Permalänk
Medlem

El till och från moderkort

Hej, När jag började bygga på min nya dator så fungerade allt finfint i den externa builden men när jag sedan gjorde min interna build så hände inget när jag satte på strömmen. En liten lampa lyser grönt på moderkortet men sen händer inget mer. någon som vet vad problemet är?
Tack på förhand

Permalänk

Har du glömt distanserna till moderkortet?

Permalänk
Medlem

Nej och det funkade inte när jag byggde ihop den utanför heller efter att den inte funkade inuti

Permalänk
Medlem

Testat att göra Clear CMOS på bioset ?

Och ha sladden utdragen när du gör det och låt datorn stå strömlös en stund efteråt också (ladda ur nätdel med powerknappen ett par gånger också först)

EDIT: om du slarvat eller gjort fel med distanserna så är det inte säkert moderkortet fungerar för att du tar ut det från lådan igen, det kan gå sönder helt om det kortsluts på baksidan

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

nej men jag lyckas inte ens få igång cpu fläkten när bara den är kopplad

Permalänk
Medlem

Fast den lär inte gå igång om inte moderkortet går igång.

Testa proceduren jag skrev först.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masken98:

Hej, När jag började bygga på min nya dator så fungerade allt finfint i den externa builden men när jag sedan gjorde min interna build så hände inget när jag satte på strömmen. En liten lampa lyser grönt på moderkortet men sen händer inget mer. någon som vet vad problemet är?
Tack på förhand

Har du samma 8-pins kontakt kopplad vid cpun som första gången? det är en till cpu som ska vara där men man kan trycka dit en pci-e strömkabel med och då funkar det inte.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masken98:

Nej och det funkade inte när jag byggde ihop den utanför heller efter att den inte funkade inuti

Förstår jag dig rätt nu, först monterade du ihop datorn utanför chassit och då fungerade den, därefter monterade du komponenterna i chassit och då fungerade det inte och sedan har du monterat ihop komponenterna utanför chassit igen och nu fungerar det inte där heller....

Stämmer detta?

Permalänk
Medlem

Låter som att du har lyckats kortsluta moderkortet.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)