EIZO 23" Foris FG2421-BK 240Hz, inställningar i CS GO

Permalänk
Medlem

EIZO 23" Foris FG2421-BK 240Hz, inställningar i CS GO

Hej! Jag äger en EIZO 23" Foris FG2421-BK 240Hz. Jag är lite fundersam över vad jag ska skriva i mina launchoptions i CS:GO. Det står ju 240 HZ, min första tanke var att i så fall så går det att ändra till 240 HZ i Nvidias kontrollpanel, men icke, går som högst ha 120 HZ. Jag förstår inte riktigt. I alla fall, ska jag då skriva -120 HZ i spelet eller -240? Jag misstänker att jag ska skriva -240!

Någon som kan förklara lite lätt hur det ligger till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joohan88:

Hej! Jag äger en EIZO 23" Foris FG2421-BK 240Hz. Jag är lite fundersam över vad jag ska skriva i mina launchoptions i CS:GO. Det står ju 240 HZ, min första tanke var att i så fall så går det att ändra till 240 HZ i Nvidias kontrollpanel, men icke, går som högst ha 120 HZ. Jag förstår inte riktigt. I alla fall, ska jag då skriva -120 HZ i spelet eller -240? Jag misstänker att jag ska skriva -240!

Någon som kan förklara lite lätt hur det ligger till?

Den skärmen har bara 120hz, det den gör att är sticka in en helt svart frame mellan varje frame för att reducera suddighet i bilden och kallar det 240hz.

Du ska alltså köra på 120hz i launch options.

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Tack så mycket! Och tack för ett så pass snabbt svar! Jag passar på att langa vidare ytterliggare en fråga!

Jag ska som du säger ställa in -120 i launchoptions @ CS:GO. Ska jag ställa in fpsen (fps_max 120) också?

Alltså jag kan ju säga att det var bättre bild jämfört med min BenQ 120 hz. Men det känns som om jag begränsar skärmens kapacitet om jag skriver -120 istället för -240? Någon nojja jag har fått.

Edit: Fps_max 120 ska man iaf inte skriva i consolen, då hänger inte bilden med i svängarna! Men du är säker på att det är -120 man ska skriva i launch? Som sagt, det är 120 jag har inställt i windows (gick ju inte ställa in 240) .

Förresten, ska jag ha V sync av eller på? För/nackdelar? Tack tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av joohan88:

Tack så mycket! Och tack för ett så pass snabbt svar! Jag passar på att langa vidare ytterliggare en fråga!

Jag ska som du säger ställa in -120 i launchoptions @ CS:GO. Ska jag ställa in fpsen (fps_max 120) också?

Alltså jag kan ju säga att det var bättre bild jämfört med min BenQ 120 hz. Men det känns som om jag begränsar skärmens kapacitet om jag skriver -120 istället för -240? Någon nojja jag har fått.

Edit: Fps_max 120 ska man iaf inte skriva i consolen, då hänger inte bilden med i svängarna! Men du är säker på att det är -120 man ska skriva i launch? Som sagt, det är 120 jag har inställt i windows (gick ju inte ställa in 240) .

Förresten, ska jag ha V sync av eller på? För/nackdelar? Tack tack!

Antingen kör du V-Sync ON och låter spelet bestämma FPS. Då får du säkerligen inputlag.
Eller stänger du av och sätter FPS:en om du nu klarar av det.

Visa signatur

Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO |
Samsung SSD Basic 830-Series 256GB | Intel Core i7 3770K 3,5Ghz |
Asus Xonar Essence STX | Noctua NH-U9B SE2 | Antec Performance One P280 | Corsair HX 850W 80+ Gold Modulär | MSI GTX 770

Permalänk

Det finns en knapp på skämen som heter mode där det finns lite olika lägen. Fps1 och även Fps2, det är antingen eller du ska ha på när du lirar för det är de lägen som boostar hz till 240hz om ja fattat rätt:)

Permalänk
Medlem

Du behöver inte ställa in -freq 120 i launchoptions, i 99% av fallen fattar den det själv, är till för att forca det om spelet inte skulle fatta det typ.

fps_max är ingen mening att limitera, tror inte en enda har fps limit i csgo , kan hända att man får fps drops då av smokes osv.

Hade bara kört utan freq o satt på 240hz mode på skärmen o kört som vanligt, ingen fps limiter eller något i csgo.