgon och mitt nya kort kunde jag hämta ut på onsdag samma vecka.
Det andra ärendet var då mitt nätaggregat på min förra dator visade sig vara defekt och dessutom led av coil-whine, jag valde då att skicka in hela datorn pga. jag inte orkade montera bort nätdelen vid tillfället. Av nån anledning så hade Inet glömt att skicka med en returfraktsedel, så jag fick stå för kostnaden själv när jag skickade in datorn. Jag kompenserades dock genom att få hela summan (ca. 180) tillbaka och ytterligare 25% rabatt på den nätdel jag skulle välja istället för den ursprungliga, detta oavsett vad den nya nätdelen skulle kosta.

3 arbtesdagar är fan mäkta imponerande i mina ögon, tar f*n längre tid att få en vara levererad. Det visade sig dessutom att dom hade skickat ut det grafikkortet jag hade valt ut som ersättningskort då 470:et hade utgått hade dom skickat iväg innan dom ens fått i mitt defekta kort. Detta så jag inte skulle behöva vara utan dator alltför länge, detta var heller ingenting jag bad om, utan dom litade helt enkelt på att jag skickade in mitt kort, vilket jag ju lika väl hade kunnat struntat i?

Det är vad jag kallar god kundservice. Så i alla fall för mig ligger dom långt långt före dom andra. Sen har ju så klart alla rätt till sin åsikt, men jag finner det så oerhört irriterande att varje gång man läser en tråd där olika återförsäljare diskuteras (oavsett om det är en nyhetsartikel, forumtråd etc.) att varenda gång Inet nämns så är det alltid nån eller några totalt opålästa typer som vräker ur sig "Ja det är ju klart att man mutar man sina kunder med pingvinstånger så ;), Inet's framgångar ligger i fanboysen här på swec och i godiset!"
Bara att kolla på den här tråden, finns redan ett antal inlägg som förklarar bättre vad jag syftar på: inlägg #8, #15, #115, #117, #167 är några exempel, lite kul att det är ett sånt stort hat mot en butik här inne, men men.

Som sagt, alla har rätt till sin åsikt och jag säger inte jag har rätt eller att du har fel. Vi har helt enkelt bara olika erfarenheter.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Blev Inet för min del igen men har börjat handla lite mer på olika ställen p.g.a. att jag har inte sett några riktigt bra kampanjer eller så är det bara jag som inte kollar så noga. Jag handlar mest från Inet p.g.a att jag har förtroende i dem och så länge jag blir bemött bra så kommer jag att fortsätta handla där även om det är några kronor dyrare (kanske inte lika ofta dock). Har börjat handla från CDON detta året och förra året p.g.a de bättre priserna.

Inet:
+ Bra Service
+ Bra Leveranstid
+ Bra Hemsida (Enkel och inte för mycket lull lull)
+ Fraktfritt
+ Godis

- Små och få kampanjer
- Priset är inte lika bra som förut

Cdon:
+ Bra priser
+ Bra leveranstid
+ Hyffsade kampanjer

- Dålig hemsida (För mycket lull lull och inte så simpel)

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Inaktiv

så, när kan vi se resultat? det skulle publiceras "kort efter" omröstningen av slutat...........

Permalänk
Medlem

Jävligt trist att så många röstar CDON med enda motivering att de är billigast. Man kan rösta att de har lägst priser om man vill. Men när det är best butik overall så tycker jag att man ska väga in helheten. Har man ingen helhetserfarenhet av en butik ska man utelämna den ur sitt val. Har man helhetserfarenheter så är det nära på brott mot naturlagarna att lyckas klicka i CDON som bästa butik.

Permalänk
Medlem

borde inte vinnaren komma upp snart?

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Jävligt trist att så många röstar CDON med enda motivering att de är billigast. Man kan rösta att de har lägst priser om man vill. Men när det är best butik overall så tycker jag att man ska väga in helheten. Har man ingen helhetserfarenhet av en butik ska man utelämna den ur sitt val. Har man helhetserfarenheter så är det nära på brott mot naturlagarna att lyckas klicka i CDON som bästa butik.

Grundar du det påståendet på egna erfarenheter? Jag har flera goda "helhetserfarenheter" av CDON. Jag har både utnyttjat ångerrätten och fått en defekt minnesticka utbytt och upplevt snabb bekymmerslös hantering båda gångerna.
Att de ofta är billigast gjorde att jag började handla där, att det fungerade bra innebar att jag fortsatte handla där och att dessutom kundsupporten har fungerat utmärkt gör att de får min röst. Om det bryter mot naturlagarna så får någon gärna ge mig ett nobelpris eller något.

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swekat:

Grundar du det påståendet på egna erfarenheter? Jag har flera goda "helhetserfarenheter" av CDON. Jag har både utnyttjat ångerrätten och fått en defekt minnesticka utbytt och upplevt snabb bekymmerslös hantering båda gångerna.
Att de ofta är billigast gjorde att jag började handla där, att det fungerade bra innebar att jag fortsatte handla där och att dessutom kundsupporten har fungerat utmärkt gör att de får min röst. Om det bryter mot naturlagarna så får någon gärna ge mig ett nobelpris eller något.

Ja de håller sig inom lagarna allt som oftast och uppfyller sådana åtaganden. Men det är inte riktigt det som krävs för att man ska nå hela vägen till bästa butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Ja de håller sig inom lagarna allt som oftast och uppfyller sådana åtaganden. Men det är inte riktigt det som krävs för att man ska nå hela vägen till bästa butik.

Jag har även fått skicka tillbaka en produkt fraktfritt med anledning att det var en födelsedagspresent som inte passade. Får jag rösta då?

Som du uttrycker dig verkar det som att en vanlig Svensson som bara beställer ett par gånger per år inte får rösta i omröstningen? (Vilket, för övrigt, motsäger hela syftet med just denna omröstning.)

CDON har för mig vid flertal tillfällen uppfyllt:
*Med stor marginal billigast artikel
*Pack och bokning samma dag (2h marginal vid ett tillfälle)
*Snabb och problemfri kundsupport, även vid ångerrätt
*Mycket bra erbjudanden året runt (speciellt för studenter)

Även webhallen och inet har gett mig mycket av detta (om jag får lita på andras recensioner), men till ett lite större pris. Vilka regler har du tolkat in i denna tävling, som inte tillåter enskilda utlåtanden som motsäger din egen erfarenhet?

Sluta lalla och ta omröstningen för vad den är.

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Batman:

Inet däremot har skött båda mina 2 serviceärenden hos dom genom åren galant. Det första var ett strulande grafikkort (Sparkle GTX 470) vars fläkt hade pajat, kortet skickades in måndag morgon och mitt nya kort kunde jag hämta ut på onsdag samma vecka.
Det andra ärendet var då mitt nätaggregat på min förra dator visade sig vara defekt och dessutom led av coil-whine, jag valde då att skicka in hela datorn pga. jag inte orkade montera bort nätdelen vid tillfället. Av nån anledning så hade Inet glömt att skicka med en returfraktsedel, så jag fick stå för kostnaden själv när jag skickade in datorn. Jag kompenserades dock genom att få hela summan (ca. 180) tillbaka och ytterligare 25% rabatt på den nätdel jag skulle välja istället för den ursprungliga, detta oavsett vad den nya nätdelen skulle kosta.

3 arbtesdagar är fan mäkta imponerande i mina ögon, tar f*n längre tid att få en vara levererad. Det visade sig dessutom att dom hade skickat ut det grafikkortet jag hade valt ut som ersättningskort då 470:et hade utgått hade dom skickat iväg innan dom ens fått i mitt defekta kort. Detta så jag inte skulle behöva vara utan dator alltför länge, detta var heller ingenting jag bad om, utan dom litade helt enkelt på att jag skickade in mitt kort, vilket jag ju lika väl hade kunnat struntat i?

Det är vad jag kallar god kundservice. Så i alla fall för mig ligger dom långt långt före dom andra. Sen har ju så klart alla rätt till sin åsikt, men jag finner det så oerhört irriterande att varje gång man läser en tråd där olika återförsäljare diskuteras (oavsett om det är en nyhetsartikel, forumtråd etc.) att varenda gång Inet nämns så är det alltid nån eller några totalt opålästa typer som vräker ur sig "Ja det är ju klart att man mutar man sina kunder med pingvinstånger så ;), Inet's framgångar ligger i fanboysen här på swec och i godiset!"
Bara att kolla på den här tråden, finns redan ett antal inlägg som förklarar bättre vad jag syftar på: inlägg #8, #15, #115, #117, #167 är några exempel, lite kul att det är ett sånt stort hat mot en butik här inne, men men.

Som sagt, alla har rätt till sin åsikt och jag säger inte jag har rätt eller att du har fel. Vi har helt enkelt bara olika erfarenheter.

Skrivet av Aleshi:

Jävligt trist att så många röstar CDON med enda motivering att de är billigast. Man kan rösta att de har lägst priser om man vill. Men när det är best butik overall så tycker jag att man ska väga in helheten. Har man ingen helhetserfarenhet av en butik ska man utelämna den ur sitt val. Har man helhetserfarenheter så är det nära på brott mot naturlagarna att lyckas klicka i CDON som bästa butik.

Skulle ni köpa billigaste försäkringen till bilen och bli sura om nu inte får lika bra bemötande som ett lite mer premierat bolag med vettiga kontakttider?
Lite så ser jag på Cdon-Inet.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

En och en halv vecka sedan omröstningen stängdes, är det inte dags att ni redovisar resultatet snart?

Kan det vara så att Inet faktiskt inte vann för femtioelfte gången i rad, och därmed dröjer resultatet?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

En intressant grej. Köpte både från komplett och Alina i Fredags eftermiddag. Paketet från Alina hade jag på måndagen vid lunch. Paketet från komplett har inte kommit ännu nu 6 dagar senare. Båda hade allt i lager. Lite skillnad på hanteringstider.