Ännu ett Titan eller köpa två 780ti?

Permalänk
Medlem

Ännu ett Titan eller köpa två 780ti?

Sitter och funderar starkt på att skaffa ett Titan till eller sälja av mitt och köpa två 780ti istället.
Jag kör 1440p och är kluven på hur jag ska göra.

Tankar och ideér hade varit hjälpsamt.

Permalänk
Medlem

ingen personlig erfarenhet av det men vad jag förstår börjar 3gb vram bli på gränsen för nyare / kommande spel om du kör max inställningar, t.ex bf4, tror det drar ~2700mb i 1440 ultra.

osäker på hur mycket vram användningen kommer ökas inom närmaste åren, vet ju ingen men om du redan har ett titan kanske det är lika bra att köra på ett sånt till då?

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Jag hade nog sålt Titan och köpt 2st 780ti. Ingen aning hur mycket du får för ditt kort men jag ser ingen idé att köpa ett nytt titan i dagens läge, kostar fortfarande en del.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Bakteria:

Sitter och funderar starkt på att skaffa ett Titan till eller sälja av mitt och köpa två 780ti istället.
Jag kör 1440p och är kluven på hur jag ska göra.

Tankar och ideér hade varit hjälpsamt.

Begagnat titan är ditt bästa val mer framtissäkert med vramen.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Begagnat titan är ditt bästa val mer framtissäkert med vramen.

håller med; 4k skärma kommer att komma till mer humana priser och två 4K skärma kommer att älska

Permalänk
Medlem

780ti e inte mycket bättre än ett titan, tycker det inte är smart att sälja ditt gamla kort för att köpa två som inte är så mycket bättre, enskilt då förstås. Köpt ett till Titan vetja!

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Vänta på 880ti om det nu inte är så att du känner att du behöver prestandan idag?

Permalänk
Medlem

Jo det lutar nog faktiskt åt ytterliggare ett titan.
Säljer jag mitt gamla "förlorar" jag pengar och köper jag ett nytt kostar det mer pengar. Blir kanske lite dyrare med ett titan jämfört med 780ti men känns faktiskt mer värt i långa loppet.
Även fast 780ti är snabbare och mer prisvärt så känns 6gb minne mer framtidssäkert.
Hade dock varit gött om nvidia sänkt priset på titan..