Vilket grafikkort är bäst?

Permalänk

Vilket grafikkort är bäst?

Tjenare folket. Jag har ett grafikkort hemma, men vet inte vilket som är bäst. Kanske någon här kan hjälpa mig? GT320 1GB DDR3 OR Geforce GT 240?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specsdist:

Tjenare folket. Jag har ett grafikkort hemma, men vet inte vilket som är bäst. Kanske någon här kan hjälpa mig? GT320 1GB DDR3 OR Geforce GT 240?

240, båda är skräp iofs

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Kan 2 skärmar få en att lagga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specsdist:

Kan 2 skärmar få en att lagga?

Med något av dom grafikkorten.. ja..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specsdist:

Kan 2 skärmar få en att lagga?

Oftast inte. Du får gärna utveckla dej lite mer.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Specsdist:

Kan 2 skärmar få en att lagga?

Ja. De kommer även att lagga med en skärm. Om du nu inte planerar att sitta i windows och spela minröj.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Nej spelar wow, men kan bara få cirka 30 fps på grafiken low.. Har aldrig varit så här innan..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Specsdist:

Nej spelar wow, men kan bara få cirka 30 fps på grafiken low.. Har aldrig varit så här innan..

Tyvärr är korten inte bättre än så. GT-Serien är budgetskräp speciellt de äldre korten.

Borttagen citering bortredigerad.
Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

240, båda är skräp iofs

Ändå är de bara 4 år gamla. Budgetklass förvisso. Kanske dröjer det inte länge innan vi får höra frågan "vilken av Gtx 780ti och Titan är bäst" med svaret "båda är skräp"

Visa signatur

There are 10 kinds of people in the world
Those who understand binary and those who don't

Permalänk

Du kan ha skräp o virus i datorn så att den laggar. Testa att installera om OS.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aecus:

Ändå är de bara 4 år gamla. Budgetklass förvisso. Kanske dröjer det inte länge innan vi får höra frågan "vilken av Gtx 780ti och Titan är bäst" med svaret "båda är skräp"

Nej. GT-serien var skräp redan när de släpptes. Om vi säger så här. GTX 650 var budget. GT 240 var det största skräp som Nvidia har släppt. Det är alltså tre nivåer under budgetkort.

GT 240 är dessutom en rebrand på gamla 8600-kretsar. Att ens Nvidia påstår att det är midgrange (eller påstod) är ju skandalöst.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specsdist:

Nej spelar wow, men kan bara få cirka 30 fps på grafiken low.. Har aldrig varit så här innan..

Anledningen är en åldrande dator i kombination med ett spel som förbättras grafikmässigt. Vill du köpa/bygga nytt finns vi Sweclockare här

Visa signatur

There are 10 kinds of people in the world
Those who understand binary and those who don't

Permalänk

Skulle någon kunna slänga ihop en fin inköpslista på bra dator delar, som även gör att jag kan streama på twitch bra. Budget:2500 Behöver allt förutom nätt agg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Nej. GT-serien var skräp redan när de släpptes. Om vi säger så här. GTX 650 var budget. GT 240 var det största skräp som Nvidia har släppt. Det är alltså tre nivåer under budgetkort.

GT 240 är dessutom en rebrand på gamla 8600-kretsar. Att ens Nvidia påstår att det är midgrange (eller påstod) är ju skandalöst.

http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-8800-gt

Nejdå, visst var de inte sin tids Titan. Min poäng är att allt åldras, inte minst grafikkort!

Visa signatur

There are 10 kinds of people in the world
Those who understand binary and those who don't

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Specsdist:

Skulle någon kunna slänga ihop en fin inköpslista på bra dator delar, som även gör att jag kan streama på twitch bra. Budget:2500 Behöver allt förutom nätt agg.

Vad har du i resten av datorn?

Skrivet av Aecus:

http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-8800-gt

Nejdå, visst var de inte sin tids Titan. Min poäng är att allt åldras, inte minst grafikkort!

Självfallet åldras allt. Däremot skräp blir bara värre skräp ju äldre det blir.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specsdist:

Skulle någon kunna slänga ihop en fin inköpslista på bra dator delar, som även gör att jag kan streama på twitch bra. Budget:2500 Behöver allt förutom nätt agg.

Det är en väldigt knaper budget, även för ett budgetbygge. Kolla i skänka en juldator-tråden
http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

Visa signatur

There are 10 kinds of people in the world
Those who understand binary and those who don't

Permalänk

Allt är en gammal hp dator, vet faktiskt inte specifikt vad för dator det är. Den är cirka 3-4 år gammal. Ända bytt är nättagg och grafikkort.

Hittade den ---> http://www.inet.se/produkt/1968853/hp-pavilion-p6340sc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specsdist:

Allt är en gammal hp dator, vet faktiskt inte specifikt vad för dator det är. Den är cirka 3-4 år gammal. Ända bytt är nättagg och grafikkort.

Hittade den ---> http://www.inet.se/produkt/1968853/hp-pavilion-p6340sc

leta begagnat i marknaden

http://www.sweclockers.com/annons/85428-dator-saljes <-- se upp för denna bara verkar vara en scammer..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specsdist:

Allt är en gammal hp dator, vet faktiskt inte specifikt vad för dator det är. Den är cirka 3-4 år gammal. Ända bytt är nättagg och grafikkort.

Hittade den ---> http://www.inet.se/produkt/1968853/hp-pavilion-p6340sc

Den är svåruppgraderad, inte lönt att punga ut pengar på liten prestandavinst. Spara till 4-5k/leta begagnat eller köp ett grafikkort typ gtx 660 så kan du klara dig ett tag

Visa signatur

There are 10 kinds of people in the world
Those who understand binary and those who don't

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

leta begagnat i marknaden

http://www.sweclockers.com/annons/85428-dator-saljes <-- se upp för denna bara verkar vara en scammer..

Det där är en prisvärd dator måste jag säga.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Det där är en prisvärd dator måste jag säga.

han verkar ha lurat någon som skrivit i kommentarer samt är priset hälften av vad liknande riggar brukar gå för så något är extremt lurigt men det är ju alltid värt ett försök om man bor i malmö att åka kolla på den

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

han verkar ha lurat någon som skrivit i kommentarer samt är priset hälften av vad liknande riggar brukar gå för så något är extremt lurigt men det är ju alltid värt ett försök om man bor i malmö att åka kolla på den

Självfallet ska man se datorn innan man köper den. Priset är nästan för bra för att vara sant.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg raderat*

Har man ingen bättre att skriva än en (dold) LMGTFY-länk så är det fritt att inte svara överhuvudtaget. De är inte speciellt konstruktiva och uppfattas ofta som provocerande (speciellt om man tar sig den extra tiden att göra det till en dold länk via länkförkortare).

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.