Palit GTX 780 Ti Jetstream

Permalänk
Medlem

Palit GTX 780 Ti Jetstream

Sitter och kliar i köpfingrarna efter ett 780Ti och sen klocka skiten ur det. Tittade på detta och läst massa reviews där de flesta talar gott om det.

Tyvärr märkte jag på en video att det är ett 2.5 slot kort mao kan man väl säga att det inte riktigt lämpas för SLI? Beror iofs kanske mest på moderkorten och hur mycket plats de har mellan PCI-E platserna men ändå? Så som jag har det nu på mitt GD55 är det perfekt. Rikligt med plats mellan korten så att övre kortet slipper kippa efter luft. Hur blir det nu med 2.5 slottare?

Alternativ är ju Gigabytes kort och EVGA...fast det sistnämnda kommer säkert kosta enorma mängder pengar.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Om du ska köra 780Ti i SLI och klocka skiten ur de måste du köra vattenkylning!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Om du ska köra 780Ti i SLI och klocka skiten ur de måste du köra vattenkylning!

O nej, skall inte klocka SÅ hårt. Med Palits kylare skall man kunna fixa 1100Mhz och det duger gott.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Okej, referenskylare är de som är bäst i multi-gpu konfigs. Kör på de ist skulle jag säga.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Jetstream måste vara sämsta namnet för en kylare. Låter som en jetmotor är det första jag tänker på när jag hör det.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Skrivet av Obolla:

Jetstream måste vara sämsta namnet för en kylare. Låter som en jetmotor är det första jag tänker på när jag hör det.

Japp Men kortet är faktiskt tyst.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Sitter och kliar i köpfingrarna efter ett 780Ti och sen klocka skiten ur det. Tittade på detta och läst massa reviews där de flesta talar gott om det.

Tyvärr märkte jag på en video att det är ett 2.5 slot kort mao kan man väl säga att det inte riktigt lämpas för SLI? Beror iofs kanske mest på moderkorten och hur mycket plats de har mellan PCI-E platserna men ändå? Så som jag har det nu på mitt GD55 är det perfekt. Rikligt med plats mellan korten så att övre kortet slipper kippa efter luft. Hur blir det nu med 2.5 slottare?

Alternativ är ju Gigabytes kort och EVGA...fast det sistnämnda kommer säkert kosta enorma mängder pengar.

Tänkte vänta på EVGA 780ti kingpin eller ACX versionen, men jag såg en test på palit 780ti JS:
http://www.kitguru.net/components/graphic-cards/zardon/palit-...

Fick grymma betyg i allt, så funderar nästan på att slå till på ett sådant, det är just nu billigare än alla ändra kort med moddad kylare!

Permalänk

Är dock väldigt plastigt har jag hört. Ser också väldigt billigt ut och inte speciellt snyggt är det heller, men vissa bryr sig ju bara om prestanda/krona.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Japp Men kortet är faktiskt tyst.

Vet inte riktigt vad man ska förvänta sig. Jag har OCat mitt rätt ordentligt samt voltmoddat det så jag antar att jag inte kan förvänta mig ett tyst kort direkt. Men fläkten låter mer i vissa hastigheter, kanske har ett måndagsex?

Skrivet av doto:

Tänkte vänta på EVGA 780ti kingpin eller ACX versionen, men jag såg en test på palit 780ti JS:
http://www.kitguru.net/components/graphic-cards/zardon/palit-...

Fick grymma betyg i allt, så funderar nästan på att slå till på ett sådant, det är just nu billigare än alla ändra kort med moddad kylare!

Jag tänkte också vänta på Kingpin men helt ärligt, 6GB och överklockningsbart till skyarna...hur dyrt lär inte det kortet vara? Priset är verkligen bra och det klockar hyfsat bra...förutom minnena kanske

Skrivet av SweLingonBerry:

Är dock väldigt plastigt har jag hört. Ser också väldigt billigt ut och inte speciellt snyggt är det heller, men vissa bryr sig ju bara om prestanda/krona.

Det är plastigt men ser inte så billigt ut som du säger utan lite fränt ut med de blåa LED fläktarna och LED loggan. I mitt fall har jag ett R4 chassis som är stängt så ingen kommer se vad som finns i datorn mao spelar det inte stor roll om det är plastigt eller inte.

Ett annat alternativ hade ju varit Gigabyte 780Ti Windforce3x som också är en plastfläkt (dock syns det kanske inte lika mycket)...ja om man tänker prestanda / krona.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nåååå Blev det Palit JS? Funderar starkt på att köpa den, min nya dator kommer inom 3 dagar, men utan grafikkort. Har suttit och väntat på att EVGA släpper sin kingpin version eller deras ACX.
Någon som vet vad Palit har för garanti på deras 780ti?

Permalänk
Medlem
Skrivet av doto:

Nåååå Blev det Palit JS? Funderar starkt på att köpa den, min nya dator kommer inom 3 dagar, men utan grafikkort. Har suttit och väntat på att EVGA släpper sin kingpin version eller deras ACX.
Någon som vet vad Palit har för garanti på deras 780ti?

Japp Läs reviewn vetja.
Håller på och tweakar lite för att få en bra balans mellan fläktljud och OC just nu.

Lusläste på www.palit.biz men hittade inget om garanti

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

köpte du från webhallen eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Japp Läs reviewn vetja.
Håller på och tweakar lite för att få en bra balans mellan fläktljud och OC just nu.

Lusläste på www.palit.biz men hittade inget om garanti

Flashat bios eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av doto:

köpte du från webhallen eller?

Ja, det verkar bara vara de som har den.

Skrivet av Xiqt:

Flashat bios eller?

Nej, vågar inte.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ja, det verkar bara vara de som har den.

Nej, vågar inte.

Okej stadig klock då med stock bios. Fick bara upp min klock till 1250Mhz (körs i 1245MHz) med skyn3t bios, får se ifall jag orkar göra nå mer små finjusteringar i morgon
11513 poäng i firestrike i alla fall =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obolla:

Jetstream måste vara sämsta namnet för en kylare. Låter som en jetmotor är det första jag tänker på när jag hör det.

Inno3D iChiLL GTX 780 HerculeZ 3000

Overruled.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obolla:

Jetstream måste vara sämsta namnet för en kylare. Låter som en jetmotor är det första jag tänker på när jag hör det.

Tja, efter att ha haft det i några dagar så tycker jag verkligen inte det är så tyst som de säger i reviews

Skrivet av Xiqt:

Okej stadig klock då med stock bios. Fick bara upp min klock till 1250Mhz (körs i 1245MHz) med skyn3t bios, får se ifall jag orkar göra nå mer små finjusteringar i morgon
11513 poäng i firestrike i alla fall =D

Suttit i flera dagar nu och försökt förstå mig på överklockning Stock BIOS samt Palits Thunderstorm programvara tillåter ju viss voltmoddning men bara 106 Power target. Trodde att clocken i sign var det bästa jag kunde lösa men tyvärr hängde sig AC4 efter lite mer än en timmes spelande så nej...är fortfarande inte nöjd. Vet att det finns en guide på Overclockersforumet men vill du inte ge en liten TL;DR om flashningen?

Tror mitt kort throttlar en del för jag får bara 10417 sist jag testade. Sen är det iofs jobbigt att köra 3DMark eftersom jag bara har basic versionen som kör massa annan skit innan Firestrike.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Tja, efter att ha haft det i några dagar så tycker jag verkligen inte det är så tyst som de säger i reviews

Suttit i flera dagar nu och försökt förstå mig på överklockning Stock BIOS samt Palits Thunderstorm programvara tillåter ju viss voltmoddning men bara 106 Power target. Trodde att clocken i sign var det bästa jag kunde lösa men tyvärr hängde sig AC4 efter lite mer än en timmes spelande så nej...är fortfarande inte nöjd. Vet att det finns en guide på Overclockersforumet men vill du inte ge en liten TL;DR om flashningen?

Tror mitt kort throttlar en del för jag får bara 10417 sist jag testade. Sen är det iofs jobbigt att köra 3DMark eftersom jag bara har basic versionen som kör massa annan skit innan Firestrike.

Lusläste denna; http://www.overclock.net/t/1363440/nvidia-geforce-gtx-titan-o...
Sen har jag skyn3t bios för 780 Ti där man kan höja power target till 200%
He e ba o köpa, kostar ju typ 150 spänn vilket är värt det med tanken på hur lång väntan det är innan varje test
Sorry men TL;DR ?

Här har du mina 3d mark poäng i detalj. http://www.3dmark.com/fs/1280944
Klockat ner prollen för tillfället dock. Ger mig bara några poängs skillnad mellan 4.7GHz och 4.8Ghz så inte värt värmeutvecklingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Lusläste denna; http://www.overclock.net/t/1363440/nvidia-geforce-gtx-titan-o...
Sen har jag skyn3t bios för 780 Ti där man kan höja power target till 200%
He e ba o köpa, kostar ju typ 150 spänn vilket är värt det med tanken på hur lång väntan det är innan varje test
Sorry men TL;DR ?

Här har du mina 3d mark poäng i detalj. http://www.3dmark.com/fs/1280944
Klockat ner prollen för tillfället dock. Ger mig bara några poängs skillnad mellan 4.7GHz och 4.8Ghz så inte värt värmeutvecklingen.

Ja det var det jag själv inte riktigt orkade göra. Bra med all info men det var för mycket att ta in
Jo det är ju den jag själv får skaffa isåfall.

Hur har du klockat mer exakt? Powertarget, volt, core/mem? Och i vilket program?

Mjaa...kanske Lite onödigt men visst, just nu är det ju bra att ha när man klockar Och sen när man skaffar SLI också kanske.

http://en.wiktionary.org/wiki/TL;DR

Iofs har du en kraftfullare prolle än mig och är högre klockad, frågan är bara hur mycket det påverkar score.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ja det var det jag själv inte riktigt orkade göra. Bra med all info men det var för mycket att ta in
Jo det är ju den jag själv får skaffa isåfall.

Hur har du klockat mer exakt? Powertarget, volt, core/mem? Och i vilket program?

Mjaa...kanske Lite onödigt men visst, just nu är det ju bra att ha när man klockar Och sen när man skaffar SLI också kanske.

http://en.wiktionary.org/wiki/TL;DR

Iofs har du en kraftfullare prolle än mig och är högre klockad, frågan är bara hur mycket det påverkar score.

Förstår dock ej varför jag ej kan komma över 1250 :/ Läst om dom som ligger på 1300+ med samma volt...Men det är väll så det är med överklockning i guess Vissa får bättre kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

http://i40.tinypic.com/aoqptw.jpg

Förstår dock ej varför jag ej kan komma över 1250 :/ Läst om dom som ligger på 1300+ med samma volt...Men det är väll så det är med överklockning i guess Vissa får bättre kort.

Magad, vilken låg fanspeed du har Kortet måste ju vara riktigt tyst under load, eller?
Tråkigt för dig Ja, det verkar som att alla kort är annorlunda. Mitt har tex riktigt kassa minnen eftersom jag inte kommer över 7500MHz.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Magad, vilken låg fanspeed du har Kortet måste ju vara riktigt tyst under load, eller?
Tråkigt för dig Ja, det verkar som att alla kort är annorlunda. Mitt har tex riktigt kassa minnen eftersom jag inte kommer över 7500MHz.

Hade på Auto där, så fläktarna hade nog inte hunnit upp i varv för att hinna ikapp tempen
Ska prova dra ner temp target till 100% och dra upp core clock senare idag och se ifall det gör någon skillnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag tänkte också vänta på Kingpin men helt ärligt, 6GB och överklockningsbart till skyarna...hur dyrt lär inte det kortet vara? Priset är verkligen bra och det klockar hyfsat bra...förutom minnena kanske

Kingpin kommer bara ha 3GB den med, 6 är fortfarande Titan exklusivt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Magad, vilken låg fanspeed du har Kortet måste ju vara riktigt tyst under load, eller?
Tråkigt för dig Ja, det verkar som att alla kort är annorlunda. Mitt har tex riktigt kassa minnen eftersom jag inte kommer över 7500MHz.

Om du vill nå höger på ditt minne får du sänka clock speeden.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Hade på Auto där, så fläktarna hade nog inte hunnit upp i varv för att hinna ikapp tempen
Ska prova dra ner temp target till 100% och dra upp core clock senare idag och se ifall det gör någon skillnad

Jaha, menar det Temp target till 100%? Menar du Power Limit? Jag har Temp Target som grader upp till 96 om jag inte minns fel.

Skrivet av BennyZ:

Kingpin kommer bara ha 3GB den med, 6 är fortfarande Titan exklusivt

Japp, läste samma sak själv. Trist men man förstår varför det blev så

Skrivet av wipen96:

Om du vill nå höger på ditt minne får du sänka clock speeden.

Har kört core i stock och bara klockat minnet men det går inte högre än +250 och även vid +250 får jag artifacts till sist så tyvärr.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jaha, menar det Temp target till 100%? Menar du Power Limit? Jag har Temp Target som grader upp till 96 om jag inte minns fel.

Ah jag menade Power Limit Snurrigt i skallen idag verkar det som haha!
Ska snarare dra upp till 275% när jag kommer hem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Ah jag menade Power Limit Snurrigt i skallen idag verkar det som haha!
Ska snarare dra upp till 275% när jag kommer hem

Oj det var en jäklans massa kraft Jag är också snurrig i skallen gällande allt detta. Power Limit låter väl grafikkortet ta så mycket ström som power limiten anger och inget mer?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Oj det var en jäklans massa kraft Jag är också snurrig i skallen gällande allt detta. Power Limit låter väl grafikkortet ta så mycket ström som power limiten anger och inget mer?

Ja det var till och med ännu mer också
Vi får väll se hur det går det här nu när jag dragit ner core clock lite och styrt upp mer minne

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Ja det var till och med ännu mer också
Vi får väll se hur det går det här nu när jag dragit ner core clock lite och styrt upp mer minne
http://i44.tinypic.com/24w4kly.png

Ser fint ut men jäklar vad det måste låta med 95% fan speed

Mem clock gör tydligen inte supermycket på FPSen har jag förstått det som. Och skall du testa så är Heaven bäst för GPU och Valley bäst för Mem, så har jag fått det förklarat för mig

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ser fint ut men jäklar vad det måste låta med 95% fan speed

Mem clock gör tydligen inte supermycket på FPSen har jag förstått det som. Och skall du testa så är Heaven bäst för GPU och Valley bäst för Mem, så har jag fått det förklarat för mig

Mjo 95% lever om en hel del xD Det blir nog ett eller två kingpin kort när dom släppts, sen vatten på det så slipper man 95% fan speed xD