Permalänk
Medlem

Minecraft addons

I väntan på att något bra R9 290X kort med passande kylare skall släppas så går jag på lite sparlåga när det kommer till spelande.
I tristessen så började jag spela Minecraft igen, men kände rätt så fort att det började bli lite småtråkigt.

Så jag tänkte höra om något vet ett trevligt addon till Minecraft. Prövade sist Feed the beast (tror jag) och blev lite för överväldigad för det var lite väl mycket att sätta sig in i.
Är bara på jakt efter ett som ger lite mer ores och kanske lite andra små saker att bygga, sen skall de helst vara sig likt och passa till det senaste minecraft.

Några tips?

Permalänk
Skrivet av sprite:

I väntan på att något bra R9 290X kort med passande kylare skall släppas så går jag på lite sparlåga när det kommer till spelande.
I tristessen så började jag spela Minecraft igen, men kände rätt så fort att det började bli lite småtråkigt.

Så jag tänkte höra om något vet ett trevligt addon till Minecraft. Prövade sist Feed the beast (tror jag) och blev lite för överväldigad för det var lite väl mycket att sätta sig in i.
Är bara på jakt efter ett som ger lite mer ores och kanske lite andra små saker att bygga, sen skall de helst vara sig likt och passa till det senaste minecraft.

Några tips?

Feed the Beast är en launcher med massa "addons" eller "modpacks", du kan ju själv välja vilket modpack som du vill spela, men du kan även välja ett och sedan själv bestämma vilka mods du vill ha.
som te.x Du väljer FTB Unleashed, och om du tycker det kanske är för avancerat så kan du välja bort kanske, Buildcraft, Natura, Forestry.

Sök på modsen och se vad som kommer upp och välja själv vad som passar dig.

/Hedlund

Visa signatur

No fucks given.

Permalänk
Medlem

Om du fortfarande är intresserad så borde du kolla upp hexxit
http://www.technicpack.net/hexxit

Visa signatur

Lyckligt ovetande.

Permalänk
Medlem

Här finns det massor med modpaket också: http://www.atlauncher.com/packs/

"Passa senaste MC" säger du - men moddat MC är precis i övergången mellan 1.5.2. & 1.6.2/4
som du kan se i listan via länken ovan. Oavsett vilken launcher (FTB är den andra) du väljer
kommer modpacket att spelas i en egen instans av MC, så det är inga problem.

Permalänk
Medlem

Tackar, skall kika på detta