Mediaspelaren Winamp läggs ned efter 15 år

Permalänk
Inaktiv

Måste ni verkligen ha musikspelaren synlig hela tiden?

Nu kör jag varken Winamp eller Foobar2000 utan MusicBee som körs i helskärm men i regel alltid nertabbad eller på någon sidoskärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Ah sedär, dock mycket overhead, baren där uppe och tjock ram över hela, det är inte samma sak, det är inte fullt minimalistiskt.

Där är vi olika, jag ogillar att små program ska ta upp hela jäkla skärmen, multitasking försvinner ju helt då hos en som person. Därför jag ratar Windows 8.x med deras fula metro.

Jag har iofs all info från winamp uppe på LCD skärmen också (Logitech G510), den är skön när man spelar eller sitter med något annat. Men den duger ju bara för att visa status på nuvarande låt och tid. Ska jag hitta en specifik låt t.ex. så är ju Winamp guld värd. Allting bara funkar, aldrig strulat för mig, gör det den ska och är ren design (utan "titelraden" högst upp och fula kanter).

Jag kommer helt klart sakna Winamp den dagen den slutar funka.

Man kan ta bort titelraden, ramen och exakt allt som tillhör Windows vanliga fönsterutseende. Exempel:

Dold text

Jag har två skärmar och ska utöka till en tredje, jag gillar att ha saker i fullskärm och har alltid gjort.
Och foobar är perfekt när man ska hitta något, det finns sökfunktioner, fönstret är stort i normalläge vilket gör det överskådligt att bläddra bland filer eller i sina spellistor, det finns album list...

Men självklart är smaken som baken. Som sagt, även jag tycker att det är synd att WinAMP avstannade och att projektet läggs ner.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Om man inte gillar Foobar - vilket ju lite stämmer att det är Linux varianten på musikspealare, dock så är det i dagsläget den spelare som ger dig absolut mest möjlighet till att nerda ner dig i detaljer och hur du vill att den skall se ut.

Jag kör i något slags helskärmsläge och jobbar i skärmar ovanför när det behövs, alt+tab eller taskbar för växling. Vill jag byta en låt har jag snabb kommandon på tangentbordet (Foobar tillåter dig även att skapa egna om ditt tangentbord inte har mediaknappar) och om jag vill kolla lite mer har jag ett plugin där jag kan styra spelaren från taskbaren. Använder det inte så ofta då ett par klick med antingen win+tab eller alt+tab så har jag hela härligheten framför mig.

Nåja, om man vill ha alternativ som har bra stöd (Winamp har om inte jag minns helt fel behov av ett separat FLAC plug in för att spela ((kanske onödigt?)) och för att konvertera till filer) och ser lite mer ut som en modern spelare kan jag varmt rekomendera Media Jukebox. Anses ha mycke bra ljud (instämmer) och denna gratis variant har lite reklam, men inget som stör med banners och sådant utan den har när man startar ett shopping läge lite snabbknappar till musiktjänster etc.

Den har fortfarande en hel del inställningar för finlir både i utseende och funktionalitet. Bra inställningar för att lägga upp bibliotek och hur du vill se din media. http://www.jriver.com/mj/

Bu behöver man ju som många nämnt inte sluta använda WinAmp bara för denna sakens skull, WinAmp är en trevlig spelare, bara inte min favorit längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Mjoe, visst finns det småskillnaden i tjockhet på ramar och annat, men kom igen, skillnaden är inte massiv. Du slösar nog dessutom fler pixlar än du tror på att köra Winamp längs med hela underkanten sådär... Kanske till och med fler pixlar än vad Foobar slösar på tex raden med playlistnamnet och de större play/pause/stop knapparna osv.

Dessutom verkar din lösning lite osmidig då den ökar risken att man trycker fel och kommer åt play/pause osv när man vill trycka på startmenyn eller ikoner i taskbaren kan jag tycka. (och tvärtom förstås) Smaken är som baken

Håller annars med dig i grundfrågan: varför ska en musikspelare ta upp hela skärmen???

Det är de små detaljerna som är de stora skillnaderna. Det har inte med antalet pixlar o göra, det har med hur smart integrerat de blir, den ligger i botten och tar i stort sett ingen plats. Dessutom har Winamp färdiga hotkeys, z,x,c,v,b för ordningen som syns i Winamp. b är byta låt t.ex. Annars använder jag mediaknapparna på tangentbordet.

har faktiskt aldrig tryckt fel på någon knapp, startmenyknappen är så pass stor, så jag vet inte hur man ska kunna missa den, men oftast används väl "Windows-tangenten" på skrivbordet när jag ska in där. Trycker på den samtidigt som jag drar musen dit för att utforska menyerna. Multitasking!

Skrivet av anon5930:

Måste ni verkligen ha musikspelaren synlig hela tiden?

Nu kör jag varken Winamp eller Foobar2000 utan MusicBee som körs i helskärm men i regel alltid nertabbad eller på någon sidoskärm.

Min ligger ju oftast bakom webbläsaren, har mediaknappar på tangentbordet för att byta låt etc. Men om jag har t.ex. skype framme så ser jag ju Winamp och min spellista, ibland ser man en låt i listan som är bra men som inte spelas just nu, enkelt och bara dubbelklicka på den låten då.

Skrivet av ZaInT:

Man kan ta bort titelraden, ramen och exakt allt som tillhör Windows vanliga fönsterutseende. Exempel:

Jag har två skärmar och ska utöka till en tredje, jag gillar att ha saker i fullskärm och har alltid gjort.
Och foobar är perfekt när man ska hitta något, det finns sökfunktioner, fönstret är stort i normalläge vilket gör det överskådligt att bläddra bland filer eller i sina spellistor, det finns album list...

Men självklart är smaken som baken. Som sagt, även jag tycker att det är synd att WinAMP avstannade och att projektet läggs ner.

Det där såg snyggt ut! Dock undrar jag hur mycket modifikation det behövs? Mitt skin är standard (Winamp Modern), behöver bara klicka på mittenknapen (minimera/maximera) knappen högst upp till höger på spelare så är den klar sådär, liten och smidig.

Kör själv med 3 skärmar, dock är det ju för att jag sitter med så många hemsidor och gillar att dela upp arbetet, eller ircar. Brukar även ha TV igång på en skärm.

Det enda jag kör i fullskärm är ju firefox och spel då såklart. Ogillar att allt ska vara fullskärm, så mycket yta som försvinner till ingen större nytta.

I Winamp trycker du på "j" (Jump to file), och en liten sökruta kommer fram, den söker on the fly du skriver och visar alternativ från din lista med vad som matchar din sträng. Supersmidigt och snabbt!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ZaInT:

Man kan ju göra ett mindre gränssnitt om man vill, det är halva poängen

Fast poängen är att man inte behöver pilla med Winamp, det blir helt ok från början. Jag testade Foobar ett tag men fick aldrig till det smidigt så gav tillslut upp och återvände till Winamp.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Fast poängen är att man inte behöver pilla med Winamp, det blir helt ok från början. Jag testade Foobar ett tag men fick aldrig till det smidigt så gav tillslut upp och återvände till Winamp.

Precis!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Fast poängen är att man inte behöver pilla med Winamp, det blir helt ok från början. Jag testade Foobar ett tag men fick aldrig till det smidigt så gav tillslut upp och återvände till Winamp.

Det är ingen som tvingar er att byta. Det är helt enkelt lite mer Linux över fb2k, som Foolwolf skrev. Det är MP3-spelaren som kan skräddarsys och konfigureras mest, på gott och ont.

Skrivet av Tozzi:

Det där såg snyggt ut! Dock undrar jag hur mycket modifikation det behövs? Mitt skin är standard (Winamp Modern), behöver bara klicka på mittenknapen (minimera/maximera) knappen högst upp till höger på spelare så är den klar sådär, liten och smidig.

Kör själv med 3 skärmar, dock är det ju för att jag sitter med så många hemsidor och gillar att dela upp arbetet, eller ircar. Brukar även ha TV igång på en skärm.

Det enda jag kör i fullskärm är ju firefox och spel då såklart. Ogillar att allt ska vara fullskärm, så mycket yta som försvinner till ingen större nytta.

I Winamp trycker du på "j" (Jump to file), och en liten sökruta kommer fram, den söker on the fly du skriver och visar alternativ från din lista med vad som matchar din sträng. Supersmidigt och snabbt!

Det krävs ett antal timmar om du vill göra det själv, men man kan använda färdiga konfigurationer om man vill det. I princip som skins.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Det är ingen som tvingar er att byta. Det är helt enkelt lite mer Linux över fb2k, som Foolwolf skrev. Det är MP3-spelaren som kan skräddarsys och konfigureras mest, på gott och ont.

Det krävs ett antal timmar om du vill göra det själv, men man kan använda färdiga konfigurationer om man vill det. I princip som skins.

Blö, orka sitta och pilla flera timmar för ett skal. 10 minuter på sin höjd hade varit gränsen.

Winamp är, och kommer troligen alltid vara den ända "lightweight" musikspelare som är riktig kraftfull, och har fullt med plugins för den som vill ändra om spelaren efter eget tycke, samt har gott och skins som är väldigt enkla att byta till, tar 2min och byta skins från att ladda ner och ha det körandes. Dessutom är det lätt att skriva egna plugins till programmet också. Inget lagg, full respons på allt, synd att sådana bra programs utveckling bara dör. <3

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Nåja, om man vill ha alternativ som har bra stöd (Winamp har om inte jag minns helt fel behov av ett separat FLAC plug in för att spela ((kanske onödigt?)) och för att konvertera till filer) och ser lite mer ut som en modern spelare kan jag varmt rekomendera Media Jukebox.

Bu behöver man ju som många nämnt inte sluta använda WinAmp bara för denna sakens skull, WinAmp är en trevlig spelare, bara inte min favorit längre.

Vad är problemet med att behöva ladda ner ett plugin som tar 1 sec o ladda ner (107KB) och någon sec o installera om man har någon ny Intel Core i serie eller nyare AMD processor?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Vad är problemet med att behöva ladda ner ett plugin som tar 1 sec o ladda ner (107KB) och någon sec o installera om man har någon ny Intel Core i serie eller nyare AMD processor?

Ser inte att jag säger att det är ett problem, bara att man behövde göra det när jag sist använde det. Men man kanske behäver något annat än en i7 för att inte läsa saker som kritik? (Djäklas lite bara)

Permalänk
Medlem

Jag använde den flitigt förr på dator. Jag som just börja använda den på Android. Shoutcast-funktionen funkar bättre än andra radioappar. Trist att de lägger ner...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Finkelzvin:

Ahh, foobar2k-användare. Musikspelarvärldens svar på linuxtalibaner, som inte för sitt liv kan förstå sig på folk som inte känner för att spendera stora delar av sin fritid på att konfigurera mjukvara.

Använder ingen musikspelare, kör bara Google Play Music atm, den ökade flexibiliteten kompenserar för den sämre ljudkvalitén.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fafne:

Har en Winamp Pro licens för PC som jag inte använder (just nu).
Winamp är plottrig och knepigt. Alla dessa små knappar som ska se ut och fungera son riktig/fysisk stereo, fast detta behöll dom genom alla dessa år.

Håller med. Har aldrig gillat designen på WinAmp. Lite töntigt med all ful skeumorfism och jobbigt användargrännsnitt pga sin plottrighet. Tycker att musikspelare inte skall synas när de inte används. Bättre att de ligger i bakgrunden när man jobbar/spelar, och sedan kan man styra med mediaknappar på tangentbord istället.

När man väl tar upp mediaspelaren så skall den vara lättjobbad och lätt att få en översikt över. Därav trenden att många med mig föredrar applikationer för media som utnyttar lite mer plats än äldre/förlegade appliaktioner som tex WinAmp. Måste man ha spelaren uppe så är det inte heller så stort problem då många ofta har flera skärmar nuförtiden (själv brukar jag ha minst tre stycken uppe för de flesta av mina stationära platser).

För de som vill ha en bra kompetent msukispelare (mycket mer än WinAmp) så kan jag varmt rekommendera MediaMonkey som jag själv har i "gold"-version. Bra stöd för tags och bättre stöd för högre ljudkvalitet än vad WinMap har (alla vanliga format för lossless finns som standard, direkt åtkomst och överföring av ljudström till ljudkort utan att blanda in och försämra med OS:ets mixer och försämrande signalbehandling).

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Håller med. Har aldrig gillat designen på WinAmp. Lite töntigt med all ful skeumorfism och jobbigt användargrännsnitt pga sin plottrighet. Tycker att musikspelare inte skall synas när de inte används. Bättre att de ligger i bakgrunden när man jobbar/spelar, och sedan kan man styra med mediaknappar på tangentbord istället.

När man väl tar upp mediaspelaren så skall den vara lättjobbad och lätt att få en översikt över. Därav trenden att många med mig föredrar applikationer för media som utnyttar lite mer plats än äldre/förlegade appliaktioner som tex WinAmp. Måste man ha spelaren uppe så är det inte heller så stort problem då många ofta har flera skärmar nuförtiden (själv brukar jag ha minst tre stycken uppe för de flesta av mina stationära platser).

För de som vill ha en bra kompetent msukispelare (mycket mer än WinAmp) så kan jag varmt rekommendera MediaMonkey som jag själv har i "gold"-version. Bra stöd för tags och bättre stöd för högre ljudkvalitet än vad WinMap har (alla vanliga format för lossless finns som standard, direkt åtkomst och överföring av ljudström till ljudkort utan att blanda in och försämra med OS:ets mixer och försämrande signalbehandling).

mvh,
martin

Titta på mitt inlägg från förra sidan med bilder från Winamp, det är original skinnet. Kan verkligen inte hålla med att det är plottrigt. Dessutom går det att integrera Winamp i aktivitetsfältet som man kan med Windows Media player. Mediaknappar på tangentbordet funkar utan att konfigurera något.

Snabblänk: #14136333

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Inaktiv

Vet inte om det nämnts (av mig eller nån annan) i tråden, men ett vettigt alternativ till winamp är Aimp: http://www.aimp.ru

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Använder ingen musikspelare, kör bara Google Play Music atm, den ökade flexibiliteten kompenserar för den sämre ljudkvalitén.

Sämre ljudkvalitet? Bara att ställa ljudkvalitet på hög i appen.
Om du inte laddat upp dåliga MP3or, då får du skylla dig själv.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Titta på mitt inlägg från förra sidan med bilder från Winamp, det är original skinnet. Kan verkligen inte hålla med att det är plottrigt.
Snabblänk: #14136333

Nu tänkte jag på den klassiska versionen av WinAmp. Måste erkänna att jag inte använt WinAmp sedan 90-talet, och visste faktiskt inte ens att den fanns kvar och utvecklades (trodde den var nerlagd och begraven för länge sedan).

Så här såg WinAmp ut på den tiden som jag använde den:

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Nu tänkte jag på den klassiska versionen av WinAmp. Måste erkänna att jag inte använt WinAmp sedan 90-talet, och visste faktiskt inte ens att den fanns kvar och utvecklades (trodde den var nerlagd och begraven för länge sedan).

Så här såg WinAmp ut på den tiden som jag använde den:

http://www.aes.org/aeshc/docs/recording.technology.history/im...

mvh,
martin

Yes, good old memories, den hängde kvar länge dedär skinnet. Men under tiden så kom även "Modern" fram och sen nu "Bentoo", så det finns 3 skin från standard. Man får välja vid installationen vilken man föredrar.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk

skräp-program utan motstycke.
tacka vettja gamla media player 6.0

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av darknessviking:

skräp-program utan motstycke.
tacka vettja gamla media player 6.0

Utveckla gärna varför istället för att ge något en känga utan anledning.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Skrivet av darknessviking:

skräp-program utan motstycke.
tacka vettja gamla media player 6.0

Den där kommentaren säger mer om dig än om Winamp. Jag gissar att du fortfarande gick i blöjor när winamp var det enda som gällde. Mediaplayer har aldrig varit ett alternativ vare sig för audio eller video för någon seriös användare..

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Vill man verkligen hålla kvar vid Winamps designidiom så kan man titta på Audacious. Numera är dess standardgränssnitt mer modernt och baserat på GTK (och i mina ögon väldigt lyckat, och det jag använder), men det stöder fortfarande "Winamp Classic skins" om man vill ha en närpå identisk Winampupplevelse på utsidan.

http://i.imgur.com/Fc1n9GS.png

Här med Audacious eget standard-skin i "Winamp Classic"-läge, men man skulle utan problem kunna ta Winamps eget skin och låtsas som att inget har hänt .

Lite sen kommentar, men bra att Linux får Winamp i sitt OS Snygg spelare var det i alla fall

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv

Vad händer? Går att ladda ner fortfarande...

EDIT: Såg precis detta: http://techcrunch.com/2014/01/01/aol-sells-winamp-and-shoutca...

Permalänk
Medlem

gillar att många kanaler från www.shoutcast.com går att köra från webben.

Visa signatur

Corsair 16GB, Z370-F Motherboard, i7 9700K, SSD 970 Evo, RTX 2070 Super.