Permalänk
Medlem

Corsair 350D, mATX, dual GPU. Luftflöde?

Jag tänkte stoppa in 2 GPU (R9 280x) i detta chassi och undrar hur man ska lösa det med luftflödet...
(Vattenkylning är inte ett alternativ)

Chassit har möjlighet till 5st 120mm eller 1st 120mm + 2st 140mm.

  • 2st 120mm eller 1st 140mm i front

  • 2st 120mm eller 1st 140mm i toppen

  • 1st 120mm baktill

Jag funderar på att sätta 4st 120mm be quiet 50cfm i front och top. Allt ska blåsa in för att skapa övertryck och sedan skicka ut luften bak.
Kommer detta att räcka? Jag tänker specifikt på GPU som kommer ligga rätt nära varandra.

Visa signatur

All your base are belong to us

Permalänk
Medlem

Varm luft stiger, ta fördel av det. Sätt inblås där fram, utblås där bak och på toppen. Varför inte sätta vattenkylning på din CPU? Du skulle kunna sätta den där bak och ha som inblås också.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk

Stoppa 2 stycken 140mm i fronten som tryckar på ganska så bra och lika dant i taket så är det inga problem!

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperOlsson:

Stoppa 2 stycken 140mm i fronten som tryckar på ganska så bra och lika dant i taket så är det inga problem!

Skrivet av Alexander7938:

Varm luft stiger, ta fördel av det. Sätt inblås där fram, utblås där bak och på toppen. Varför inte sätta vattenkylning på din CPU? Du skulle kunna sätta den där bak och ha som inblås också.

Jag tänkte ställa in datorn i ett litet skåp och tanken är att det ska vara helt öppet baktill. Vattenkylning är nog ett väldigt bra alternativ, dock så kommer jag vara för nojig att det ska läcka

Visa signatur

All your base are belong to us

Permalänk
Medlem
Skrivet av bastardjim:

Jag tänkte ställa in datorn i ett litet skåp och tanken är att det ska vara helt öppet baktill. Vattenkylning är nog ett väldigt bra alternativ, dock så kommer jag vara för nojig att det ska läcka

Om det är en AIO så är det inga problem eftersom vätskan inte är strömledande.

Visa signatur

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Asus 5700XT Strix, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 16gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Kylare För varm Hyper 212 Evo Ljudinterface Steinberg UR22 Mk2 Studiomonitorer Yamaha HS8

Permalänk
Medlem

Jag har en 350D med 2x 140mm i fronten, 1x120mm i bak och en h100i med 2 st SP120mm i toppen på push ut ur lådan. Alla Corsair fläktar, quiet modellen så de är faktiskt ganska tysta även om det är många av dem i ett litet chassi.

Luft flyttas, öppnar jag sidan på datorn fläktar det vid datorbordet då den står bredvid mig. Om "Quiet" modellen räcker för Crossfire vet jag inte, men borde inte vara något problem, bara fläktarna i fram flyttar 135 kubikfot med luft i minuten - de flåsar på duktigt. Jag sänkte temperaturen i hela lådan ordentligt med h100i'n i toppen då man flyttar CPU värmen direkt ut UR lådan, inte in i lådan.

Visa signatur

Spelar tyvärr inte lika mycket längre som för 15 år sedan, vart tog fritiden vägen?