Förslag på ett grymt grafikkort + prisvärt, bra för livestreaming också?

Permalänk
Medlem

Förslag på ett grymt grafikkort + prisvärt, bra för livestreaming också?

Hej alla Sweclockers!

Jag har nu insett att mitt grafikkort är för ostabilt och behöver definitivt ett nytt grafikkort. vad jag fått höra så ska ett bra grafikkort ligga för 3k+ drygt. Jag har för tillfället ett "Gefore GT 630 4gb", grafikkortet är modifierat vilket gör det mer spelbart men tydligen inte tillräckligt för att kunna livestreama + spel på högsta grafik. jag har ingen specifik budget, så någon som har en rekommendation på ett grymt grafikkort som är bra för att livestreama och spela spel på högsta grafik? t.ex. (bf4, WoW, Crysis, Far Cry). Behöver också en ny processor, men är för tillfället inriktad specifikt mot grafikkort.

Peace!

Visa signatur

"Sleep is for people, without acces to the internet"

Permalänk
Medlem

Streaming sätter mest stress på din CPU. Om du har runt 3k att lägga ut skulle jag satsat på en 280X. Räcker och blir över vilket gör att du får pengar över om du samlar lite till så du kan köpa ett nytt MDK samt en ny CPU.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Streaming sätter mest stress på din CPU. Om du har runt 3k att lägga ut skulle jag satsat på en 280X. Räcker och blir över vilket gör att du får pengar över om du samlar lite till så du kan köpa ett nytt MDK samt en ny CPU.

Link på 280X?

Visa signatur

"Sleep is for people, without acces to the internet"

Permalänk

Köp beg 680 eller 770?

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedogustav:

Köp beg 680 eller 770?

Är dem bra?

Visa signatur

"Sleep is for people, without acces to the internet"

Permalänk
Medlem

Vad har du för cpu nu då? Om du hade tänkt att streama bf4 mm.. då som någon skrev ovanför så tar streaming något så otroligt mycket på cpun. Men annars så ett vettigt grafikkort.. _Jag_ anser att ett 760 fungerar för det mesta just nu, och de är relativt billiga.. du kan få ett för runt 2000:-

/ethnic

Visa signatur

Rig: Ryzen 7 5800X - Crucial Ballistix Black 3200 Mhz 32 GB - MSI RTX 4060 TI OC 8 GB - Fractal Design Define C
Laptop: Macbook Pro M1 Max - 32GB - 14"
Media/Server: Raspberry PI 4 - 2 GB - Plex Media Server - KODI - PiHole - qBittorrent - HomeAssistant
Media/Server: NUC - i7-7567U - 32GB - Plex Media Server - Uptime Kuma - mineCraft - qBittorrent - 10 TB Storage
NAS: Zyxel 325v2 - 5 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ethnic:

Vad har du för cpu nu då? Om du hade tänkt att streama bf4 mm.. då som någon skrev ovanför så tar streaming något så otroligt mycket på cpun. Men annars så ett vettigt grafikkort.. _Jag_ anser att ett 760 fungerar för det mesta just nu, och de är relativt billiga.. du kan få ett för runt 2000:-

/ethnic

Mm fått höra det från ett antal kompisar att streaming tar på cpun. Men jag vart rekommenderad till dessa 2 grafikkort av en datorkunnig. Det är tydligen väldigt prisvärda och grymma - XFX Radeon HD 7870 2GB GDDR5 / Gainward GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDA.

Visa signatur

"Sleep is for people, without acces to the internet"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZzorraN:

Mm fått höra det från ett antal kompisar att streaming tar på cpun. Men jag vart rekommenderad till dessa 2 grafikkort av en datorkunnig. Det är tydligen väldigt prisvärda och grymma - XFX Radeon HD 7870 2GB GDDR5 / Gainward GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDA.

Jag personligen tycker att du ska ta ett 760 över ett 7870, mycket bättre prestanda!

/ethnic

Visa signatur

Rig: Ryzen 7 5800X - Crucial Ballistix Black 3200 Mhz 32 GB - MSI RTX 4060 TI OC 8 GB - Fractal Design Define C
Laptop: Macbook Pro M1 Max - 32GB - 14"
Media/Server: Raspberry PI 4 - 2 GB - Plex Media Server - KODI - PiHole - qBittorrent - HomeAssistant
Media/Server: NUC - i7-7567U - 32GB - Plex Media Server - Uptime Kuma - mineCraft - qBittorrent - 10 TB Storage
NAS: Zyxel 325v2 - 5 TB

Permalänk
Medlem

Nvidia satsar ju på shadowplay (mjukvara) vilket ska kunna streama spel och spela in gameplay med minimal prestandaförlust. Det är också nåt att tänka på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZzorraN:

Mm fått höra det från ett antal kompisar att streaming tar på cpun. Men jag vart rekommenderad till dessa 2 grafikkort av en datorkunnig. Det är tydligen väldigt prisvärda och grymma - XFX Radeon HD 7870 2GB GDDR5 / Gainward GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDA.

Du kan köpa ett 760 för 2k eller ett 280X för 2.4k.
760 presterar ~20% sämre om man kollar på Sweclockers prestandaindex.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Jag hade lätt tagit ett R9 290 för 3,5k http://www.netonnet.se/Item/AddedToCart/194893

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2