Permalänk
Medlem

H90, vilken fan header för pumpen?

Hej!

Undrar bara vilken header som man ska koppla pumpen till. Har en CPU_fan header samt ett par CHA_fan headers. Moderkortet är Maximus VI Impact.
Problemet är då att AI Suite 3 sitter och kontrollerar pumpens RPM. Man vill att pumpen ska köra på max hela tiden har jag för mig och sedan ska man justera fläktens hastighet för att hålla ljudnivåerna nere.

Har kopplat den till CHA_fan header då manualen bara så att man ska koppla in den i en av moderkortets fan headers.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Jag kör pumpen på min H70 i en vanlig fläktkontakt som jag har sagt åt att köra med 12V konstant. Sen kör jag fläktarna i CPU-fan kontakten

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xelithium:

Hej!

Undrar bara vilken header som man ska koppla pumpen till. Har en CPU_fan header samt ett par CHA_fan headers. Moderkortet är Maximus VI Impact.
Problemet är då att AI Suite 3 sitter och kontrollerar pumpens RPM. Man vill att pumpen ska köra på max hela tiden har jag för mig och sedan ska man justera fläktens hastighet för att hålla ljudnivåerna nere.

Har kopplat den till CHA_fan header då manualen bara så att man ska koppla in den i en av moderkortets fan headers.

Kan du inte stänga av övervakningen av CHA_fan? Annars kan du ju koppla direkt till molex.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...