Permalänk

Grafikkortet funkar inte

Hej! Har byggt en egen dator, allt funka förutom grafikkortet, testade även att sätta i mitt gamla som funka på förra datorn. Det fungerade inte heller :S. Så jag vet inte va ja ska göra, båda fläktarna snurrar på kortet!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vad är det för delar?

Permalänk
Medlem

moderkorts distanser sitter rätt och alla saker till frontpanelen med ?
antar att du satt skärmkabeln i grafikkortet också ? (tar lite basics som vissa missat heh.)

och pci e ström och all ström till moderkortet är inkopplat ?
annars kan du koppla bort en sak i taget och köra utan allt i frontpanelen (ta ur front usb och front audio.)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk

Moderkort: asrock z87 pro 3
Grafikkort nya: gtx 760 gamla: gtx 560
Cpu: intel i5 4670k

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tack för svar! Ja allt sitter som det ska :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcuswow:

Tack för svar! Ja allt sitter som det ska :/

Skickades från m.sweclockers.com

Eftersom båda GPU's du testat vägrar visa bild så sitter antagligen inte minnena i ordentligt, eller att någon av stickorna är fel. Du kan också testa att återställa c-mos enligt din moderkortsmanual.

Edit: Du kopplar väl skärmkabeln i gpu'n och inte i moderkortet om den möjligheten finns vill säga?

Permalänk

I system så står det att båda ram är i korrekt. Har satt en 8 pin och en 6 pin och dom går till nätagget! Får ingen bild när jag ansluter skärmen till gpu

Skickades från m.sweclockers.com