Permalänk
Medlem

Ny dator

Nu när min gamla spel dator har segat ihop och går inte att starta. tänkte jag köpa nya delar. vad tycker ni om denna prestandan

Asus CROSSHAIR V FORMULA-Z 990FX
AMD FX-9370 8C 4,4Ghz AM3+
Noctua NH-D14
A-Data 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
500GB WD Green 5400rpm 64MB
Radeon HD 6950 2gb
nätaggrigat corsair 600wat
Corsair Carbide 330R

Permalänk
Medlem
Skrivet av robba92:

Nu när min gamla spel dator har segat ihop och går inte att starta. tänkte jag köpa nya delar. vad tycker ni om denna prestandan

Asus CROSSHAIR V FORMULA-Z 990FX
AMD FX-9370 8C 4,4Ghz AM3+
Noctua NH-D14
A-Data 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
500GB WD Green 5400rpm 64MB
Radeon HD 6950 2gb
nätaggrigat corsair 600wat
Corsair Carbide 330R

Är det en helt ny dator du ska köpa? Varifrån ska du köpa den? Vad för spel ska du spela?
6950 lanserades ju för ett bra tag sedan, finns väl nyare och bättre men beror helt på varifrån du tänkt få delarna. Begagnat?

Jag skulle rekommendera en Intel i5 över den AMD processorn. Främst för spel-prestandan samt energiförbrukningen (Som är väldigt mycket bättre).

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

500GB WD Green 5400rpm 64MB
Radeon HD 6950 2gb

Why? Finns bättre alternativ

Permalänk
Medlem

Datorn ska klara bf4 samt vill jag ha igång många tunga program samtidigt t.ex. visual studio (c#) jag vill allt ska flyta på.
anledningen till att jag inte har ssd är för jag har dålig erfarenhet utav det.
ang grafikkortet så fungerar det ännu bra, att köpa ett nytt har jag inte råd med just nu:) är i5an bättre än FX-9370?

Permalänk
Medlem

jag tänkte köpa från inet, glömde notera en viktig sak grafikkortet som står med i listan hade jag i min förra dator, dock tycker jag det är bra så tänkte spara pengarna och fortsätta använda det

Permalänk

5400rpm disk för OS?? Nej, skaffa dig nya ssd erfarenheter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskFisk:

5400rpm disk för OS?? Nej, skaffa dig nya ssd erfarenheter!

jasså? bör jag köra AHCI såfall? vilken ssd skulle du tipsa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av robba92:

jasså? bör jag köra AHCI såfall? vilken ssd skulle du tipsa?

Kan rekommendera Samsung Evo

Permalänk
Medlem

Med 8gb ram finns det inte på kartan att du skulle kunna köra "många tunga program och flyta på" samtidigt som du lirar bf4. Ingenting överhuvudtaget kommer flyta på med en 5400rpm disk. Att ladda en map i bf4 lär ta en kvart.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av robba92:

jasså? bör jag köra AHCI såfall? vilken ssd skulle du tipsa?

Ja

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Med 8gb ram finns det inte på kartan att du skulle kunna köra "många tunga program och flyta på" samtidigt som du lirar bf4. Ingenting överhuvudtaget kommer flyta på med en 5400rpm disk. Att ladda en map i bf4 lär ta en kvart.

okej, men jag har heller inte råd att kasta ut ytligare 2000 kr på en disk. dock har jag en ssd disk redan (krashar regelbundet) men om jag byter från IDE till AHCI skulle problemet eventuellt lösas då?