Ubisoft demar Snowdrop Engine från Tom Clancy's The Division

Permalänk
Moderator
Testpilot

Jag lämnar denna här.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Alla ni som prisar detta till att "se bra ut" .... ni tänker väl på att vi hade haft denna tekniken för länge längesen om det inte vore för konsolerna?
Det är konsolerna som stoppat utvecklingen för PC världen.
Nu när "next-gen" konsolerna är av 100% PC hårdvara, så lyckas spel utvecklare göra såna här saker, med såpass låga PC-specs som konsolerna har.

Hur pass mycket bättre hade det inte kunnat se ut om utvecklarna hade fokuserat på PC istället? , svaret kan ni nog tänka er själva.

Det här är skrattbart om man frågar mig. Riktigt dåligt är det.

Har du en tidsmaskin, eller vart vill du komma med detta resonemang?
Företagen säljer vad marknaden ropar efter, sen hur konsumenternas svar är i sin tur är baserad på ren demokrati. Att sitta och älta dess existens är absurt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Alla ni som prisar detta till att "se bra ut" .... ni tänker väl på att vi hade haft denna tekniken för länge längesen om det inte vore för konsolerna?
Det är konsolerna som stoppat utvecklingen för PC världen.
Nu när "next-gen" konsolerna är av 100% PC hårdvara, så lyckas spel utvecklare göra såna här saker, med såpass låga PC-specs som konsolerna har.

Hur pass mycket bättre hade det inte kunnat se ut om utvecklarna hade fokuserat på PC istället? , svaret kan ni nog tänka er själva.

Det här är skrattbart om man frågar mig. Riktigt dåligt är det.

Jävlar vad du var negativ då!

Vad än du varit med om, allting kommer att ordna sig. *pat on the back*

Permalänk
Medlem

Ja jo, man kan göra fina saker med UE4 no doubt. Det där var dock inte taget "ingame" från något spel, vilket det var ifrån "The division".

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

I vilket universum då? De S27A950Ds jag har provat har vara bra för TNs men mediokra i det stora hela.

Då har du bara haft otur.

Patrik_G har skrivit en grymt bra recension om denna skärm och jag kan inte annat än instämma, den är hur grym som helst och står sig fortfarande bra mot de flesta skärmar som levererar 120hz.

Jag citerar:
Ytterligare ett fel är att dom måste ha skrivit fel i specsen.
det ska stå IPS och inte TN.
det finns inga TN paneler som ger så här bra färger och betraktningsvinkel!.
eller så är det dags att tänka om

Men som sagt kommer det en ips 1440p i minst 27" som klarar 120Hz så kommer inte jag att tveka

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Avstängd

är jag den enda som inte blev imponerad?

verkar inte som något imponerar mig längre

riktig next gen var när jag fick se crysis för första gången blev helt häpnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Och vad är det? Har aldrig haft problem med dom, någonsin. Dom rushar aldrig sina spel,
så när dom släpps är dom inte i Beta, självklart finns buggar men inte många.
Sen om deras support är värdelös kan jag inte kommentera, aldrig behövt den..

har du försökt spela heroes of might and magic 6? inte helt färskt i minnet då det var länge sen jag försökte samt svor att aödrig köpa ubisoft igen.

några få punkter.

det var när ubisoft fortfarande körde på massiv DRM, tog många timmar att få igång spelet efter allt var installerat och klart

~45 fps med en phenom II x4 @ 3.8 ghz som låg på 99% use med hackande lagg... i menyer när ingenting visades och generellt överallt i spelet, patchat

från att slakta flera AI på homm3 utan problem på 200% till att i homm6 köra campaign på medium inte tappa en enda gubbe/hp på 70% av mappen för att brutalt stendö mot nåt scriptar monster för att jag förmodligen nådde det för snabbt, meningen att man ska vara långsam och då hinne bygga upp en stor arme antar jag. så var man bra och körde flawless blev man straffad, allmännt skitjobbigt

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Skrivet av ronnylov:

Varför trycker de bakom bilarna? I lumpen fick vi lära oss att gömma sig bakom bilar som poliser i amerikanska filmer gör är totalt meningslöst. Man skjuter med lätthet rakt igenom bilar. Inte enbart genom fönstret utan hela bilen är att betrakta som genomskjutningsbar så ska man ta skydd så gör man det inte bakom bilar.

Dock är ju polis bilar lite mer armerade. om jag inte hört fel är de bra armerade i dörrar för att tåla skott lossning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

har du försökt spela heroes of might and magic 6? inte helt färskt i minnet då det var länge sen jag försökte samt svor att aödrig köpa ubisoft igen.

några få punkter.

det var när ubisoft fortfarande körde på massiv DRM, tog många timmar att få igång spelet efter allt var installerat och klart

~45 fps med en phenom II x4 @ 3.8 ghz som låg på 99% use med hackande lagg... i menyer när ingenting visades och generellt överallt i spelet, patchat

från att slakta flera AI på homm3 utan problem på 200% till att i homm6 köra campaign på medium inte tappa en enda gubbe/hp på 70% av mappen för att brutalt stendö mot nåt scriptar monster för att jag förmodligen nådde det för snabbt, meningen att man ska vara långsam och då hinne bygga upp en stor arme antar jag. så var man bra och körde flawless blev man straffad, allmännt skitjobbigt

Har Far Cry 3, AC3, flera gamla och nya Ghost Recon spel, Splinter Cell.
Fungerar mycket bättre än något annat av dom stora spelföretagen, och då är det på PC

Permalänk
Avstängd

Kan bara säga det, att så fort Euclideon börjar användas, kommer allt förändras https://www.youtube.com/watch?v=Irf-HJ4fBls
Där har ni ögongodis från framtiden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Har Far Cry 3, AC3, flera gamla och nya Ghost Recon spel, Splinter Cell.
Fungerar mycket bättre än något annat av dom stora spelföretagen, och då är det på PC

jepp det är sant att dom inte gör dåliga spel och ahr ändrat sin DRM policy numera men det är lite försent för min del, blev för mycket skit förut och svor att aldrig mer köpa ubisoft av princip och det står jag fast vid.

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Känns som att många skriver att det ser imponerande ut bara för att...
Jag tycker inte det imponerade alls. Frostbite 2.5 och 3 är hästlänger före i realism och Unreal-engine är mycket effektfullare.

Dock gillar jag destruction/fysik. Men är samtidigt besviken att destruction inte kommit längre 2013. Det har ju gjorts försök att implementeras i över 10 år, men fortfarande är det en lång resa kvar :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoneKeeper:

Kan bara säga det, att så fort Euclideon börjar användas, kommer allt förändras https://www.youtube.com/watch?v=Irf-HJ4fBls
Där har ni ögongodis från framtiden!

Nja, dem kan hålla sig till en virtuell och stel version av Google Maps. När det ska röra sig och hända saker så ser jag inte någon användning av deras teknik. 3 år efter färdigställande av deras system är det fortfarande inget spel på gång (vad jag vet iaf).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Då har du bara haft otur.

Patrik_G har skrivit en grymt bra recension om denna skärm och jag kan inte annat än instämma, den är hur grym som helst och står sig fortfarande bra mot de flesta skärmar som levererar 120hz.

Jag citerar:
Ytterligare ett fel är att dom måste ha skrivit fel i specsen.
det ska stå IPS och inte TN.
det finns inga TN paneler som ger så här bra färger och betraktningsvinkel!.
eller så är det dags att tänka om

Men som sagt kommer det en ips 1440p i minst 27" som klarar 120Hz så kommer inte jag att tveka

Det är den trevligaste 120hz skärmen jag har stött på, inget snack om den saken men den har fortfarande sämre färger än en IPS (min jämförelse var mellan 950D och en Crossover korea skärm). Sen att dom tre stycken 950d jag har haft hemma så är det ganska ordentligt med BLB:/

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elcentralen:

Dock är ju polis bilar lite mer armerade. om jag inte hört fel är de bra armerade i dörrar för att tåla skott lossning.

Nej Polisbilar(radiobilar) har inget pansar eller något liknande alls.

Finns speciella fordon, men de är få.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem

That voice <3

Permalänk
Skrivet av Rogga67:

Då detta spelet är utvecklat för XBone och PS4 innebär det att denna spelmotor också använder sig av någon form av Mantle derivat?

I så fall finns det nu två spelmotorer (Frostbite och Snowdrop) som kommer AMD grafikkort till godo..

Tror jag läste att Xbox inte kommer använda Mantle.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Helvete vad snyggt!
när kommer spelet :)?

nu kanske man får användning av GTX 780 SLI

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blackie:

Då har du bara haft otur.

Patrik_G har skrivit en grymt bra recension om denna skärm och jag kan inte annat än instämma, den är hur grym som helst och står sig fortfarande bra mot de flesta skärmar som levererar 120hz.

Jag citerar:
Ytterligare ett fel är att dom måste ha skrivit fel i specsen.
det ska stå IPS och inte TN.
det finns inga TN paneler som ger så här bra färger och betraktningsvinkel!.
eller så är det dags att tänka om

Men som sagt kommer det en ips 1440p i minst 27" som klarar 120Hz så kommer inte jag att tveka

japp det är jag det
tyvärr är jag bannad från prisjakt
råkade skicka PM tilll några troll som bara gick in för att sabba omdömmen.
det får man inte göra tydligen

ang skärmen så är den riktigt bra.
som du säger så står den sig än

men om man jämför med OLED så är den långt borta
jämfört med dom andra 120hz skärmarna så slår den dom direkt vad gäller färger och svärta.
jag har kalibrerat 950n och den är spot on med SRGB färgrymden.
det är inte många skärmar som är
oftast så klarar dom bara att visa 70-80% av SRGB färgerna= mattare och mer utvattnade färger.

det enda som skulle få mig att byta skärm är en OLED skärm till rimligt pris (under 10k)
och gärna med 4k upplösning.
misstänker att 950n får hänga i ett bra tag till! haha

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Tror jag läste att Xbox inte kommer använda Mantle.

Det är väl ganska självklart att inte Xbone kommer använda Mantle. Mantle är ju en direkt konkurrent till Direct-skräp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

japp det är jag det
tyvärr är jag bannad från prisjakt
råkade skicka PM tilll några troll som bara gick in för att sabba omdömmen.
det får man inte göra tydligen

ang skärmen så är den riktigt bra.
som du säger så står den sig än

men om man jämför med OLED så är den långt borta
jämfört med dom andra 120hz skärmarna så slår den dom direkt vad gäller färger och svärta.
jag har kalibrerat 950n och den är spot on med SRGB färgrymden.
det är inte många skärmar som är
oftast så klarar dom bara att visa 70-80% av SRGB färgerna= mattare och mer utvattnade färger.

det enda som skulle få mig att byta skärm är en OLED skärm till rimligt pris (under 10k)
och gärna med 4k upplösning.
misstänker att 950n får hänga i ett bra tag till! haha

Dom där trollen finns överallt och inget att hänga upp sig på synd att dessa troll får hålla sig att saboterar för andra. Det är väl bara ren avundsjuka som ligger bakom, vad skulle det annars vara? Det var ditt betyg som fick mig att köpa 950n jag blev knappast besviken

Jag skulle kunna nöja mig med en bra IPS som jag skrev tidigare, bara den uppfyller vissa kriterier. OLED absolut, men branschen skall väl mjölka ett tag till innan det lär hända 4k och 8K. Sen skall vi bara ha övrig hårdvara som pallar att leverera detta i spel som t.ex. The Division

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Det är den trevligaste 120hz skärmen jag har stött på, inget snack om den saken men den har fortfarande sämre färger än en IPS (min jämförelse var mellan 950D och en Crossover korea skärm). Sen att dom tre stycken 950d jag har haft hemma så är det ganska ordentligt med BLB:/

Trist med BLB, nu har jag inte tre skärmar men jag har nog haft tur med mitt exemplar och fått slippa BLB. Polaren fick byta 3 ggr innan han fick ett bra ex.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Riktigt imponerande grafik, bra jobbat Massive!
Sluta gnäll "alla" sweclockare, var nöjd att det kommer fler bra grafikmotorer vare sig det är till PC eller konsol.

Undrar bara hur bra det skulle flyta på mitt gtx460 om det fanns till pc

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk
Skrivet av zzcool:

är jag den enda som inte blev imponerad?

verkar inte som något imponerar mig längre

riktig next gen var när jag fick se crysis för första gången blev helt häpnad

Förstår vad du menar. Det var länge sedan som förbättrad grafik i ett spel faktiskt hade betydelse för känslan, eller rent av påverkade hur spelet spelades.

Man kan ju alltid hoppas att kraftigare spelmotorer gör det lättare för speltillverkarna att lägga energi och tid på andra aspekter än just grafiken.. men jag är negativt inställd tills jag ser det

De största och roligaste spelframgångarna i modern tid har rätt "dålig" men funktionell grafik. Typ portal, minecraft. Det behövs lite mer innovation, något som försvunnit efter hand som grafiken slutat vara ett hinder.

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blackie:

Det var ditt betyg som fick mig att köpa 950n jag blev knappast besviken

kanon
testa även inställningarna jag postade i omdömmet.
stor skillnad mot original inställningarna.
tycker du skärmen är för mörk så stäng av eco sensorn och öka brightness något istället.

ang BLB så finns det lite på min med i högra hörnet.
det finns nog mer eller mindre på alla med edge lit led.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Tycker det ser kanon ut, har varit spelet jag ser fram emot sen förra E3.

Och till alla som tycker att Ubisoft gör så dåliga spel har jag ett tips.. Köp dom inte. Själv tycker jag dom har gjort massor av bra på slutet, men smaken är som baken. Kommer köpa watch_dogs även om det inte kommer vara lika coolt som det såg ut att vara vid första anblick, samt Rayman Legends när/om de kommer till PS4.

Permalänk

Jag måste ha det;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Trist med BLB, nu har jag inte tre skärmar men jag har nog haft tur med mitt exemplar och fått slippa BLB. Polaren fick byta 3 ggr innan han fick ett bra ex.

Jo, oavsett så är det ju inget man tänker på när man spelar om jag bortser från METRO som i princip bara är mörker;)

Om man bortser helt från färgerna så var det för mig BLB vs. 60hz, varav det ena får jag bara stört ont i huvudet/ögonen av så valet var klart.

Kan rekommendera den skärmen till vem som helst, nu vill jag ju bara ha fler pixlar och nya spel!

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

jepp det är sant att dom inte gör dåliga spel och ahr ändrat sin DRM policy numera men det är lite försent för min del, blev för mycket skit förut och svor att aldrig mer köpa ubisoft av princip och det står jag fast vid.

Jaha så du menar att bara för att dom brukade vara dåliga så även om dom bättrat sig så är dom ändå dåliga eller?
Som en del möjligen känner till så ogillar jag MS starkt för det dom gjort dom senaste åren,
men skulle dom bättra sig, göra bra saker igen osv så skulle jag inte säga att dom är dåliga och snacka skit om dom.
Tänker du på det sättet kanske du inte ska köpa av någon då alla har varit dåliga någon gång

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bluestreakfus:

Förstår vad du menar. Det var länge sedan som förbättrad grafik i ett spel faktiskt hade betydelse för känslan, eller rent av påverkade hur spelet spelades.

Man kan ju alltid hoppas att kraftigare spelmotorer gör det lättare för speltillverkarna att lägga energi och tid på andra aspekter än just grafiken.. men jag är negativt inställd tills jag ser det

De största och roligaste spelframgångarna i modern tid har rätt "dålig" men funktionell grafik. Typ portal, minecraft. Det behövs lite mer innovation, något som försvunnit efter hand som grafiken slutat vara ett hinder.

jag menar att ingen grafik imponerar mig längre som crysis gjorde för första gången jag har spelat igenom nästan alla grafikkrävande spel och deras grafik ger mig ingen wow känsla av next gen

som crysis gjorde för första gången det kändes fräsht nytt en helt ny generation tyckte samma sak om bioshock 1 när jag såg vattnet för första gången