Permalänk
Medlem

3 skärmar på ett 460

Tjena! I dagens läge sitter jag på ett 767MB NVIDIA GeForce GTX 460 och jag undrar om jag kan sätta in 3 skärmar i det? Där är 2 DVI portar och en HDMI port och jag förstår inte riktigt varför jag inte skulle kunna det, är inte så kunnig inom datorer därför jag startar en ny tråd även om det finns likadana. Jag behöver en förenklad version eller vad man ska säga. Om det här inte går, kan man då sätta in någon adapter eller rent av sätta in ett billigt grafikkort? Den tredje skärmen är endast till musik så det behöver inte vara ett bra grafikkort, läste någonstans att man måste ha likadana grafikkort för att dom ska samarbeta?

Tack på förhand, hoppas ni har något bra svar!
DrK

Permalänk
Medlem
Skrivet av drknuff:

Tjena! I dagens läge sitter jag på ett 767MB NVIDIA GeForce GTX 460 och jag undrar om jag kan sätta in 3 skärmar i det? Där är 2 DVI portar och en HDMI port och jag förstår inte riktigt varför jag inte skulle kunna det, är inte så kunnig inom datorer därför jag startar en ny tråd även om det finns likadana. Jag behöver en förenklad version eller vad man ska säga. Om det här inte går, kan man då sätta in någon adapter eller rent av sätta in ett billigt grafikkort? Den tredje skärmen är endast till musik så det behöver inte vara ett bra grafikkort, läste någonstans att man måste ha likadana grafikkort för att dom ska samarbeta?

Tack på förhand, hoppas ni har något bra svar!
DrK

http://www.geforce.com/hardware/technology/3dvision-surround/...

Du måste ha ett till 460 dvs SLI för att kunna koppla tre st skärmar.

Permalänk
Medlem

Du kan bara ha 2 skärmar på 460. Butiker skriver samma sak på de 460 de säljer eller är helt tyst om antalet.

Anledningen är att HDMI porten är hopkopplad med ena DVI porten så att du får 1 av 3 fel.
1 skärm utan bild
2 skärmar utan bild
Bild på alla men grafik och inställningar buggar ur. Inget man kör en längre tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

http://www.geforce.com/hardware/technology/3dvision-surround/...

Du måste ha ett till 460 dvs SLI för att kunna koppla tre st skärmar.

Hur gör jag då? Det är ju inte det lättaste att få tag på ett 460 nu, måste jag då punga ut 2 helt nya grafikkort? Har planer på att köpa ett 770, men 2 har jag inte pengar till haha

Edit : Hittade precis 2 st på blocket för en billig peng. Dom är 1giggare, funkar det ändå eller måste jag ha 768mb? Dom är också överklockade. Gör det någon skillnad för mig?

Permalänk
Skrivet av drknuff:

Hur gör jag då? Det är ju inte det lättaste att få tag på ett 460 nu, måste jag då punga ut 2 helt nya grafikkort? Har planer på att köpa ett 770, men 2 har jag inte pengar till haha

Edit : Hittade precis 2 st på blocket för en billig peng. Dom är 1giggare, funkar det ändå eller måste jag ha 768mb? Dom är också överklockade. Gör det någon skillnad för mig?

Med 770 går det att köra 3 skärmar på 1 kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Annars så slänger du bara in ett gammalt grafikkort och kör den tredje skärmen på det. Då slipper du utgifter med att köpa fler grafikkort.

EDIT: Kan ju vara så att du redan har ett grafikkort i ditt moderkort, kolla upp det. Har du det är det bara se till att det ligger aktiverat i BIOS och koppla in en av skärmarna i den porten.
Sen vet man ju inte om du ens kan köra SLI, har du nätagg som orkar med det, och har du moderkort som klarar av det? Nej, det är nog lättare att bara slänga in ett annat(gammalt/billigt) kort och köra med det till den tredje skärmen.

Permalänk
Medlem

Ett 770 kan du koppla tre skärmar till. Om du ska spela på alla tre tillsammans får du kompromissa med kvaliten.

Visa signatur

350D, Gene VI, 4670k, Evo 212, R9 280X DCII, Vengence 16GB, Be-Quiet 630W

G73JH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

http://www.geforce.com/hardware/technology/3dvision-surround/...

Du måste ha ett till 460 dvs SLI för att kunna koppla tre st skärmar.

Jag tror inte han måste ha SLI för att köra tre skärmar. Bör fungerar bra med ett gammalt 8800 eller något eftersom han skrev att han inte skulle spela på tre st skärmar.

Nu kostar dock inte 460 så mycket så klart det kan vara värt att kolla på ett begagnat 460, men om du har något kort liggandes som inte används bör det gå lika fint att använda det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drknuff:

Hur gör jag då? Det är ju inte det lättaste att få tag på ett 460 nu, måste jag då punga ut 2 helt nya grafikkort? Har planer på att köpa ett 770, men 2 har jag inte pengar till haha

Edit : Hittade precis 2 st på blocket för en billig peng. Dom är 1giggare, funkar det ändå eller måste jag ha 768mb? Dom är också överklockade. Gör det någon skillnad för mig?

Så länge du endast ska ha en extra skärm så kan du stoppa in ett gt240 om du så vill.

Vill du ha extra peestanda kan du antingen köra SLI men minnet är så galet lågt att det knappt tjänar något till.

Dom flesta nya korten t.ex. 770 som du nämner stödjer 3 skärmar direkt ur lådan.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Det var ju det jag frågade innan, om man kunde köra in ett skit grafikkort bara för att lyssna på musik , hade inga planer på att koppla dom ens. Då slänger jag in ett skitkort, hur ska jag koppla det till nätagget? Har ju bara en pci-e dragen?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av drknuff:

Det var ju det jag frågade innan, om man kunde köra in ett skit grafikkort bara för att lyssna på musik , hade inga planer på att koppla dom ens. Då slänger jag in ett skitkort, hur ska jag koppla det till nätagget? Har ju bara en pci-e dragen?

Ett gammalt "skitkort" bör inte ha något uttag för extra ström från nätagget, så då är det bara att koppla in det.

Det är alltså en sån här kontakt som finns på ditt 460 som bör fattas på "skitkortet":

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Ett gammalt "skitkort" bör inte ha något uttag för extra ström från nätagget, så då är det bara att koppla in det.

Det är alltså en sån här kontakt som finns på ditt 460 som bör fattas på "skitkortet":

http://lh6.ggpht.com/_Kkg7XHt7mJA/TLHaMluG2DI/AAAAAAAAAoI/8nu...

Du som verkar så kunnig, kan du länka ett kort utan sån 6 pin som kostar max 500kr? Som sagt, kommer bara användas till musik alternativt min streamchat, och om vi säger att jag sätter in 2x 770, hur drar jag då ström till den andra?

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/msi-geforce-210-1gb-physx-cuda/763492#...

Det kortet är väll rätt prisvärt, dock vet jag inte riktigt vad Low Profile Bracket är ( w/ LP bracket) så googla det.

http://www.sweclockers.com/annons/88103-2st-gigabyte-gtx-460-...
Bara en fingervisning om vad begagnade 460 kan kosta... 650:- för 2st.

Om du ska köra 2st 770 så måste du ha ett nätagg som kan levererar tillräckligt med ström och ha tillräckligt med pci-e kontakter.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧