GTX 770. Är det säkert att köpa från OC.nu?

Permalänk

GTX 770. Är det säkert att köpa från OC.nu?

Tjena! Jag hade tänkt att införskaffa mig ett nytt grafikkort nu till jul. Jag hade tänkt köpa MSI GTX 770 (4gb), och den enda sidan som har detta kortet på lager är oc.nu och jag har aldrig beställt någonting därifrån därför vill jag veta om det är en säker sida.

Tack!

Permalänk
Entusiast

De är nog helt okej, de har fått väldigt bra omdömen på Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=3458

Men frågan är nog varför du vill ha ett GTX 770 med 4GB minne då kortet ändå inte kan utnyttja det effektivt på grund av för låg minnesbuss.
2GB räcker gott och väl för 1080p och kortets råkraft säger stopp före minnet i framtiden ändå.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Insanemaggot:

Tjena! Jag hade tänkt att införskaffa mig ett nytt grafikkort nu till jul. Jag hade tänkt köpa MSI GTX 770 (4gb), och den enda sidan som har detta kortet på lager är oc.nu och jag har aldrig beställt någonting därifrån därför vill jag veta om det är en säker sida.

Tack!

OC.nu är en riktigt bra butik, den är ju här uppe i norrland (luleå)!

Jag själv har handlat flertals gånger på deras butik och nätbutik, och inga problem alls.

De har riktigt bra service också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

De är nog helt okej, de har fått väldigt bra omdömen på Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=3458

Men frågan är nog varför du vill ha ett GTX 770 med 4GB minne då kortet ändå inte kan utnyttja det effektivt på grund av för låg minnesbuss.
2GB räcker gott och väl för 1080p och kortets råkraft säger stopp före minnet i framtiden ändå.

Den kan inte använda hela 4GB, men den kan använda mer än 2GB. För BF4 som kräver ca 2GB i high/ultra så är det mycket säkrare att ha (vet ej hur mycket som kan användas exakt) att ha 2,4GB än 2GB, för då stryps det inte där. Även om alla 4GB inte kan användas.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sisyfos:

De är nog helt okej, de har fått väldigt bra omdömen på Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=3458

Men frågan är nog varför du vill ha ett GTX 770 med 4GB minne då kortet ändå inte kan utnyttja det effektivt på grund av för låg minnesbuss.
2GB räcker gott och väl för 1080p och kortets råkraft säger stopp före minnet i framtiden ändå.

Men sen när man kör sli så har man helt plötsligt ett kort som klarar 2,4 gb vram istället för 2gb

Permalänk
Medlem

Handlat flergånger därifrån både i butik och fått levererat hem så det är en säker butik kan jag intyga

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | i5-4690k @ 4.4 | Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 16GB | Asus Z97-e | MSI GTX 1070

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Wrathborn771:

Den kan inte använda hela 4GB, men den kan använda mer än 2GB. För BF4 som kräver ca 2GB i high/ultra så är det mycket säkrare att ha (vet ej hur mycket som kan användas exakt) att ha 2,4GB än 2GB, för då stryps det inte där. Även om alla 4GB inte kan användas.

Meh, GTX 770 fungerar perfekt i Ultra i BF4. Det är ju helt klart inte minnet som stoppar den.

Grafikkort med minne som räcker och blir över tenderar att använda lite extra fastän det inte riktigt behövs.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Entusiast
Skrivet av oouhdawg:

Men sen när man kör sli så har man helt plötsligt ett kort som klarar 2,4 gb vram istället för 2gb

Praise the lord…

Bättre att köpa 2st 2GB-kort, spara 500kr+ för varje och köra på tills man byter till GTX 8xx/9xx med 4GB+ och om minnet tar slut så drar man ner någon minneskrävande grafikinställning - Problem solved.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈