NSA och GCHQ spionerar i Xbox Live, World of Warcraft och Second Life

Permalänk
Medlem

Gjorde du det innan?

Permalänk

Haha jaha men jag kommer inte sluta flamea när dps failar för det! Så larvigt. Nu har jag läst allting. Kan dö lyckligt...kan dö informerad iallafall.

Permalänk

Alltså, det här är för bra för att vara sant! Kan inte släppa tanken av att dom jagar folk i wow. Komedi på hög nivå!

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför de är så himla paranoida och behöver övervaka och veta precis allt. Vem som helst kan se bristerna inne i deras eget land, något jag tycker de borde fokusera energi på, istället för att övervaka resten av världen. De kan ju t.ex. börja med att lämna ut en fullständig rapport om 9/11.

Skrivet av Campaigner:

Håller med. Problemet är att hos många verkar det sitta i ryggmärgen att USA och västvärlden är goda medans öst är onda.

Denna generalisering kommer självfallet från USA, något som är väldigt dåligt. Denna patriotism är också dålig, att mer eller mindre hjärntvätta den Amerikanska befolkningen till att dö "för sitt land", för att sedan få en fin begravning utan tröst för familjen. De ger sitt liv för naturresurser och bättre oljepriser, medan de högre anställda i regeringen sitter bekvämt medan de skickar ut fler ungt folk att dö helt i onödan.

Låt oss jämföra det med öst, där folket går ut i krig för att stå upp mot USA's storebrors-tyranni och arrogans som "stormakt". De har försvarat sitt land i generationer... och dött för friheten. USA verkar alltid vara i krig med någon, finns en klar anledning för det. Allt är vinst, "oh bless america, land of the gullable and the fools".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Systix:

Skönt att höra! Det har ju varit så tragiskt med WTC, Boston Marthon, Breivik etc. men eftersom du säger att det bara är påhitt så kan vi vara lugna!

Det är du som låter paranoian härska dig. Hemska tanke att de kollar vad du gjort på Xbox live... Måste vara jätte hemligt och viktigt eftersom alla vill spana på just dig. Kan du inte PMa mig en godbit?

Det gamla vanliga alltså... Ta och använd hjärnan som du förmodligen har nånstans. Du tror inte att det är "big business" där de tjänar miljarder på rädda jävlar som dig? Vilken nytta hade vi av signalspaning när det gäller Breivik, Boston m.m.? Du tror alltså på fullaste allvar att Usa är intresserade av annat än att spela bror duktig samt bossa med alla andra? Nää, jag är inte speciellt paranoid, det är snarare du som tycks lida av det om du tror att massövervakning ska rädda dig...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk

Tänk om, TÄNK om...man suttit och klagat på en noob i COD...som kanske va Osama Bin Laden?

Visa signatur

**Inget värt att skryta om**

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Lontarus:

Det hade varit kul om dom loggar allting som skrivs i WoW.

Något i denna stilen:

wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwaaaaasdaaaaaaddddddddddwwwwwwwwwwaaaaaaaaawwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww112255145266615712762wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwaaaaaaaaaaaaadddddddwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwsssssssswwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww12351616134617712222wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww5555555555wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

Vem fan vill sitta och leta efter terroristplaner i något sådant?

Dold text

Det där är ju avfyringskoder till ballistiska kärnvapenmissiler!
Hur fasen har har du kommit över dem?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av Xelithium:

Fattar inte hur folk accepterar detta. Folk i USA är en hög med mesar. Så fort något går fel, t.ex. nyligen i Ukraina. Så går alla ut på gatorna. Samma sak med Egypten. Men i USA är det viktigare att stå i kö för nya xbox och Iphone.

"Jag orkar inte bry mig längre" argumentet spyr jag på. Så blir det när man har Justin Bieber och One Direction som rolemodels. Roflmao.

Hela världen behöver en politisk reform. Detta funkar inte.

Jag citerar dig för att du sammanfattar många liknande uppfattningar i ett citat.

Nu till min kritik. Det behövs en psykologisk revolution. För att utan den är all yttre förändring meningslös.

Men vi vill inte förändras och DÄRFÖR ser världen ut som den gör.

Vi förstår inte varför vi måste förändras först, före vi försöker ändra på världen.

Vem är jag? Måste man fråga sig. Då förstår man till slut varför vi behöver en "radikal mutation i hjärncellerna", som Jiddu Krishnamurti uttrycker det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Det gamla vanliga alltså... Ta och använd hjärnan som du förmodligen har nånstans. Du tror inte att det är "big business" där de tjänar miljarder på rädda jävlar som dig? Vilken nytta hade vi av signalspaning när det gäller Breivik, Boston m.m.? Du tror alltså på fullaste allvar att Usa är intresserade av annat än att spela bror duktig samt bossa med alla andra? Nää, jag är inte speciellt paranoid, det är snarare du som tycks lida av det om du tror att massövervakning ska rädda dig...

Vilken tur att det finns sånna som du som bara vet allt och kan berätta det för oss! "Använd hjärnan" är väl det som religösa körde med när de brände häxor (Tänk lite nu, det är bara gud som kan bota sjukdommar). Andra gapande exempel som använder din formulering är SD, kommunister, nazister, facister, MP etc. Kom med lite fakta och väx upp, tack.

Jag säger inte heller att jag gillar hur övervakningen sköts, styrs eller hur effektiv den är. Stoppar vi ett attentat så är det tillräcklligt bra för att ett gäng oskyldiga fått sina WoW konversationer lästa.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Fractal Design Tesla 650 80+ Moderkort: Asus P9X79
CPU: Intel Core i7 3820 4.2 GHz CPU Kylning: Corsair H60 RAM: Corsair vengeance 16GB
Grafikkort: MSI GeForce GTX 680 2048MB SSD: OCZ SSD Agility 3 120GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Systix:

Jag säger inte heller att jag gillar hur övervakningen sköts, styrs eller hur effektiv den är. Stoppar vi ett attentat så är det tillräcklligt bra för att ett gäng oskyldiga fått sina WoW konversationer lästa.

Jag skulle kunna komma med lite fakta
(ledsen att jag hoppar in i konversationen såhär)

NSA har förhindrat 1 eller 2 terror attacker genom sina massövervakningsprojekt("1 eller 2" då det är oklart eftersom NSA ofta ljuger och sällan ger korrekt eller relevant information).
Visst, det är jättebra att de räddat liv genom detta, MEN är dessa siffror verkligen okej med tanke på de MILJARDER med dollar de spenderar på detta? De spenderar 27miljoner per år bara på lagringen. Detta i ett land som har grova ekonomiska problem.
Men detta grova slöseri av resurser är bara toppen av isberget. Deras grova missbruk av dessa övervakningssystem och alla andra problem som följer med det gör det klart att denna övervakningen gör mer ont än gott.

Du kan hitta mer läsning om ämnet på:
http://www.popehat.com/
http://www.techdirt.com/

Permalänk
Medlem

"Spionerar" lol. Låter som att spionerna vill ha betald gaming-tid.

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Systix:

Vilken tur att det finns sånna som du som bara vet allt och kan berätta det för oss! "Använd hjärnan" är väl det som religösa körde med när de brände häxor (Tänk lite nu, det är bara gud som kan bota sjukdommar). Andra gapande exempel som använder din formulering är SD, kommunister, nazister, facister, MP etc. Kom med lite fakta och väx upp, tack.

Jag säger inte heller att jag gillar hur övervakningen sköts, styrs eller hur effektiv den är. Stoppar vi ett attentat så är det tillräcklligt bra för att ett gäng oskyldiga fått sina WoW konversationer lästa.

Vad vill du ha för fakta? Att hela denna integritetskränkande cirkusen inte hjälper ett skit! http://www.washingtontimes.com/news/2013/oct/2/nsa-chief-figu...

Berätta gärna om alla bomdåd och terrorattacker som stoppats hittills?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som blev sugen på att jobba med "infiltreringen" ?? Tänk att få bra pröjs för att spela och dega hela dagarna. SIGN ME UP!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gibbe:

För att Microsoft är ett amerikanskt företag, och lyder under vissa obligeringar om att lämna ut information till amerikanska myndigheter. Utländska företag kan inte tvingas på samma sätt.
Det finns ett kinesiskt ordspråk som går ungefär såhär: om man försöker koka en groda levande, och lägger i den i kokande vatten direkt, så kommer den hoppa ut. Men om man lägger grodan i kallt vatten och sedan värmer upp vattnet tills det kokar, så lyckas man.

Jobbar du för NSA/FRA?

Haha, du vet väl att Sony har sina största avdelningar baserade i USA va? Att huvudkontoret ligger i Japan spelar ingen roll i det här fallet.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air