En av mina processorer fungerar inte? Hjälp!

Permalänk

En av mina processorer fungerar inte? Hjälp!

Ungefär 2 gånger i månaden fryser min bild på skärmen och några sekunder efter det får jag en bluescreen som säger: "Clock interrupt was not receieved on a secondary processor". Vad är det? Förstår inget! Needar hjälp på hur man löser det!

Tack,
samichebil

OBS! Då och då fryser skärmen men den unfreezar efter några sekunder, så står det att grafikkortet har återställts... kernel mode...? Förstår inget om det heller, skulle upskatta hjälp där också!

Permalänk
Medlem

Senaste drivrutiner mammabrändan,grafikkort?
gör du något speciellt när detta händer?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Din CPU har för låg spänning för sin klockfrekvens, (även om du bara kör i stock). Har du överklockat = Höj spänningen lite, Har du inte, byt ut processorn mot en ny likadan, det ska inte hända i stock.

Om ditt grafikkorts problem, Det brukar också bero på låg spänning / för höga klockfrekvenser i allmänhet på grafikkortet, Och det ska inte hända i stock. Men ibland så får man det på vissa fabriksöverklockade kort så samma gäller där, Har du överklockat, sänk klockan eller höj spänningen, Har du inte, byt kortet. Alternativt kan du pröva installera om nya drivrutiner för NVIDIA / AMD (vilket kort du nu har)

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Senaste drivrutiner mammabrändan,grafikkort?
gör du något speciellt när detta händer?

1. Jag har uppdaterat båda :/
2. Ja, det händer när jag spelar och är inne på google chrome :/

Permalänk
Skrivet av Pippihunter:

Din CPU har för låg spänning för sin klockfrekvens, (även om du bara kör i stock). Har du överklockat = Höj spänningen lite, Har du inte, byt ut processorn mot en ny likadan, det ska inte hända i stock.

Om ditt grafikkorts problem, Det brukar också bero på låg spänning / för höga klockfrekvenser i allmänhet på grafikkortet, Och det ska inte hända i stock. Men ibland så får man det på vissa fabriksöverklockade kort så samma gäller där, Har du överklockat, sänk klockan eller höj spänningen, Har du inte, byt kortet. Alternativt kan du pröva installera om nya drivrutiner för NVIDIA / AMD (vilket kort du nu har)

Tack så mycket!