Asus DC2 760 vs Evga 770 SC referens

Permalänk
Medlem

Asus DC2 760 vs Evga 770 SC referens

Titeln säger allt, vilket skulle ni rekommendera? Just nu sitter jag på ett asus DC2 7850 och jag älskar asus kylare, främst då den är knäpptyst men den kyler också nåt otroligt!

Det jag är orolig över med 770 är att den kommer vara högljudd då den är referens. Är det någon som har erfarenhet av referens modeller som kan säga om det kommer att vara stor skillnad jämfört med asus DC2 kylare?

Vilken rekommenderar ni att jag ska köpa?
Jag lägger stor vikt på tysnad, åtminstone i idle, i load så bryr jag mig inte hur mycket det låter då jag ändå alltid spelar med hörlurar.

Permalänk
Medlem

Asus 760 OC DCII har fått goda omdömen för deras tysta kylare.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Varför inte 770 med DC2?

Har själv SLI 770 Twinfrozr, tysta de med. väldigt bra fläkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackan18:

Titeln säger allt, vilket skulle ni rekommendera? Just nu sitter jag på ett asus DC2 7850 och jag älskar asus kylare, främst då den är knäpptyst men den kyler också nåt otroligt!

Det jag är orolig över med 770 är att den kommer vara högljudd då den är referens. Är det någon som har erfarenhet av referens modeller som kan säga om det kommer att vara stor skillnad jämfört med asus DC2 kylare?

Vilken rekommenderar ni att jag ska köpa?
Jag lägger stor vikt på tysnad, åtminstone i idle, i load så bryr jag mig inte hur mycket det låter då jag ändå alltid spelar med hörlurar.

Som sagt finns 770 med DCUII kylare.
Annars så är ju 770 referens att föredra framför 760 DCUII eftersom referenskylaren är hyfsat tyst i idle (vad jag vet) men kan låta mer i load och kyler väl något sämre, men 770 är ju ett klart bättre kort än 760.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orlaw:

Varför inte 770 med DC2?

Har själv SLI 770 Twinfrozr, tysta de med. väldigt bra fläkt.

Då den kostar mer och är därmed utanför min budget

Värt att nämna är att 770 kostar 500kr mer än vad 760 gör

Skickades från m.sweclockers.com