Permalänk

770 vs 680

Hej! Vilket kort ska jag ta?
770 evga referens kylning (inte standard referens, evga's version av referens kylningen)
eller
680 Palit Jetstream
Jag har beställt det sista utgående exet från webhallen och det finns möjlighet att köpa ett 770 evga för ungefär samma pris. Måste dock veta innan ikväll då jag senast måste beställa 770't då. Vilket kort är bäst?
Ja, visst 770 har sneppet bättre prestanada men är det värt den dåliga kylningen och ljudnivån? Tacksam för hjälp!!:)

Permalänk
Medlem

Jag har ett EVGA 770 SC ACX, galet nöjd!
Minade med kortet för att testa här om dagen, och maxtemp låg på 66grader, och låter inte alls så farligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av careau:

Jag har ett EVGA 770 SC ACX, galet nöjd!
Minade med kortet för att testa här om dagen, och maxtemp låg på 66grader, och låter inte alls så farligt!

Men han pratar inte om ACX kylaren.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Men han pratar inte om ACX kylaren.

Nehe, sorri!

Permalänk

Nee, asså jag menar som sagt 770 evga, inte acx. Men tack ändå, Det kortet jag snackar om agerar ju som ett referens kort, med utlopp för luft åt sidan, inte rakt framåt/utåt från fläktarna som mestadels av de andra grafikkorten, därför tänkte jag att 680 palit jetstream kanske kunde vara bättre, eftersom det har 3 "normala" fläktar