Längtar tills detta kommer till Sverige [Amazon Prime Air — produktleveranser via obemannade luftfarkoster — mod]

Permalänk
Medlem

Längtar tills detta kommer till Sverige [Amazon Prime Air — produktleveranser via obemannade luftfarkoster — mod]

http://www.youtube.com/watch?v=98BIu9dpwHU
Frågan är hur många år det tar innan det blir av va tror ni?

Om man tänker efter kommer alltid idioter eller p12 villa göra nåt jävligt med roboten men detta kan ju fixas med ett straff som ingen vill ha. Om man förstör den eller skadar den får man betala en extrem summa pengar säger vi

Tydligare rubrik. Se §3.1 i reglerna.
Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Its happening!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Publicity stunt. Det kan ju inte flyga runt drones med farliga rotorblad som kan träffa barn som spinger efter dom.

Permalänk
Avstängd

beror ju på hur högt dom flyger. jag skulle snarare oroa mig för folk som tycker det är roligt att skjuta ner dom.

Permalänk
Hedersmedlem

Gratis quadcopter. Det måste ju gå att få quaden att leverera alla de delar man behöver för att bygga om den, så att du kan behålla den utan att de kan ta över den och flyga hem den igen.

Vem ska betala om någon annan förstör den på vägen?

De snabbaste halvprofessionella drönarna verkar kunna komma upp i 80-100 km/h utan last, och med en räckvidd på ett par km. Man kommer inte långt från Amazons lager på den tiden.

Högst prestanda skulle jag förvänta mig från de kameradrönare som vissa TV-stationer börjat sätta in. Hur långt och hur snabbt kan de flyga? Någon som vet?

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."