Riktigt dålig grafik med ett ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC

Permalänk

Riktigt dålig grafik med ett ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC

Tja Sweclockare!

Nu är det så att jag köpte ett grafikkort för 3 månader sen. Flöt på, märkte ingen stor skillnad eftersom jag spelade league of legends för det mesta.

Och sen kom battlefield 4.. Tänkte , fan va gött! Kan jag köra allt på high/ultra.

Men det sket sig. Screen tearing, flickering, dålig fps, objekt som försvinner. Grafiken mellan low och ultra är nästintill ingen skillnad.

Har dom senaste Drivrutinerna till grafikkortet.

Vänder mig hit som i en sista lösning innan jag måste skicka tillbaka det och hoppas på att det är något enkelt(vilket det aldrig är).

ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC
AMD Phenom II X6 1090T Black Edition
MSI 990FXA-GD80, Socket-AM3+
2st Corsair XMS3 DHX DDR3 1333MHz 4GB

Hittar inte vad mitt nätagg är för märke. Vet att det var något billigt skit på 700 W från alinasystem.

Ber om ursäkt för dålig meningsuppbyggnad och dyl.

Permalänk
Medlem

Vad är din PSU? Tänk på att LoL knappt drar på GPU, men BF4 maxar ditt grafikkort för bästa prestanda.

Har du klockat det? Om du nu har gjort det, så kan det vara instabil klock då grafikkortet går på 70-100% usage i ultra på BF4.

Hur är dina temperaturer? Har du dåligt luftflöde i lådan?

Permalänk

Hur ser jag vad min PSU är?

Ska inte ha klockat det, använder bara msi afterburner för att se vad tempraturerna är.

Sidan av lådan är borttagen så luftflödet är det inga probs med. Använde lufttryck på burk för 1 månad sen med.

Mina tempraturer är det inget fel på vad jag hört från andra .

Cpu:n ligger på 40 - 45 grader när jag spelar och grafikkortet 70 max

Permalänk
Medlem

Hur ser GPU användningen ut när du spelar BF4? Detta kan du se i t.ex. Afterburner. Annars misstänker jag att din processor kan flaska ett 770 en del i BF4 multiplayer.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Det står när jag spelar ett singleplayer mission. 70 %. Ska prova ett multiplayer game nu och se.

Permalänk

Tror som fantomsmurfen, att din CPU flaskar GPU rätt mycket. För andra har BF4 krävt en del av processorn, skulle tro att det inte är ditt grafikkort.

Permalänk
Medlem

Detta förklarar dock inte problem med flickering och objekt som försvinner.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Kan även säga , som jag skulle sagt innan, att det är även dålig grafik i Rome 2 och Assassin Creed Black flag.

Okej men är verkligen min cpu så dålig att det flaskar sönder mina spel?

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=ZHl9EozvhTk Detta visar hur mitt flickering problem ser ut.

Permalänk
Medlem

Öppna din dator eller kika igenom eventuellt fönster för att se vad för PSU du har. (Den fyrkantiga lådan där alla sladdar kommer från).
För ett 770 bör du ha som absolut minst 500w med ett bra märke på din PSU. Och din processor är faktiskt rätt utdaterat, speciellt om den ska köras med ditt 770. Blir att skaffa ny processor får jag väl rekommendera, eller leva i lagg eftersom du byggt ett hus som är för stort för din trädgård. (det var en gämförelse)

Permalänk
Medlem

har en kompis som kör med samma cpu som dej och ett gtx 770 å han har typ 50-80 i fps på low. körde skälv för på en amd fx 8320 och ett gtx 770 och hade då max 90 fps på medium så tror det är din cpu som spökar för dig. screen flickering tror ja beror på dom nyaste drivrutinerna. har fått skälv flickering och tearing av dom nyaste nvidia så kör tillbax en och se om det gör någon skillnad

Visa signatur

4770k @ 4,5ghz, msi z87-gd65 gaming, msi gtx 770 twin frozr oc 4gb gaming x2, corsair vengance 1600mhz 16gb, samsung 840 120 gb, 1tb western digital, corsair 1050 hx,

Permalänk

Det står ingenting på nätagget. Så antar att det är fullständigt skit och att jag får skaffa mig ett bra helt enkelt.
Sen är frågan, eftersom jag inte är så datakunnig. Kan jag ha intel till mitt modekort eller måste jag skaffa det nytt med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrickBateman:

Det står ingenting på nätagget. Så antar att det är fullständigt skit och att jag får skaffa mig ett bra helt enkelt.
Sen är frågan, eftersom jag inte är så datakunnig. Kan jag ha intel till mitt modekort eller måste jag skaffa det nytt med?

Tyvärr så måste du skaffa nytt moderkort också, se till så att du köper samma sockel på moderkortet och cpun

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk

Shit just got expensive. Får väll tacka för hjälpen och att jag aldrig mer ska köpa något utan att rådfråga.:)